luchtmassameter kapot of valse lucht?
luchtmassameter kapot of valse lucht?
Mijn e46 start slecht vooral bij koude motor. Toeren schommelen tussen de 300 en 700 en de auto slaat doorgaans minimaal 5 keer af voordat de toeren boven de 1500 komen en ik dus kan gaan rijden. Nu heb ik laatst de stekker van de LMM eraf gehaald en toen startte hij beter (na het startte schokt de auto 1x als de toeren even onder de 500 komen maar blijft wel draaien). Nu start hij zelfs slecht zonder dat de LMM is aangesloten.... Net even het luchtfilterhuis weggehaald en de " flexibele buis" naar het gasklephuis om deze op scheuren te controleren, dit was niet het geval. De auto toch even gestart zonder het luchtfilterhuis en deze flexibele buis en hij startte perfect.
Wat kan ik hieruit concluderen? Is de LMM stuk of zuigt hij toch ergens valse lucht aan? En hoe kan ik dit het beste controleren? Of denken jullie dat er iets anders aan de hand is?
Thnx!
Wat kan ik hieruit concluderen? Is de LMM stuk of zuigt hij toch ergens valse lucht aan? En hoe kan ik dit het beste controleren? Of denken jullie dat er iets anders aan de hand is?
Thnx!
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Re: luchtmassameter kapot of valse lucht?
valse lucht stel je snel vast door met draaiende motor iets van remmenreiniger op de slangen van je inlaat te spuiten, met name overal waar koppelingen zitten of scherpe hoeken. Reageert je motor erop , dan heb je vrij zeker een lek.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik heb geprobeerd om met remreiniger erachter te komen of er ergens valse lucht wordt aangezogen, dit is helaas niet het geval... Kan iemand me zeggen waar dat dunne slangetje voor is wat vlak achter de lmm zit en ergens rechts onder het motorblok verdwijnt? Ik heb het idee dat deze misschien lek is.
Dat slangetje gaat naar de brandstofdrukregelaar, die in het brandstoffilter zit. Als ik het zo hoor heb je een N42 motor. Deze hebben verschillende slangetjes en rubbertjes die allemaal lucht kunnen lekken en een carterventilatie die defect raakt. Dit geeft precies alle symptomen die je beschrijft. Helaas is dit met remmenreiniger/starthulp lastig te ontdekken.
Succes,
Rob
Succes,
Rob
Bedankt voor de reacties, ik begin met het vervangen van dat slangetje dat naar de brandstoffilter loopt aangezien deze waarschijnlijk een keer is afgebroken en creatief is hersteld. Iemand een idee hoe dat slangetje heet?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Thnx! Heb het slangetje besteld nu wachten tot het binnen is en hopen dat het probleem dan verholpen is!