e90 minder logisch dan e46?
Re: e90 minder logisch dan e46?
Nee, ik heb dat icoontje ook niet in mijn 2006 325i sedan. Er zit wel meer niet in mijn goedkope uitvoering, zelfs een normale temperatuur meter zit er niet in.
Vorige week gereden in een volkswagen polo turbo diesel bleu motion 3 cylinder 1.2, reed echt helemaal niet verkeerd, alles zat erop, ook navigatie die veel beter is als in mijn BMW en ook geen herrie bij pakweg 110 - 150 km snelheid. Optrekken doet ie ook best snel en de afwerking binnen is eenvoudig maar wel heel degelijk, je hoort geen kraakje of piepje. En dat terwijl de auto al meer dan 150k gereden heeft merendeel als...leswagen.
Ik weet het, de BMW is mooier, heeft veel meer uitstraling, maar als ik logisch nadenk is b.v. zo'n polo economisch een veel betere keuze, zeker als je maar pakweg 5000 km per jaar rijdt. Vroeger reden dit soort auto's gewoonweg slecht, veel herrie, rammelbakken waren het, praat nu over jaren 70 - 80, maar dat is vandaag de dag wel heel anders geworden.
Vorige week gereden in een volkswagen polo turbo diesel bleu motion 3 cylinder 1.2, reed echt helemaal niet verkeerd, alles zat erop, ook navigatie die veel beter is als in mijn BMW en ook geen herrie bij pakweg 110 - 150 km snelheid. Optrekken doet ie ook best snel en de afwerking binnen is eenvoudig maar wel heel degelijk, je hoort geen kraakje of piepje. En dat terwijl de auto al meer dan 150k gereden heeft merendeel als...leswagen.
Ik weet het, de BMW is mooier, heeft veel meer uitstraling, maar als ik logisch nadenk is b.v. zo'n polo economisch een veel betere keuze, zeker als je maar pakweg 5000 km per jaar rijdt. Vroeger reden dit soort auto's gewoonweg slecht, veel herrie, rammelbakken waren het, praat nu over jaren 70 - 80, maar dat is vandaag de dag wel heel anders geworden.
Re: e90 minder logisch dan e46?
toch vind ik een polo vergelijke met een 325i erg ver gaan
je hebt een heerlijke 6 in lijn.....
je hebt een heerlijke 6 in lijn.....
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: e90 minder logisch dan e46?
Daar heb je wel gelijk in, maar ik bedoel het grote prijsverschil vindt ik niet meer gerechtvaardigt, bedoel dan moet BMW er wel gelijk alles inzetten, zoals in diepte verstelbare stoelen, temp. meter, olie peilstok, en een snelle en eenvoudig bedienbare navi die ook de politie controle's doorgeeft, en meer zinvolle zaken zoals standaard een goede audio installatie.
En van ingewikkelde menu's via i drive, sorry maar dat is aan mij niet besteed, hou het voor mij maar gewoon lekker simpel.
Trouwens de mooiste 6 in lijn vondt ik de 328i motor in mijn E36 cabrio. Wat liep dat ding toch lekker en ik heb er nooit grote kosten aan gehad. Daarna verkocht aan een vriend en deze heeft er ruim 2 ton opgezet zonder problemen.
En van ingewikkelde menu's via i drive, sorry maar dat is aan mij niet besteed, hou het voor mij maar gewoon lekker simpel.
Trouwens de mooiste 6 in lijn vondt ik de 328i motor in mijn E36 cabrio. Wat liep dat ding toch lekker en ik heb er nooit grote kosten aan gehad. Daarna verkocht aan een vriend en deze heeft er ruim 2 ton opgezet zonder problemen.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: e90 minder logisch dan e46?
Je betaald natuurlijk ook voor status en kwaliteit.
Hier op mijn werk rijden ze ook met blue motions. Maar dat is een en al ellende met die dingen. Als je zo'n ding in de lease rijdt is het prima. Voor eigen gebruik loop je er op leeg.
Hier op mijn werk rijden ze ook met blue motions. Maar dat is een en al ellende met die dingen. Als je zo'n ding in de lease rijdt is het prima. Voor eigen gebruik loop je er op leeg.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: e90 minder logisch dan e46?
Vreemd, bij mijn neef op de autorijschool is het net andersom, de BMW 1 serie waarmee ze ook les geven zijn meestal binnen 100000 km al aan een revisie toe van de versnellingsbak, met de polo's ( diesel blue motion) zijn geen grote problemen, ook niet na 2 ton.
Trouwens, de bmw garage's zijn duur. Dat is toch wel bekend. De toyota RAV4 van mijn vrouw is ruim de helft goedkoper in onderhoud en dan praat je toch over een 4 wiel aangedreven 2 liter.
Trouwens, de bmw garage's zijn duur. Dat is toch wel bekend. De toyota RAV4 van mijn vrouw is ruim de helft goedkoper in onderhoud en dan praat je toch over een 4 wiel aangedreven 2 liter.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: e90 minder logisch dan e46?
Er is niemand die je verplicht om een BMW te rijden.
De polo's bij ons hebben voornamelijk motorische problemen, en dan vooral turbo gerelateerd.
De polo's bij ons hebben voornamelijk motorische problemen, en dan vooral turbo gerelateerd.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: e90 minder logisch dan e46?
Nieuwe polo diesels zijn inderdaad binnen 2 ton compleet op en kunnen naar de sloop, heb dat verhaal ook vaker gehoord
Re: e90 minder logisch dan e46?
Ja, ik denk ook dat mijn volgende een ander merk wordt. Ik rijdt steeds minder omdat ik het niet leuk meer vindt op de weg, veel agressief gedrag, alleen grotere afstanden doe ik nog met de auto, rest met de fiets.="matheeuwissen" Er is niemand die je verplicht om een BMW te rijden.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: e90 minder logisch dan e46?
Dat dacht ik al uit je motivatie op te maken idd. Jammer, maar begrijpelijk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: e90 minder logisch dan e46?
Hallo allemaal...
Ik rij met een E 91 Pre facelift van Mei 2008 en daarvoor heb ik jaren met een E46 gereden en ik moet zeggen buiten de krakende deurrubbers in mijn E46 hoorde je verder in het interieur niets kraken of piepen en de wagen had bij verkoop al 250000KM..
Nu in april van dit jaar een 320 E91 van 2008 gekocht en moet zeggen dat de afwerking van de BMW er sterk op achteruit is gegaan , de deurrubbers kaken nog steeds maar ook heel het interieur kraakt en piept en in de koffer is dat nog het ergste zeker als de wagen in de zon heeft gestaan .De wagen heeft maar 135000 KM en dit zou voor een merk als BMW niet mogen vind ik ..
Persoonlijk vind ik de uitstraling van de E91 prachtig en je rijd natuurlijk met een BMW maar toch er zijn wagens in een veel kleinere prijsklasse waar je helemaal niets hoort kraken en piepen , het probleem met de deurrubbers die de E 46 had zou nu toch niet meer mogen bestaan in de E91...
En in de E46 had je inderdaad tussen het teller paneel een wagentje die op lichte als er een deur of koffer niet goed gesloten was , dit miste ik in mijn E91 tot gisteren ,ik had het altijd geprobeerd met een draaiende motor maar stilstaand groot was mijn verbazing gisteren toen ik besloot om mijn deur even te openen tegen een snelheid van 20 Km per uur!!!!!! en ja daar verscheen tussen de teller paneel een icoon van een auto met een waarschuwing rechter voordeur open...
Dus de E90 of E91 heeft dit wel , alle de mijne toch .
Groetjes..
Ik rij met een E 91 Pre facelift van Mei 2008 en daarvoor heb ik jaren met een E46 gereden en ik moet zeggen buiten de krakende deurrubbers in mijn E46 hoorde je verder in het interieur niets kraken of piepen en de wagen had bij verkoop al 250000KM..
Nu in april van dit jaar een 320 E91 van 2008 gekocht en moet zeggen dat de afwerking van de BMW er sterk op achteruit is gegaan , de deurrubbers kaken nog steeds maar ook heel het interieur kraakt en piept en in de koffer is dat nog het ergste zeker als de wagen in de zon heeft gestaan .De wagen heeft maar 135000 KM en dit zou voor een merk als BMW niet mogen vind ik ..
Persoonlijk vind ik de uitstraling van de E91 prachtig en je rijd natuurlijk met een BMW maar toch er zijn wagens in een veel kleinere prijsklasse waar je helemaal niets hoort kraken en piepen , het probleem met de deurrubbers die de E 46 had zou nu toch niet meer mogen bestaan in de E91...
En in de E46 had je inderdaad tussen het teller paneel een wagentje die op lichte als er een deur of koffer niet goed gesloten was , dit miste ik in mijn E91 tot gisteren ,ik had het altijd geprobeerd met een draaiende motor maar stilstaand groot was mijn verbazing gisteren toen ik besloot om mijn deur even te openen tegen een snelheid van 20 Km per uur!!!!!! en ja daar verscheen tussen de teller paneel een icoon van een auto met een waarschuwing rechter voordeur open...
Dus de E90 of E91 heeft dit wel , alle de mijne toch .
Groetjes..
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: e90 minder logisch dan e46?
Zei ik toch.
Re: e90 minder logisch dan e46?
Ok maar blijft onlogisch, op het moment dat je de riem vast heb en gaat rijden zie je pas dat er een deur openstaat... Kun je weer uitstappen om de deur dicht te gooie... Maar goed bedankt voor de tip, ik kon hem echt niet vinden...
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: e90 minder logisch dan e46?
Een E46 was super stil inderdaad.. Enige wat altijd kraakte was de armsteun
Re: e90 minder logisch dan e46?
Komt denk ik doordat de E46 'normale' banden heeft, de E90/91 etc hebben de 'herrie makende' runflat banden. Heb echt niet begrepen waarom een topmerk als BMW dit onder zijn modellen is gaan zetten! Is gewoonweg een achteruitgang.BMWBoii schreef:Een E46 was super stil inderdaad.. Enige wat altijd kraakte was de armsteun