320i met hoog olie verbruik?
320i met hoog olie verbruik?
Mijn 320i met 180000km op de teller gebruikt redelijk wat olie, 1/1600 km. Ik vul steeds bij met 5w30 van castrol maar dit loopt lekker in de kosten. Auto loopt verder prima. Ik rijdt gemiddeld 30 km per dag naar mijn werk, dus niet veel. Elders op een BMW forum las ik dat iemand de dealer om advies had gevraag, deze melde dat hij er maar eens 10w60 in moest doen. Het probleem was bij hem verdwenen. Iemand hier ook ervaring mee, kan ik dit met een gerust hart gaan doen? Graag advies...
Re: 320i met hoog olie verbruik?
zolang het synthetische olie kan dat wel, 10W60 is wat dat betreft prima.
begin eens met het controleren van de carterventilatie (werd bij mij ook aangeraden is helaas niet het probleem) en kijk of hij zuigt of blaast.
begin eens met het controleren van de carterventilatie (werd bij mij ook aangeraden is helaas niet het probleem) en kijk of hij zuigt of blaast.
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Welk type blok gaat het? de M52 150pk of de M54 170pk.
Ik gok zo op de laatste omdat het een veel voorkomende kwaal is bij de M54.
Carter ventilatie is idd al een goede tip om mee te beginnen.
Ik gok zo op de laatste omdat het een veel voorkomende kwaal is bij de M54.
Carter ventilatie is idd al een goede tip om mee te beginnen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Is idd 170pk...motor. vandaag bij garage geweest, zit tuningbedrijf bij in. Deze rade mij aan om een toevoeging te gebruiken. Zodat alle rubbers en ringen weer goed werken. Maar zal ook de ventilatie eens checken.
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Je zou eens de motor goed kunnen flushen met forte.
En idd later een Seal Conditioner.
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... Flush.html
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... ioner.html
Ben benieuwd naar je bevinden als je dit probeert.
En idd later een Seal Conditioner.
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... Flush.html
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... ioner.html
Ben benieuwd naar je bevinden als je dit probeert.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: 320i met hoog olie verbruik?
dubbel sorry
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Waarom dubbel sorry?bofkont schreef:dubbel sorry
Ga ik proberen, nog belangrijk welke volgorde? Laat zeker ff weten dan hoe het is gegaan.
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Had mijn laatste post dubbel geplaatst per ongeluk.
De volgorde is absoluut belangrijk.
Je zal eerst de motor flush moeten gebruiken, maar hou je goed aan de gebruiksaanwijzing.
Als laatste doe je de seal Conditioner.
De volgorde is absoluut belangrijk.
Je zal eerst de motor flush moeten gebruiken, maar hou je goed aan de gebruiksaanwijzing.
Als laatste doe je de seal Conditioner.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Ok bedankt, hoe snel is zo iets te merken in olieverbruik, moet dat spul eerst zijn werk doen of merk en werkt het vrij snel. Ga vanmiddag ff halen.
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Tja moeilijk te zeggen, ik denk dat je zoiets over een maand moet meten.
Ik hoop echt voor je dat het werkt!
Maar de motorflush houd in dat je dus de olie 2x moet verversen volgens mij.
Dus hou wel rekening met extra kosten.
Nogmaals lees goed de handleiding en volg die stappen op.
Ik hoop echt voor je dat het werkt!
Maar de motorflush houd in dat je dus de olie 2x moet verversen volgens mij.
Dus hou wel rekening met extra kosten.
Nogmaals lees goed de handleiding en volg die stappen op.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: 320i met hoog olie verbruik?
Met alle respect, maar zulke toevoegingen is zonde van je geld.
Het olie "zuipen" van een M52 is een probleem wat wel vaker voor komt.
Voor de carter ventilatie zitten er een hoop slangen en andere zooi aan voor de emissies.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... separator/
Als ik jou was zou ik alle slangen controleren en schoon maken en de PCV #1 vervangen, die raken versmeerd door de olie damp waardoor ze niet goed meer afsluiten.
Het olie "zuipen" van een M52 is een probleem wat wel vaker voor komt.
Voor de carter ventilatie zitten er een hoop slangen en andere zooi aan voor de emissies.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... separator/
Als ik jou was zou ik alle slangen controleren en schoon maken en de PCV #1 vervangen, die raken versmeerd door de olie damp waardoor ze niet goed meer afsluiten.
PCV
Superior performance for both warm and cold climates
BMW has an ongoing issue with oil separators freezing in cold weather if driving is done before the vehicle is fully warmed up. There is often a howling noise followed by numerous oil leaks. The crankcase breather valve is used to purge the oil vapor from the engine block into the valve cover. However, sometimes condensation can cause it to freeze, causing the entire oil separator system to fail, crack, and disintegrate.
Replace all the components of the oil separator system together to prevent damage to all the aspects of your engine. As long as you have everything off, you can rest assured that new parts will last and be reliable.
Don't forget to order a valve cover gasket to make your separator change easier.