Terugroepacties E60-E61
Terugroepacties E60-E61
Wie kan mij vertellen welke terugroepacties er voor de E60-E61 (pre FL) zijn geweest.
En is er een manier om te checken of een dergelijke auto zo'n aanpassing al heeft gehad?
Ik heb vernomen dat er sowieso al een terugroepactie voor de massakabel (accu-carosserie) is geweest? En iets met het stuurhuis-stuurkolom ?
Wie o wie kan mij meer vertellen.
En is er een manier om te checken of een dergelijke auto zo'n aanpassing al heeft gehad?
Ik heb vernomen dat er sowieso al een terugroepactie voor de massakabel (accu-carosserie) is geweest? En iets met het stuurhuis-stuurkolom ?
Wie o wie kan mij meer vertellen.
Re: Terugroepacties E60-E61
Goed topic, hier had ik ook al eens naar gezocht ! misschien weten mensen er hier meer over 

E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Gewoon naar de dealer gaan. Als er terugroepacties zijn en deze zijn uitgevoerd dan wordt dat geregistreerd, anders kunnen ze wel bezig blijven
Bedankt voor de reacties.
Is er niemand die zo 1,2,3 wat dingen kan opnoemen? Altijd handig als je naar een gebruikt exemplaar gaat kijken, en weet waar je op kan letten.
Is er niemand die zo 1,2,3 wat dingen kan opnoemen? Altijd handig als je naar een gebruikt exemplaar gaat kijken, en weet waar je op kan letten.
Enige waar ik op kan komen is het afdekken van de accu kabel ( koperen strip die naar de voorkant van de auto toe loopt )
Er zijn al een paar E60's in brand gevlogen door deze fout, dus daar zou ik me het meest druk om maken
Makkelijkste is gewoon bij de BMW dealer je chassis nummer even na laten kijken, die kunnen je het gelijk melden of de auto voor een terugroepactie in aanmerking komt, en of het al uit is gevoerd.
http://nos.nl/artikel/355891-bmw-roept-autos-terug.html
Er zijn al een paar E60's in brand gevlogen door deze fout, dus daar zou ik me het meest druk om maken

Makkelijkste is gewoon bij de BMW dealer je chassis nummer even na laten kijken, die kunnen je het gelijk melden of de auto voor een terugroepactie in aanmerking komt, en of het al uit is gevoerd.
http://nos.nl/artikel/355891-bmw-roept-autos-terug.html
wat erwine60 zegt klopt helemaal ik heb een brief gekregen van de bmw, en een afspraak gemaakt bij de dealer, word 4 november bij me auto opgelost:)
Een kennis van mij heeft net een e60 520 diesel gekocht.
Volgens hem schijnen er veel klachten te zijn over de distributieketting.
Volgens hem schijnen er veel klachten te zijn over de distributieketting.
klopt voor de N47 motor die in de LCI zit. De pre-LCI is ok.
Maar geen terugroepaktie. Als je problemen hebt met de ketting valt hij onder garantie tenzij je hem gechipt hebt.
Maar geen terugroepaktie. Als je problemen hebt met de ketting valt hij onder garantie tenzij je hem gechipt hebt.
525d E61 2007 pre-LCI
Daar ben je 100% zeker van? Dan kan ik die kennis (ook Belg) gerust stellen want hij zit er toch een beetje mee in zijn maag. Hij kwam er pas achter nadat hij de auto gekocht had.
Maar deze hebben wel de swirlflaps die ingeslikt kunnen worden. Dus best eruit met die dingen.
525d E61 2007 pre-LCI
Ook trouwens geen recall op die swirlflaps gebeurt. Net zomin voor de E61 de kabels van de achterklep, de compressoraanzuigslag, de diversity module, waterafvoerslangen van het schuifdak. Allemaal frequente dingen die je toch een hoop geld kunnen kosten bij de dealer maar niet gevaarlijk zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Dat is mooi, dan kan ik hem dat melden als ik hem weer zietom_il schreef:Jawel 100% zeker