Help: lekkage via de A stijl!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
El Guapo

Help: lekkage via de A stijl!

Bericht door El Guapo » 12 okt 2013, 08:47

Beste Forummers,

Ik heb lekkage langs de a stijl aan bestuurderszijde.... Waar kan dit vandaan komen? Het enige dat ik kan bedenken is de strip langs de voorruit, die is niet helemaal fris meer. De auto heeft ook een schuifdak, maar daar is het rondom wel droog. Ik heb geen idee waar de afwatering van het dak naar toe loopt, maar lijkt mij niet naar de a stijl, eerder de achterklep ......?

Wie heeft een tip?
E39 520i Touring Aut. Lifestyle ed.

Jos535i

Re: Help: lekkage via de A stijl!

Bericht door Jos535i » 12 okt 2013, 18:28

Controleer eens de deurrubbers aan de deuren en de carrosserie. Kijk ook eens onder motorkap, de afwateringstuitjes van de interieurfilters die willen nog wel eens verstopt zijn door bladeren oid. De afwatering net tussen de wielkasten en de bestuurder, dus onder het reservoir van de remvloeistof. Dat is een bekende plaats waar bladeren de afwatering verstoppen waardoor er water in het interieur kan komen. Is de afwatering van de deuren zelf oké, dat zijn de zwarte dopjes aan de onderkant van de deuren.
Waar is het precies nat, kun je dat iets duidelijker beschrijven?
Hebben anderen nog ideeën?

El Guapo

Bericht door El Guapo » 13 okt 2013, 09:00

Bedankt voor je reactie Jos,

Met name bij de bestuurder, vlak bij de pedalen is het zeiknat..., ook de bestuurdersstoel is nat geworden. Nadat ik een deel van de voorruit rubbers had afgeplakt werd in ieder geval de stoel niet meer nat. De bakken vd interieurfilters zijn schoon en droog, de dopjes onder aan de deuren zijn goed. Preventief wel de folie van de deur afgekit.
De a stijl is op de naad, vlakbij de zonnekleppen zeiknat, water drupt er af.

Jos535i

Bericht door Jos535i » 13 okt 2013, 13:28

Je zou nu eens een test met dit weer (erg regenachtig nu)moeten doen. Ga eens in de auto zitten terwijl het nu zo regent met de ramen uiteraard dicht en concentreer je eens op de vermoedelijk plaatsen (die je eigenlijk al aangeeft)dus bovenzijde raam. Volgens mij zou je dan iets moeten kunnen zien. En duidelijk is het dat als je stoel ook nat is dan moet het zeker van boven komen. Of anders met een tuinslang de auto spoelen (door een ander) terwijl je in de auto zit. Of anders door een wasstraat, als je dat tenminste aandurft.
Weet je zeker dat de deurrubbers nog goed zijn en of de deur goed op de rubbers aansluit?

El Guapo

Bericht door El Guapo » 14 okt 2013, 22:03

De auto staat nu bij een carrosserie bedrijf. Zij vermoeden toch dat de afwatering van het schuifdak verstopt zit.

Ik wacht af ....

El Guapo

Bericht door El Guapo » 16 okt 2013, 10:25

.... , en wat is nu het probleem: het schuifdak!

Blijkbaar zit het mechaniek of frame geplakt, de lijm is niet meer goed! Kostbaar grapje...., hemel eruit alles opnieuw plaatsen en dan zijn we 6 uur verder.

Jos535i

Bericht door Jos535i » 16 okt 2013, 17:40

Nou, dat is zeker een kostbaar grapje. Maar ik neem aan dat je blij bent dat het is opgelost.
Helaas zijn de zwakke punten van een schuifdak.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”