Remblok + remschijf vervangen
Remblok + remschijf vervangen
Hellow iedereen
Ik krijg de melding van mijn BMW E60 dat de remblok (voor) vervangen moet worden.
Ik ben hiermee naar de bmw garage gegaan waar ze mij vertelden dat ook de remschijf vervangen moet worden.
In totaal zou dit mij €500 kosten. Dit vond ik te duur en ben naar een andere garage geweest waar ze €300 vroegen.
Nu heb ik zelf wat op het internet rondgekeken en vond een remblok + remschijfset voor rond de €120.
Na wat videos op youtube gezien te hebben hoe je dit zelf kan vervangen wil ik het wel eens wagen.
Nu heb ik wel schrik dat ik de verkeerde onderdelen bestel.
Ik heb een BMW E60 M47 (T2) NX21
Zou deze set passen op mijn wagen? Goeie merk?
http://www.autopartsonline.nl/Bmw/5/5+% ... blokken/r/
(mijn excuses alvast als ik geen links mag posten)
Alvast bedankt
PS: moet ik een slijtindicator mee bestellen?
Ik krijg de melding van mijn BMW E60 dat de remblok (voor) vervangen moet worden.
Ik ben hiermee naar de bmw garage gegaan waar ze mij vertelden dat ook de remschijf vervangen moet worden.
In totaal zou dit mij €500 kosten. Dit vond ik te duur en ben naar een andere garage geweest waar ze €300 vroegen.
Nu heb ik zelf wat op het internet rondgekeken en vond een remblok + remschijfset voor rond de €120.
Na wat videos op youtube gezien te hebben hoe je dit zelf kan vervangen wil ik het wel eens wagen.
Nu heb ik wel schrik dat ik de verkeerde onderdelen bestel.
Ik heb een BMW E60 M47 (T2) NX21
Zou deze set passen op mijn wagen? Goeie merk?
http://www.autopartsonline.nl/Bmw/5/5+% ... blokken/r/
(mijn excuses alvast als ik geen links mag posten)
Alvast bedankt
PS: moet ik een slijtindicator mee bestellen?
Re: Remblok + remschijf vervangen
Ik kan je wel vertellen dat het 15 min werk is om te vervangen per wiel.
in totaal 5 bouten. 2x tork 2x 18mm en 1x inbus van de schijf.
in totaal 5 bouten. 2x tork 2x 18mm en 1x inbus van de schijf.
15 min is een onzin verhaal, dan kun jij ook geen schijf en blokken vervangen. Maar om aan te geven dat het niet de moeilijkste klus is prima
Pas geleden zelf van m'n e60 de remmerij aan de voorzijde vervangen. De onderdelen waren bij de Duitse dealer € 335,00 en ben er totaal 3uur mee bezig geweest. Dan kun je de klauwen en naaf eens rustig en goed schoonmaken. Neem je ook rustig tijd voor een bak koffie en heb je eer van je eigen werk.
Jij hebt een 520d als ik je link gezien heb, kijk eens via bmw etk of je dealer wat delen kosten. Vergeet je niet de remsensor er bij te bestellen. Ik denk dat er genoeg mensen hier zijn die je ermee kunnen of willen helpen.
Veel succes !
Pas geleden zelf van m'n e60 de remmerij aan de voorzijde vervangen. De onderdelen waren bij de Duitse dealer € 335,00 en ben er totaal 3uur mee bezig geweest. Dan kun je de klauwen en naaf eens rustig en goed schoonmaken. Neem je ook rustig tijd voor een bak koffie en heb je eer van je eigen werk.
- Edit:
- staalborsteltje voor je klauwen, scotchbrite voor glij-stiften en kera-brake voor je remblokken zijn handig om er bij te hebben
Jij hebt een 520d als ik je link gezien heb, kijk eens via bmw etk of je dealer wat delen kosten. Vergeet je niet de remsensor er bij te bestellen. Ik denk dat er genoeg mensen hier zijn die je ermee kunnen of willen helpen.
Veel succes !
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Tippie: Voordat je met je nieuwe remmen gaat rijden, trap eerst even een paar keer je rempedaal in om er zeker van te zijn dat ze "aangrijpen". Anders stopt ie namelijk niet als je de eerste keer remt (eigen ervaring)
Controleer ook de remvloeistof-stand na het vervangen van remblokken.
Controleer ook de remvloeistof-stand na het vervangen van remblokken.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Ik bestel altijd mijn remmerij bij autoparts goede service.
en zeer goede kwaliteit je krijgt ook nog pasta en remreiniger kado bij !
en zeer goede kwaliteit je krijgt ook nog pasta en remreiniger kado bij !
BMW Bayerische Motoren Werke
- lekkerwijf1
Bespaar niet op schijven bij de e60 met een automaat voor je het weeet is goedkoop duurkoop en.heb je de schijven krom. Ik heb afgelopen zaterdag de remmerij aan de voorkant vervangen en was een 1,5 uur bezig.
-
Let ook op het niveau van de remolie, doordat je de remklauw in moet knijpen stijgt het niveau in het potje. Deze kan dan overstromen.
En schoonmaken is wel erg belangrijk, dat voorkomt dat je remklauw stroef loopt en zo je remschijf vernielt door kromtrekken.
En schoonmaken is wel erg belangrijk, dat voorkomt dat je remklauw stroef loopt en zo je remschijf vernielt door kromtrekken.
Bedankt voor de tips iedereen!
Ik heb de onderdelen besteld en komend weekend gaan we ons eens bezig houden
Ik heb de onderdelen besteld en komend weekend gaan we ons eens bezig houden
En? Is het gelukt? Mijn blokken achter moeten over een paar duizend km's gedaan worden en ik zag het setje ook op Autoparts staan. Ik vervang al tijden zelf de blokken en schijven op m'n MX5, maar ik ben bang dat het bij de BMW allemaal veel zwaarder is? Of valt het mee?
Het is een simpele klus. Neem vooral de tijd en doe het een voor een. Als je goed bezig bent vervang je ook meteen je remolie. Met een stukje gereedschap van een paar tientjes doe je het meteen. Maak vooral alles netjes schoon.
Met deze van 4 tientjes en een bus remolie ben je voor 50 euro klaar. Stealer rekent er bijna 200 voor.
Met deze van 4 tientjes en een bus remolie ben je voor 50 euro klaar. Stealer rekent er bijna 200 voor.
-
Ik weet niet of het zo handig is als men nog nooit remblokken vervangen heeft gelijk de remolie te laten doen.
Ik laat dat zelf altijd bij de apk doen eens in de 2 jaar. Dan zit het er voor €35 weer in
Ik laat dat zelf altijd bij de apk doen eens in de 2 jaar. Dan zit het er voor €35 weer in
Als je niet weet waar je mee bezig bent dan kun je sowieso beter hulp vragen van iemand die het wel weet. Kun je het de volgende keer zelf. Maar de remolie is vele malen makkelijker dan de blokken. Kun je de blokken dan kun je zeker de remolie.
Hmmm. niet mee eens.Burp schreef: Maar de remolie is vele malen makkelijker dan de blokken. Kun je de blokken dan kun je zeker de remolie.
1 luchtbelletje kan boel ellende veroorzaken als je niet weet wat je doet.
Blokken daarentegen zitten/passen goed of niet.
Enne het zijn wel de REMMEN van uw wagen! Daar moet je blind op kunnen vertrouwen!
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Dat mag dat je het er niet mee eens bent. Staat je geheel vrij
Idem hier, ik doe liever de blokken als dat is puur sleutelwerk dan de remolie.
525d E61 2007 pre-LCI