Multiriem vervangen bij een N42 motor..
Multiriem vervangen bij een N42 motor..
Goedenavond allen,
Ik had een vraag over het vervangen bij de multiriem bij de N42 318i motor. Wat dien je precies allemaal te vervangen? Alleen de riem en de 2 spanrollers? Of ook gelijk de hydraulische spanners?
Vanmiddag een poging gewaagd alles liep voorspoedig alleen er bij de testrit (zoon 40KM) een akelig geluid uit de motor en bij nader onderzoek bleek de nieuwe pulley en de nieuwe riem helemaal versleten te zijn. (alleen het ijzeren deel van de pulley was nog over..)
Greets,
Justin
Ik had een vraag over het vervangen bij de multiriem bij de N42 318i motor. Wat dien je precies allemaal te vervangen? Alleen de riem en de 2 spanrollers? Of ook gelijk de hydraulische spanners?
Vanmiddag een poging gewaagd alles liep voorspoedig alleen er bij de testrit (zoon 40KM) een akelig geluid uit de motor en bij nader onderzoek bleek de nieuwe pulley en de nieuwe riem helemaal versleten te zijn. (alleen het ijzeren deel van de pulley was nog over..)
Greets,
Justin
Re: Multiriem vervangen bij een N42 motor..
De multiriem vervangen kan zonder de spanners en/of rollers gedaan worden. Probleem is meestal dat de riem erg lang heel blijft en wanneer deze vervangen wordt eigenlijk alles vervangen dient te worden. Ik weet niet hoeveel km die riem en rollen al gebruikt zijn.
Het lijkt er nu op dat loshalen van e.e.a. gezorgd heeft voor het vastslaan van een rol.
Succes,
Rob
Het lijkt er nu op dat loshalen van e.e.a. gezorgd heeft voor het vastslaan van een rol.
Succes,
Rob
Re: Multiriem vervangen bij een N42 motor..
Bedankt voor je reactie Rob,
Ik heb inderdaad van meer mensen gehoord dat je gelijk alles dient te vervangen.
Best een dure grap.
Ik heb inderdaad van meer mensen gehoord dat je gelijk alles dient te vervangen.
Best een dure grap.
- with-style
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:06
Re: Multiriem vervangen bij een N42 motor..
1. ringsleutel op de riemspanner en spanning eraf halen
2. riem verwijderen
3. nieuwe riem a 20,- plaatsen
5min werk, hoor je later gepiep kun je altijd nog de rollen doen.
2. riem verwijderen
3. nieuwe riem a 20,- plaatsen
5min werk, hoor je later gepiep kun je altijd nog de rollen doen.
Rijden alsof je in een achtbaan zit..
Re: Multiriem vervangen bij een N42 motor..
Indd, gewoon eerst de riem vervangen, had een jaar geleden ook last van piepende multiriem bij vochtig weer, riem vervangen, probleem opgelost (5 min werk).
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Multiriem vervangen bij een N42 motor..
Je kunt ook voelen als de riem eraf is of de poulies speling hebben, dan kun je alsnog de beslissing nemen de rest te vervangen.
Over het algemeen blijft de spanner zelf wel heel, de poulie die erop zit verslijt en die zijn niet los te vervangen
Over het algemeen blijft de spanner zelf wel heel, de poulie die erop zit verslijt en die zijn niet los te vervangen
Re: Multiriem vervangen bij een N42 motor..
Goede'morgen' allen,
Excuses voor de extreem late reactie. Het was idd een kwestie van alleen die riem en een pulley vervangen. Loopt weer als een zonnetje!
Excuses voor de extreem late reactie. Het was idd een kwestie van alleen die riem en een pulley vervangen. Loopt weer als een zonnetje!