Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring halen?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 21:12
Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring halen?
Hallo,
Twee maanden geleden is mijn e39 525d Touring Automaat overleden.
Inmiddels heb ik natuurlijk een nieuwe want deze auto's rijden zo heerlijk dus ik kan nu niet anders meer :-)
Ik vraag me nu af welke onderdelen ik allemaal van die oude af zal (laten) halen alvorens hem naar de sloop te doen.
De oude heeft een vastgelopen motor (hoge druk dieselpomp die diesel in de motorblok holtes heeft geperst, te veel vloeistof in het blok en de zuigers klappen er op en drukken van alles krom) dus die doet niet zoveel meer.
Nu krijg ik er nauwelijks iets voor terug van de handelaar, terwijl ik er net (twee maanden geleden) enkele duizenden euro's in geinvesteerd had.
Dat waren voornamelijk slijtage delen, zoals FSU, uitlaat met flexibele deel en cat, stuurstangen, reactiearmen, luchtfilters, remschijven en blokken voor, alle ruitenwisserbladen, banden rondom.
De gasvering achter, de turbo en de vooruit waren vervangen vlak voordat ik hem kocht driekwartjaar geleden.
Mijn nieuwe e39 is een stuk beter onderhouden, maar ik hoop er lang genoeg mee te doen dat ik bovenstaande onderdelen nog wel kan gebruiken. Die haal ik er dus zelf af, of laat dat doorde sloper doen (is lastig de auto naar de sloper te krijgen als hij niet meer kan rollen)
Ik vraag me nu af welke onderdelen ik er nog meer van af zal (laten) halen alvorens hem naar de sloop te doen.
Ik heb er best al over nagedacht, maar kan denk ik nog wel wat advies gebruiken.
Ik ben wel een beetje handig maar heb geen plek om te sleutelen, dus ik zat er over te denken om de sloper het er allemaal af te laten halen. Wat je in een dag buiten op de parkeerplaats kunt verwijderen zonder krikken kan ik misschien nog zelf verwijderen, zolang de auto daarne maar weer op slot kan en gesleept kan worden. Ook het op mijn nieuwe auto monteren zal ik met mechanische onderelen (ophanging/motorruimte, etc) laten doen door een specialist. Dat beinvloed misschien wel wat interessant is en wat niet.
Als men meer info nodig heeft over de auto's hoor ik het graag. Onderaan zal ik een beschrijving geven.
Het kunnen onderdelen zijn die ik zelf kan gebruiken als reserve of die ik makkelijk los kan verkopen.
Als het een goedkoop onderdeel is, maar veel werk kost om te vervangen denk ik dat ik voor mijn nieuwe auto ook een nieuw onderdeel zal laten plaatsten. Het tegenovergestelde is echter zeer interessant. Een FSU bijvoorbeeld is 100E, maar kan ik zelf in 5 minuten vervangen, die gaat er dus zeker uit en op de plank.
Ik dacht in ieder geval de wat makkelijk bereikbare electro onderdelen zoals:
FSU
breedbeeld navigatie uit dashboard met randje
airco bedienings paneel
naviatie computer
cd wisselaar
accu
ruitenwissers
luchtfilters voor personen ruimte
Dingen waar ik over tijfel of advies of aanvulling op kan gebruiken heb ik wat gebundeld.
Het is al een hele lijst, maar als ik iets vergeten ben hoor ik het graag. Ook advies over iets wel of niet doen hoor ik graag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
e39-rijder
INTERIEUR
Interieur is niet veel van te gebruiken want de oude was beige leer en de nieuwe is zwart leer (en minder versleten).
Allebei alleen handmatig te bedienen stoelen
Wat misschien wel nuttig is om te verwijderen:
Rolgordijntjes achter
hout trim van dashboard en passagiersdeur (zitten beide los in mijn nieuwe, weet niet waarom)
versnellingspook, handrem en console hout delen.
bekerhouders zijn natuurlijk op allebei de autos kapot ;-)
verwarmingsmatten in zittingen een goed idee?
In mijn nieuwe is dat deel waar je de bestuurdersgordel in klikt een beetje gammel. dus die zal ik ook proberen los te halen als dat kan.
Speakers in het plafond achter, worden die wel eens slecht?
anders nog iets?
PLAATWERK/BODY
Plaatwerk is wel te gebruiken want ze zijn allebei zwart en bijna even oud.
Dus:
achterklep (gasveren waren defect dus die kunnen blijven zitten, beiden hebben nauwelijks roest)
voorklep (nieuwe heeft roestplekje, oude heeft steenslag)
spatborden L+R
wielkuipen (nieuwe mist een stukje plastic)
bumper voor (nieuwe heeft sport onderstel en ik heb het idee dat die bumper wat vaker een drempel gevoeld heeft dan de oude)
bumper achter (met verwijderbare trekhaak) (op mijn nieuwe zit al een vaste after market trekhaak. Zou dat om te wisselen zijn voor de verwijderbare?)
Deuren leek me ook wel mooi, maar is omzetten te doen? (een van de nieuwe deuren heeft een winkelwagentje gezien)
chroom strip rond achter zijruiten? (is mooier op de oude)
Is een vooruit te verewijderen en hergebruiken? en de zijruiten achter?
Anders nog iets?
DASHBOARD
multifunctioneel stuurwiel, allebei gebarsten hout (de oude cruise control knop 'plakt' wat in de winter, maar daar kan ik dan mee experimenteren als de nieuwe ook problemen geeft)
dashboard helemaal? anders alleen dashboard ventilator? of alleen houttrim?
tellers met metaalkleur ringen (mijn nieuwe heeft al pixel reparatie gehad, de oude heeft een paar kapotte kolommen) Kan een ander daar iets mee of is die aan het voertuig gekoppeld?
Onderdelen van de autotelefoon? De oude was een 84110139225 (motorola aan snoer) de nieuwe is een draadloze nokia (weet niet precies welke, 6310i of 6230, maar geen toestel, dus ik weet niet welke werkt). De nieuwe heeft bluetooth maar de verbinding stoort iets, dus als er electronica delen uitwisselbaar zijn is dat mischien interessant. (geen idee waar die allemaal zitten echter) Misschien alleen speakers of versterker die het geluid produceren?
anders nog iets?
VERLICHTING
achterlichten
koplampen waren H7 en ik heb nu Xenon. Ze zijn wat dof, maar misschien toch te verkopen?
Celis peertjes zijn wel te gebruiken denk ik.
MOTOR COMPARTIMENT
Uit de motor ruimte weet ik het minst.
De hoge druk diesel pomp is defect. De dealer denkt dat door het diesel/olie mengsel de turbo wel eens te dun gesmeerd geweest zou kunnen zijn en niet te vertrouwen is. Het is een revisieturbo van net een jaar oud, dus is dat te controleren? Kun je een gokje wagen met zo'n turbo, of kun je dan beter een nieuwe kopen? Zijn turboslangen interessant?
Uitlaat met flexibele deel en cat is op beide auto's onlangs vervangen, maar misschien te verkopen?
Airco onderdelen zijn vrij duur, maar is wisselen met oude wel efficient of zijn het de uren die het zo duur maken?
aux fan voorop de radiator interessant?
radiator en koelsysteem interessant?
stuubekrachtiging op de nieuwe heeft servotronic, dus is die oude dan nuttig?
rembekrachtiging interessant?
verstuivers?
dynamo?
startmotor?
Of zijn die laatste allemaal dingen die qua reparatie te duur zijn om iets ouds er in terug te zetten?
anders nog iets?
OPHANGING
Gasvering achter (niveauregeling) is op allebei recent vervangen, maar misschien te verkopen?
niveauregeling pomp?
remschijven en blokken voor wil er door de sloper af laten halen, evenals de wielen.
remmen achter als ze nog niet op zijn interessant?
Mijn nieuwe differentieel heeft een oliedruppeltje eraan. weet nog niet wat/of er iets mis is, maar is zo'n dif over laten zetten interessant?
anders nog iets?
VERSNELLINGSBAK
De automatische bak op mijn nieuwe is in betere staat, dus daar hoef ik denk ik niets van.
BESCHRIJVING VAN DE AUTO's
De oude:
525d e39 Touring Automaat M57 2002-10-30
Leder exlusive HIGHLINE/sandbeige (V6SN)
SAPPHIRE METALLIC
niveauregeling
multifunctioneel stuurwiel
zonnescherm achterportieren
interieur lijsten muschelahorn
automatisch dimmende binnenspiegel
verwarmde voorstoelen
PDC achter+voor
regensensor+automatisch licht
airco automatisch+AUC
boordmonitor met breedbeeld navi
cd wisselaar
boordcomputer HIGH
witte knipperlichten
steptronic
mistlampen
losneembare trekhaak
De nieuwe:
530d e39 Touring Automaat M57 2002-12-04
Leder exlusive HIGHLINE/schwarz (V6SW)
SAPPHIRE METALLIC
servotronic
sportophanging
voorruit met groene baan
xenon+sproeiers
0644 universele handy voorbereiding. bluetooth
niveauregeling
multifunctioneel stuurwiel
zonnescherm achterportieren
interieur lijsten muschelahorn
automatisch dimmende binnenspiegel
verwarmde voorstoelen
PDC achter+voor
regensensor+automatisch licht
airco automatisch+AUC
boordmonitor met breedbeeld navi
cd wisselaar
boordcomputer HIGH
witte knipperlichten
steptronic
mistlampen
aftermarket trekhaak (vast)
Twee maanden geleden is mijn e39 525d Touring Automaat overleden.
Inmiddels heb ik natuurlijk een nieuwe want deze auto's rijden zo heerlijk dus ik kan nu niet anders meer :-)
Ik vraag me nu af welke onderdelen ik allemaal van die oude af zal (laten) halen alvorens hem naar de sloop te doen.
De oude heeft een vastgelopen motor (hoge druk dieselpomp die diesel in de motorblok holtes heeft geperst, te veel vloeistof in het blok en de zuigers klappen er op en drukken van alles krom) dus die doet niet zoveel meer.
Nu krijg ik er nauwelijks iets voor terug van de handelaar, terwijl ik er net (twee maanden geleden) enkele duizenden euro's in geinvesteerd had.
Dat waren voornamelijk slijtage delen, zoals FSU, uitlaat met flexibele deel en cat, stuurstangen, reactiearmen, luchtfilters, remschijven en blokken voor, alle ruitenwisserbladen, banden rondom.
De gasvering achter, de turbo en de vooruit waren vervangen vlak voordat ik hem kocht driekwartjaar geleden.
Mijn nieuwe e39 is een stuk beter onderhouden, maar ik hoop er lang genoeg mee te doen dat ik bovenstaande onderdelen nog wel kan gebruiken. Die haal ik er dus zelf af, of laat dat doorde sloper doen (is lastig de auto naar de sloper te krijgen als hij niet meer kan rollen)
Ik vraag me nu af welke onderdelen ik er nog meer van af zal (laten) halen alvorens hem naar de sloop te doen.
Ik heb er best al over nagedacht, maar kan denk ik nog wel wat advies gebruiken.
Ik ben wel een beetje handig maar heb geen plek om te sleutelen, dus ik zat er over te denken om de sloper het er allemaal af te laten halen. Wat je in een dag buiten op de parkeerplaats kunt verwijderen zonder krikken kan ik misschien nog zelf verwijderen, zolang de auto daarne maar weer op slot kan en gesleept kan worden. Ook het op mijn nieuwe auto monteren zal ik met mechanische onderelen (ophanging/motorruimte, etc) laten doen door een specialist. Dat beinvloed misschien wel wat interessant is en wat niet.
Als men meer info nodig heeft over de auto's hoor ik het graag. Onderaan zal ik een beschrijving geven.
Het kunnen onderdelen zijn die ik zelf kan gebruiken als reserve of die ik makkelijk los kan verkopen.
Als het een goedkoop onderdeel is, maar veel werk kost om te vervangen denk ik dat ik voor mijn nieuwe auto ook een nieuw onderdeel zal laten plaatsten. Het tegenovergestelde is echter zeer interessant. Een FSU bijvoorbeeld is 100E, maar kan ik zelf in 5 minuten vervangen, die gaat er dus zeker uit en op de plank.
Ik dacht in ieder geval de wat makkelijk bereikbare electro onderdelen zoals:
FSU
breedbeeld navigatie uit dashboard met randje
airco bedienings paneel
naviatie computer
cd wisselaar
accu
ruitenwissers
luchtfilters voor personen ruimte
Dingen waar ik over tijfel of advies of aanvulling op kan gebruiken heb ik wat gebundeld.
Het is al een hele lijst, maar als ik iets vergeten ben hoor ik het graag. Ook advies over iets wel of niet doen hoor ik graag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
e39-rijder
INTERIEUR
Interieur is niet veel van te gebruiken want de oude was beige leer en de nieuwe is zwart leer (en minder versleten).
Allebei alleen handmatig te bedienen stoelen
Wat misschien wel nuttig is om te verwijderen:
Rolgordijntjes achter
hout trim van dashboard en passagiersdeur (zitten beide los in mijn nieuwe, weet niet waarom)
versnellingspook, handrem en console hout delen.
bekerhouders zijn natuurlijk op allebei de autos kapot ;-)
verwarmingsmatten in zittingen een goed idee?
In mijn nieuwe is dat deel waar je de bestuurdersgordel in klikt een beetje gammel. dus die zal ik ook proberen los te halen als dat kan.
Speakers in het plafond achter, worden die wel eens slecht?
anders nog iets?
PLAATWERK/BODY
Plaatwerk is wel te gebruiken want ze zijn allebei zwart en bijna even oud.
Dus:
achterklep (gasveren waren defect dus die kunnen blijven zitten, beiden hebben nauwelijks roest)
voorklep (nieuwe heeft roestplekje, oude heeft steenslag)
spatborden L+R
wielkuipen (nieuwe mist een stukje plastic)
bumper voor (nieuwe heeft sport onderstel en ik heb het idee dat die bumper wat vaker een drempel gevoeld heeft dan de oude)
bumper achter (met verwijderbare trekhaak) (op mijn nieuwe zit al een vaste after market trekhaak. Zou dat om te wisselen zijn voor de verwijderbare?)
Deuren leek me ook wel mooi, maar is omzetten te doen? (een van de nieuwe deuren heeft een winkelwagentje gezien)
chroom strip rond achter zijruiten? (is mooier op de oude)
Is een vooruit te verewijderen en hergebruiken? en de zijruiten achter?
Anders nog iets?
DASHBOARD
multifunctioneel stuurwiel, allebei gebarsten hout (de oude cruise control knop 'plakt' wat in de winter, maar daar kan ik dan mee experimenteren als de nieuwe ook problemen geeft)
dashboard helemaal? anders alleen dashboard ventilator? of alleen houttrim?
tellers met metaalkleur ringen (mijn nieuwe heeft al pixel reparatie gehad, de oude heeft een paar kapotte kolommen) Kan een ander daar iets mee of is die aan het voertuig gekoppeld?
Onderdelen van de autotelefoon? De oude was een 84110139225 (motorola aan snoer) de nieuwe is een draadloze nokia (weet niet precies welke, 6310i of 6230, maar geen toestel, dus ik weet niet welke werkt). De nieuwe heeft bluetooth maar de verbinding stoort iets, dus als er electronica delen uitwisselbaar zijn is dat mischien interessant. (geen idee waar die allemaal zitten echter) Misschien alleen speakers of versterker die het geluid produceren?
anders nog iets?
VERLICHTING
achterlichten
koplampen waren H7 en ik heb nu Xenon. Ze zijn wat dof, maar misschien toch te verkopen?
Celis peertjes zijn wel te gebruiken denk ik.
MOTOR COMPARTIMENT
Uit de motor ruimte weet ik het minst.
De hoge druk diesel pomp is defect. De dealer denkt dat door het diesel/olie mengsel de turbo wel eens te dun gesmeerd geweest zou kunnen zijn en niet te vertrouwen is. Het is een revisieturbo van net een jaar oud, dus is dat te controleren? Kun je een gokje wagen met zo'n turbo, of kun je dan beter een nieuwe kopen? Zijn turboslangen interessant?
Uitlaat met flexibele deel en cat is op beide auto's onlangs vervangen, maar misschien te verkopen?
Airco onderdelen zijn vrij duur, maar is wisselen met oude wel efficient of zijn het de uren die het zo duur maken?
aux fan voorop de radiator interessant?
radiator en koelsysteem interessant?
stuubekrachtiging op de nieuwe heeft servotronic, dus is die oude dan nuttig?
rembekrachtiging interessant?
verstuivers?
dynamo?
startmotor?
Of zijn die laatste allemaal dingen die qua reparatie te duur zijn om iets ouds er in terug te zetten?
anders nog iets?
OPHANGING
Gasvering achter (niveauregeling) is op allebei recent vervangen, maar misschien te verkopen?
niveauregeling pomp?
remschijven en blokken voor wil er door de sloper af laten halen, evenals de wielen.
remmen achter als ze nog niet op zijn interessant?
Mijn nieuwe differentieel heeft een oliedruppeltje eraan. weet nog niet wat/of er iets mis is, maar is zo'n dif over laten zetten interessant?
anders nog iets?
VERSNELLINGSBAK
De automatische bak op mijn nieuwe is in betere staat, dus daar hoef ik denk ik niets van.
BESCHRIJVING VAN DE AUTO's
De oude:
525d e39 Touring Automaat M57 2002-10-30
Leder exlusive HIGHLINE/sandbeige (V6SN)
SAPPHIRE METALLIC
niveauregeling
multifunctioneel stuurwiel
zonnescherm achterportieren
interieur lijsten muschelahorn
automatisch dimmende binnenspiegel
verwarmde voorstoelen
PDC achter+voor
regensensor+automatisch licht
airco automatisch+AUC
boordmonitor met breedbeeld navi
cd wisselaar
boordcomputer HIGH
witte knipperlichten
steptronic
mistlampen
losneembare trekhaak
De nieuwe:
530d e39 Touring Automaat M57 2002-12-04
Leder exlusive HIGHLINE/schwarz (V6SW)
SAPPHIRE METALLIC
servotronic
sportophanging
voorruit met groene baan
xenon+sproeiers
0644 universele handy voorbereiding. bluetooth
niveauregeling
multifunctioneel stuurwiel
zonnescherm achterportieren
interieur lijsten muschelahorn
automatisch dimmende binnenspiegel
verwarmde voorstoelen
PDC achter+voor
regensensor+automatisch licht
airco automatisch+AUC
boordmonitor met breedbeeld navi
cd wisselaar
boordcomputer HIGH
witte knipperlichten
steptronic
mistlampen
aftermarket trekhaak (vast)
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
gister pm gestuurd
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 21:12
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Hij is vandaag door de sloper opgehaald.
Ik heb er nagenoeg het hele interieur uitgehaald. Alleen de stuurkolom en de klimaatkast of hoe dat plastic blok ook heet achter je dashboard.
De aandrijflijn zat er ook nog onder, want mijn nieuwe heeft een verlaagd onderstel, dus kon niet veel gebruiken.
"INTERIEUR
Interieur helemaal:
stoelen, console, hemel, achterbakbekleding, tapijt achter, gordels, alles wat beige was behalve tapijt bij voorstoelen.
Op de achterklep zit nog wat beige trim, maar die splintert bij het lostrekken. Panelen op de deuren zit nog op de deuren.
Te zijner tijd zal ik er eens wat foto's van maken en kijken of er nog wat aan te verdienen valt.
De niet beige delen zoals bovendelen van de deurbekleding, airbags, stuur, schakelaars, versnellingspook, handrem, zwarte deel dashboard, klimacontrole, navigatie, gordelspanner en airbagsensormat van de voorstoelen zal ik achter houden denk ik.
Toerenteller/snelheidsmeter zal ik denk ik wel weg doen want heeft pixelprobleem en mijn nieuwe is al aan zijn pixels geholpen.
Alle computers en sensors in het interieur, niveauregeling pomp, binnenspiegel, speakers in het plafond, achterklep helemaal, voorklep, spatborden L+R, wielkuipen en plastic platen onder motor, bumper voor, bumper achter (met verwijderbare trekhaak), Deuren, voorruit, chroom strip rond achter zijruiten, zwarte strip op C-stijl, achterlichten, koplampen, en balk voor de radiator waar het slot mechanisme in zit van de voorklep,
is er allemaal uit.
gordijnairbags, zijruiten achter (geen idee hoe die eruit moesten) zijn blijven zitten, .
ruitenwissersysteem, remschijven en blokken, abs sensoren, wielen, wishbones en reactiearmen voor, absunit, dynamo, pulley systeem, complete uitlaat inlc flexibele deel en cat, aircopomp, -radiator, en -droogunit, koelwaterradiator, radiotor voor stuurbekrachtiging en intercooler, aux fan, waterpomp, slangen, turbo met uitlaatsproeistuk, stuubekrachtiging pomp (niet de rest) is er allemaal af.
rembekrachtiging, startmotor inlaatspruitstuk, verstuivers, gasvering achter, schokdempers, dif, aandrijfassen, versnellingsbak, kale motorblok, achterwielophanging, voorwiel ophanging en veerpoten zijn er allemaal opgebleven.
Het was een leuk project. Ik weet nu een stuk beter hoe zo'n auto in elkaar zit. Ik heb weinig speciaal gereedschap nodig gehad, behalve een kogelgewricht losdruk tool dat ik heb kunnen lenen en een torx T27 slagschroevendraaier die ik voor de spatborden nodig had. Ik heb zelfs mijn sleutel 11 en 14 nog een keer kunnen afstoffen. Nooit gedacht die ooit nodig te hebben :-) Wel heel veel profijt gehad van mijn ring-ratel sleutels, vooral waar een dopsleutel te veel ruimte innam.
Jammer dat er niet veel over te spreken is geweest, maar wilde jullie toch een afsluitende samenvatting geven.
groeten, e39-rijder.
Ik heb er nagenoeg het hele interieur uitgehaald. Alleen de stuurkolom en de klimaatkast of hoe dat plastic blok ook heet achter je dashboard.
De aandrijflijn zat er ook nog onder, want mijn nieuwe heeft een verlaagd onderstel, dus kon niet veel gebruiken.
"INTERIEUR
Interieur helemaal:
stoelen, console, hemel, achterbakbekleding, tapijt achter, gordels, alles wat beige was behalve tapijt bij voorstoelen.
Op de achterklep zit nog wat beige trim, maar die splintert bij het lostrekken. Panelen op de deuren zit nog op de deuren.
Te zijner tijd zal ik er eens wat foto's van maken en kijken of er nog wat aan te verdienen valt.
De niet beige delen zoals bovendelen van de deurbekleding, airbags, stuur, schakelaars, versnellingspook, handrem, zwarte deel dashboard, klimacontrole, navigatie, gordelspanner en airbagsensormat van de voorstoelen zal ik achter houden denk ik.
Toerenteller/snelheidsmeter zal ik denk ik wel weg doen want heeft pixelprobleem en mijn nieuwe is al aan zijn pixels geholpen.
Alle computers en sensors in het interieur, niveauregeling pomp, binnenspiegel, speakers in het plafond, achterklep helemaal, voorklep, spatborden L+R, wielkuipen en plastic platen onder motor, bumper voor, bumper achter (met verwijderbare trekhaak), Deuren, voorruit, chroom strip rond achter zijruiten, zwarte strip op C-stijl, achterlichten, koplampen, en balk voor de radiator waar het slot mechanisme in zit van de voorklep,
is er allemaal uit.
gordijnairbags, zijruiten achter (geen idee hoe die eruit moesten) zijn blijven zitten, .
ruitenwissersysteem, remschijven en blokken, abs sensoren, wielen, wishbones en reactiearmen voor, absunit, dynamo, pulley systeem, complete uitlaat inlc flexibele deel en cat, aircopomp, -radiator, en -droogunit, koelwaterradiator, radiotor voor stuurbekrachtiging en intercooler, aux fan, waterpomp, slangen, turbo met uitlaatsproeistuk, stuubekrachtiging pomp (niet de rest) is er allemaal af.
rembekrachtiging, startmotor inlaatspruitstuk, verstuivers, gasvering achter, schokdempers, dif, aandrijfassen, versnellingsbak, kale motorblok, achterwielophanging, voorwiel ophanging en veerpoten zijn er allemaal opgebleven.
Het was een leuk project. Ik weet nu een stuk beter hoe zo'n auto in elkaar zit. Ik heb weinig speciaal gereedschap nodig gehad, behalve een kogelgewricht losdruk tool dat ik heb kunnen lenen en een torx T27 slagschroevendraaier die ik voor de spatborden nodig had. Ik heb zelfs mijn sleutel 11 en 14 nog een keer kunnen afstoffen. Nooit gedacht die ooit nodig te hebben :-) Wel heel veel profijt gehad van mijn ring-ratel sleutels, vooral waar een dopsleutel te veel ruimte innam.
Jammer dat er niet veel over te spreken is geweest, maar wilde jullie toch een afsluitende samenvatting geven.
groeten, e39-rijder.
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Hulde voor deze samenvatting :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Beste e39 -rider,
Ik heb je een privé berichtje gestuurd.
Ik heb je een privé berichtje gestuurd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 21:12
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Dag Jos535i,
Ik kan niet reageren op PB's omdat ik nog te weinig gepost heb (ik had die enorme teksten beter kunnen opsplitsen, dan ging het misschien wel). Daarom reageer ik maar even in deze thread.
Nee, sorry, de achterlichten bewaar ik voor het geval ik bijvoorbeeld hetzelfde probleem krijg als jij.
Ik heb in de toekomst wel in de verkoop een nagenoeg compleet interieur (Leder exlusive HIGHLINE/sandbeige (V6SN)), maar dan maak ik eerst wat goede foto's omdat ik het in zijn geheel wil proberen te verkopen.
Alle overige onderdelen die ik eraf heb gehaald wil ik (vooralsnog) houden.
Ik kan niet reageren op PB's omdat ik nog te weinig gepost heb (ik had die enorme teksten beter kunnen opsplitsen, dan ging het misschien wel). Daarom reageer ik maar even in deze thread.
Nee, sorry, de achterlichten bewaar ik voor het geval ik bijvoorbeeld hetzelfde probleem krijg als jij.
Ik heb in de toekomst wel in de verkoop een nagenoeg compleet interieur (Leder exlusive HIGHLINE/sandbeige (V6SN)), maar dan maak ik eerst wat goede foto's omdat ik het in zijn geheel wil proberen te verkopen.
Alle overige onderdelen die ik eraf heb gehaald wil ik (vooralsnog) houden.
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat er toch wel wat barstjes in het achterlicht zitten die de lekkage veroorzaken. Bij het gericht onder de kraan te houden stroomt het water gewoon naar binnen. De oplossing voor mij was dan toch maar een nieuw achterlicht te bestellen bij de dealer. Het kost wat, maar je hebt dan toch wel weer mooi origineel zonder gehannes.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 21:12
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
En zo zag ie er uit toen ik klaar was
e39-rijder
e39-rijder
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Ik vind het toch wel pijnlijk om zo'n mooie auto op deze manier aan te treffen.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 21:12
Re: Welke onderdelen van een sloop BMW e39 525d touring hale
Niet half zo pijnlijk als wanneer je twee maanden ervoor nog 3000 euro aan reparaties had laten doen...