zekering claxon, binnenverlichting, regensensor

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
aqua

zekering claxon, binnenverlichting, regensensor

Bericht door aqua » 19 jul 2012, 23:26

Goedenmorgen,

mijn 530d (2002) geeft geen geluid meer uit de claxon, de interieurverlichting blijft langer branden na sluiten deur dan voorheen (voorheen uit bij wegrijden, nu na 20-30 seconden) en volgens mij reageert de regensensor niet meer zo geweldig.

Ik heb dit een keer eerder gehad, toen heb ik een zekering vervangen, echter nu weet ik niet meer welke. Kan iemand mij vertellen welke zekering ik vervangen moet?

Een tweede vraag is de volgende:
Sinds gisteren gaan de ramen (voor en achter) niet meer met een druk op de knop, automatisch helemaal naar beneden. zodra ik de knop loslaat, stopt het raam (allen vanaf de bestuurdersbediening). automatisch helemaal omhoog is geen probleem en werkt. Een keer knop aanraken en dan loslaten --> raam omhoog gaat geheel automatisch, raam omlaag moet ik dus de knop ingedrukt houden.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is,en wat ik eraan kandoen?

Groet, Guido

bukko

Re: zekering claxon, binnenverlichting, regensensor

Bericht door bukko » 20 jul 2012, 15:15

Ik zou het zo 1,2,3 niet weten.
Even uit laten lezen lijkt mij een optie.

bennie540

Bericht door bennie540 » 22 sep 2013, 13:06

hoi
ik heb hetzelfde wou graag weten wat het is zou zijn, als iemand hier iets meer over weet graag antwoord a.u.b.

gr ben

vab530d

Bericht door vab530d » 28 okt 2013, 13:57

Hallo,

Wat betreft de regensensor, kan ik je vertellen om de de kabels even uit de stekker trekken die onder het kapje bij de binnenspiegel zitten. +/- 1 minuut eruit laten en daarna er weer in klikken. Zou het weer moeten doen. Ik had het zelfde probleem destijds bij mijn 530d touring.
BMW = Bhikhie's Meester Werk

jazz4u

Bericht door jazz4u » 02 nov 2013, 19:16

probeer deze oplossing maar eens:
ik had ook wat rare probleempjes, en andere rijders hebben vaak probleem met claxon, radio of iets anders met elektriek dat vanuit stuur wordt geregeld
ik heb een soort van how-to gemaakt: misschien dat dit jou ook helpt: is relatief simpele ingreep, alleen het juiste contactblokje bestellen, suc6
Stef

opgelost. contactblok vervangen, bleek uitgehoond in witte nok
hieronder de link naar een foto ervan, hopelijk goed te zien, alle openingen in de witte nok moeten strak zijn omdat deze meegedraaid wordt door de contactsleutel

ik zal een korte how-to-tenminste hoe heb ik het blokje eruit geprutst-d-i-y onder de foto link zetten omdat er misschien iemand dit nog eens leest en denkt 'hé, claxon stuk, licht doet gek, radio alt af en toe weg, laat ik eens dat blokje vervangen)

http://imageshack.us/f/51/q5xo.jpg/

kleine how-to voor hen die dit ook willen doen bij probleempjes rondom dashboard lichten, radio, claxon etc.
benodigd:
- korte kruiskop schroevedraaier,
- kleine platkop schroevedraaier (ik heb een electra schroevedraaier gebruikt),
- torx 30 dop op kleine ratel (anders kom je niet bij de linkse torx 30 bout),
- kleine vingers (om alles terug te kunnen schroeven, later meer).

- stuur zover mogelijk uit en omlaag zetten,
- minpool op accu los,
- schroefje in kap boven op stuur eruit halen,
- schroefje in kap onder het stuur eruit halen,
- in het midden van de kappen loopt een naad: deze zacht indrukken links en rechts en kappen scheiden,
- contactblokje zit in zwart plastic houder: links boven en rechtsonder in deze houder zit een torx 30 moer, deze loshalen,
- het contactblokje zelf wordt aan de onderzijde vastgehouden door 2 heel kleine schroefjes (platkop schroevedraaier), deze losmaken, maar niet eruit halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het duurt heeeeeeeeeeeeeel lang voor je die hebt terug gevonden :nea:
- dan is het magische blokje eruit te halen: gelukt!!!

Maar dan: het nieuwe blokje (dat heb je wel besteld toch zeker? anders moet je dat oude weer terug) monteren
- als jouw oude blokje eruit ziet als het mijne, kan het nieuwe niet zomaar terug geduwd worden want er zit een ringveer in die ook wat doet met het uitstekende draainokje vanaf het contactslot,
- met de sleutel in het contactslot kun je dan dat ijzeren dingetje een beetje draaien zodat deze soepel in het nieuwe blokje glijdt, en dan klinkt het nieuwe contactblokje makkelijk in de schuifnokken, en kan je beginnen met alles terug monteren.
Ik ga dat niet uitschrijven nu, want het blijkt als je alles hierboven in de omgekeerde volgorde doet ineens alles weer op zijn plaats zit. :D
Suc6

oh ja, dat met die kleine vingers: die zijn dus om die heeeeeeeel kleine schroefjes weer terug te krijgen, ik heb mijn zoontje gechanteerd met afpakken van zakgeld als die niet NU kwam helpen, want mijn vingers waren minder geschikt voor dit kaboutergedoe

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”