HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
Hallo Iedereen,
ik heb me zojuist geregistreerd en ik begin meteen een probleem te posten helaas.
ik heb een bmw e36 coupe, m3 uitgevoerd met een keskin breedset enz enz.
leuke wagen, enkel heb ik pas geleden angel eyes ringen in mijn lampen gebouwd, dit heb ik volledig appart aangesloten met een apparte schakelaar rechtstreeks op de akku,
we hebben ook de zekeringbak open gehad en gekeken als alle zekeringen wel goed waren enz,
we hebben dus met deze bak ook iets bewogen enz waarschijnlijk.
het probleem:
ik wil na alles aansloten hebben mijn auto starten, ik start hem en er komt een hele hoop rook via mijn kachelroostertje in het midden van het dashboard naar binnen, ik schrik me kapot en zet meteen de motor af,
blijkt de isolatie van de kabel van de lambda sonde die van de computer tot aan mijn lambda sonde relais loopt volledig weggesmeult te zijn op het koper na natuurlijk, ik vindt dit zeer raar, ik heb momenteel het lambda sonde relais uitgetrokken en de auto gestart, hij loopt gewoon alleen met een koude motor schommelt mijn toerental heel erg en valt soms zelfs uit, als de motor warm is loopt die gewoon lekker, nu mijn vraag wie kan me helpen ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken, de lambda sonde, de relais, kortsluiting ergens????? ik weet niet als ooit iemand dit al meegemaakt heeft?
Gr Glenn
ik heb me zojuist geregistreerd en ik begin meteen een probleem te posten helaas.
ik heb een bmw e36 coupe, m3 uitgevoerd met een keskin breedset enz enz.
leuke wagen, enkel heb ik pas geleden angel eyes ringen in mijn lampen gebouwd, dit heb ik volledig appart aangesloten met een apparte schakelaar rechtstreeks op de akku,
we hebben ook de zekeringbak open gehad en gekeken als alle zekeringen wel goed waren enz,
we hebben dus met deze bak ook iets bewogen enz waarschijnlijk.
het probleem:
ik wil na alles aansloten hebben mijn auto starten, ik start hem en er komt een hele hoop rook via mijn kachelroostertje in het midden van het dashboard naar binnen, ik schrik me kapot en zet meteen de motor af,
blijkt de isolatie van de kabel van de lambda sonde die van de computer tot aan mijn lambda sonde relais loopt volledig weggesmeult te zijn op het koper na natuurlijk, ik vindt dit zeer raar, ik heb momenteel het lambda sonde relais uitgetrokken en de auto gestart, hij loopt gewoon alleen met een koude motor schommelt mijn toerental heel erg en valt soms zelfs uit, als de motor warm is loopt die gewoon lekker, nu mijn vraag wie kan me helpen ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken, de lambda sonde, de relais, kortsluiting ergens????? ik weet niet als ooit iemand dit al meegemaakt heeft?
Gr Glenn
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
Topic verplaatst naar techniek,
het gaat hier om een vraag, geen DIY uitleg
het gaat hier om een vraag, geen DIY uitleg
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
okee sorry haha begint al goed:P
Grs
Grs
Laatst gewijzigd door Dcreator op 31 okt 2013, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
Probeer terug te voeren wat je gedaan heb. Waarschijnlijk je angels eyes op een verkeerde aansluiting. Je kan deze gewoon aansluiten op je stadslicht. Kabel van de lamda sponde zal je moeten vervangen. Waarschijnlijk tot in de zekeringkast. Ook even de aansluiting in de relais houder controleren. Als je in de buurt van Assen woont kan je mij ook een pm sturen. Je hebt namelijk geen woonplaats staan.
Het geluid bij vermogen vragen in sportstand. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
verkeerd aangesloten 100%
lambda werkt maar 5 volt
lambda werkt maar 5 volt
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
ik heb de lampen gewoon volledig appart aangesloten, ik heb gewoon een schakelaar in de auto gemaakt en de kabeltjes vanuit de lampen rechtstreeks op de akku enkel een schakelaar ertussen dus lijkt me vreemd?
Gr Glenn
Gr Glenn
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
Met deze stroomsterkte kan dat allemaal nog wel met een schakelaar er tussen. Als je wat met wat meer spanning gaat schakelen, zou ik toch het gebruik van een relais adviseren.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
matheeuwissen schreef:Met deze stroomsterkte kan dat allemaal nog wel met een schakelaar er tussen. Als je wat met wat meer spanning gaat schakelen, zou ik toch het gebruik van een relais adviseren.
okee bedankt, maar ik denk dus dat mijn angeleyes in principe niks met mijn lambda sonde probleem te maken hebben toch? ik denk dat er ergens een kortsluiting is ontstaan door in de relaisbak geweest te zijn en hier en daar misschien toch dingen bewogen hebben met het onderzoeken van de kabels enz enz.?
waar zouden jullie beginnen met het probleem constateren?
Gr Glenn
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
je hebt in je zoektocht het voor elkaar gekregen je lamdakabel af te roken.
Volle sluiting tussen + en - .
De lampen op deze manier schakelen is niet de manier. Relais ertussen.
Direkt schakelen doen ze bij de action, aldi en lidl. Daarom is het er zo goedkoop.
Volle sluiting tussen + en - .
De lampen op deze manier schakelen is niet de manier. Relais ertussen.
Direkt schakelen doen ze bij de action, aldi en lidl. Daarom is het er zo goedkoop.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
Draad van de lambdasonde loshalen in de relaiskast en meten of de aansluiting juist is
Het geluid bij vermogen vragen in sportstand. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
Met accessoires inbouwen altijd liever met een relais schakelen. Helemaal als er een schakelaar meewerkt in de schakeling.
Jou draad moet je idd wss volgen tot in de zekering kast. Of je hebt daar volle sluiting gemaakt. of de voeding van je verwarmingsdraad wel heel ernstig afgeknepen.. (weerstand)
en @grijsje:
Een e36 werkt nog niet met een breedband sensor. Maar met sprong sensoren. Deze werken ongeveer tussen de 0,1 en 0,9V alleen de voeding van het verwarmingsdraad is 12 volt.
Jou draad moet je idd wss volgen tot in de zekering kast. Of je hebt daar volle sluiting gemaakt. of de voeding van je verwarmingsdraad wel heel ernstig afgeknepen.. (weerstand)
en @grijsje:
Een e36 werkt nog niet met een breedband sensor. Maar met sprong sensoren. Deze werken ongeveer tussen de 0,1 en 0,9V alleen de voeding van het verwarmingsdraad is 12 volt.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Re: HELPP!! ik weet niet waar ik moet beginnen
en @grijsje:
Een e36 werkt nog niet met een breedband sensor. Maar met sprong sensoren. Deze werken ongeveer tussen de 0,1 en 0,9V alleen de voeding van het verwarmingsdraad is 12 volt.[/quote]
klopt dank voor de verbetering
Een e36 werkt nog niet met een breedband sensor. Maar met sprong sensoren. Deze werken ongeveer tussen de 0,1 en 0,9V alleen de voeding van het verwarmingsdraad is 12 volt.[/quote]
klopt dank voor de verbetering