Motorsteun of cardan..?
Motorsteun of cardan..?
Had hier en daar opgezocht heb ongeveer hetzelfde probleem als hieronder beschreven:
ik heb problemen mat men automaatbak deze gaat in alle vitessen pakt vlot aan en schakelt netjes op.
alleen in stand R hier klopt hij enorm hard en hoe langer ik de rem inhoudt hoe harder hij gaaat kloppen.
Ook van D naar R heb ik dat maar lichter. Het ergste is toch van P naar R. We hebben hem op de vierkollommer gehad om te kijken waar het precies aanlag, Zag dat de rechter motorsteun wel een beetje zweterig was maar veel speling had hij niet. Zelfde deden we ook op de brug met dat van P naar R, je zag en hoorde gewoon goed dat het van de cardan kwam. Is het een probleem wat wel voor kan komen bij de e39's..?? Want het is wel zonde om mn cardan te vervangen als dat hem niet is, maar ik hoor dat gebonk wel gewoon van mn cardan als ik onder de auto sta.
ik heb problemen mat men automaatbak deze gaat in alle vitessen pakt vlot aan en schakelt netjes op.
alleen in stand R hier klopt hij enorm hard en hoe langer ik de rem inhoudt hoe harder hij gaaat kloppen.
Ook van D naar R heb ik dat maar lichter. Het ergste is toch van P naar R. We hebben hem op de vierkollommer gehad om te kijken waar het precies aanlag, Zag dat de rechter motorsteun wel een beetje zweterig was maar veel speling had hij niet. Zelfde deden we ook op de brug met dat van P naar R, je zag en hoorde gewoon goed dat het van de cardan kwam. Is het een probleem wat wel voor kan komen bij de e39's..?? Want het is wel zonde om mn cardan te vervangen als dat hem niet is, maar ik hoor dat gebonk wel gewoon van mn cardan als ik onder de auto sta.
Re: Motorsteun of cardan..?
Hallo beste Appie,
Ik zal u een aantal opties geven die de oorzaak kunnen zijn.
Heeft u de Hardyschijf ook bekeken, die zit net achter de bak, net voor de cardanas.
Motorsteun, als deze aan het zweten is, dan is deze hydro rubber lek, dat rubberen blok is gevuld met speciale olie.
Rubbers in de steun van de versnellingsbak versleten.
Tussen as lager mogelijk defect.
Kruiskoppeling in de cardan as defect, echter als dit zo is, dan heeft u ook problemen bij een bepaalde snelheid, dan gaat de auto onder u flink trillen.
Een simpele test is mogelijk, zet de BMW op de brug, pak met beide handen de cardan as beet en wel aan weerszijde van de kruiskoppeling, beweeg nu beide handen tegen elkaar in, als u nu speling voelt, dan is deze kruiskoppeling defect, draai uiteraard wel eerst de ene zijde uit, en daarna weer de andere zijde uit, doe dit een beetje snel, dan kunt u als u het op de juiste wijze doet, de speling voelen.
aanwezig, Voelt u speling op de cardan as, dan zult u deze moeten vervangen of reviseren, soms zijn er ook uitwisseling en koopt u een gereviseerde cardan as en ruilt u uw defecte cardan as weer in.
Als u al deze onderdelen heeft gecontroleerd, en er is niets fout bevonden, bekijk dan ook eens de flenzen van de bak aan de achterzijde en de flens van het differentieel, kijk of er geen speling aanwezig is tussen de flens en de as. ( los gedraaide moeren van de flens ).
Controleer ook het oliepeil van de automaat.
Controleer het oliepeil van het differentieel.
Maakt het differentieel onder het rijden een jankend of een schurend geluid?
Is dit het geval, dan kan daar de oorzaak wel eens zitten.
En, als laatste, de bak zelf die de geest gaat geven, vaak omschrijft men dat als een boink, en dan betekent dat vaak, dat de bak niet tijdig zijn verversingen heeft gehad, maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Soms kan men echt veel pech hebben.
Ik weet dus niet, hoe lang u deze BMW al in uw bezit heeft, en ik weet uiteraard ook niet de onderhoud geschiedenis van uw auto
De een onderhoud de auto zeer zorgvuldig, de ander kijkt er echt nooit naar om, hij rijd zo lang hij rijd, gaat de auto defect, dan naar de garagist, en dan kost het vaak veel geld.
Ziet u wat ik bedoel, en dat laatste kan dus echt erg funest zijn voor een automatische versnellingsbak.
Ik hoop echter dat het een van de andere kleinere dingen is, want dat zal een stuk prettiger zijn, uiteraard is het nog veel leuker, dat er helemaal niets aan de hand is.
Zag u tijdens het schakelen ook nergens speling op een van de onderdelen?
Ik wens u veel succes toe, en hoop dat het veel mee gaat vallen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik zal u een aantal opties geven die de oorzaak kunnen zijn.
Heeft u de Hardyschijf ook bekeken, die zit net achter de bak, net voor de cardanas.
Motorsteun, als deze aan het zweten is, dan is deze hydro rubber lek, dat rubberen blok is gevuld met speciale olie.
Rubbers in de steun van de versnellingsbak versleten.
Tussen as lager mogelijk defect.
Kruiskoppeling in de cardan as defect, echter als dit zo is, dan heeft u ook problemen bij een bepaalde snelheid, dan gaat de auto onder u flink trillen.
Een simpele test is mogelijk, zet de BMW op de brug, pak met beide handen de cardan as beet en wel aan weerszijde van de kruiskoppeling, beweeg nu beide handen tegen elkaar in, als u nu speling voelt, dan is deze kruiskoppeling defect, draai uiteraard wel eerst de ene zijde uit, en daarna weer de andere zijde uit, doe dit een beetje snel, dan kunt u als u het op de juiste wijze doet, de speling voelen.
aanwezig, Voelt u speling op de cardan as, dan zult u deze moeten vervangen of reviseren, soms zijn er ook uitwisseling en koopt u een gereviseerde cardan as en ruilt u uw defecte cardan as weer in.
Als u al deze onderdelen heeft gecontroleerd, en er is niets fout bevonden, bekijk dan ook eens de flenzen van de bak aan de achterzijde en de flens van het differentieel, kijk of er geen speling aanwezig is tussen de flens en de as. ( los gedraaide moeren van de flens ).
Controleer ook het oliepeil van de automaat.
Controleer het oliepeil van het differentieel.
Maakt het differentieel onder het rijden een jankend of een schurend geluid?
Is dit het geval, dan kan daar de oorzaak wel eens zitten.
En, als laatste, de bak zelf die de geest gaat geven, vaak omschrijft men dat als een boink, en dan betekent dat vaak, dat de bak niet tijdig zijn verversingen heeft gehad, maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Soms kan men echt veel pech hebben.
Ik weet dus niet, hoe lang u deze BMW al in uw bezit heeft, en ik weet uiteraard ook niet de onderhoud geschiedenis van uw auto
De een onderhoud de auto zeer zorgvuldig, de ander kijkt er echt nooit naar om, hij rijd zo lang hij rijd, gaat de auto defect, dan naar de garagist, en dan kost het vaak veel geld.
Ziet u wat ik bedoel, en dat laatste kan dus echt erg funest zijn voor een automatische versnellingsbak.
Ik hoop echter dat het een van de andere kleinere dingen is, want dat zal een stuk prettiger zijn, uiteraard is het nog veel leuker, dat er helemaal niets aan de hand is.
Zag u tijdens het schakelen ook nergens speling op een van de onderdelen?
Ik wens u veel succes toe, en hoop dat het veel mee gaat vallen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Motorsteun of cardan..?
Idd vergete bij te zeggen auto heeft 2000km geleden olie+filters vervangen gespoeld factuur aanwezig,
Allee rubbers ook na gekeken ze waren allemaal gewoon goed. incl schijven.
En heb wel met de hand de speling gecontroleerd maar niet aandachtig omdat het geluid al van mn cardan kwam.
Met rijden is er ook gewoon niks aan de hand doet gewoon wat hij moet doen. Van de week maar weer de brug op. Wat ik wel heb gemerkt is als ik een rondje rij en de auto is warm dan is het gewoon een beetje aan de erge kant. Maar is de auto nog gewoon koud.? dus de 1e start van de dag dan valt het wel mee.
Allee rubbers ook na gekeken ze waren allemaal gewoon goed. incl schijven.
En heb wel met de hand de speling gecontroleerd maar niet aandachtig omdat het geluid al van mn cardan kwam.
Met rijden is er ook gewoon niks aan de hand doet gewoon wat hij moet doen. Van de week maar weer de brug op. Wat ik wel heb gemerkt is als ik een rondje rij en de auto is warm dan is het gewoon een beetje aan de erge kant. Maar is de auto nog gewoon koud.? dus de 1e start van de dag dan valt het wel mee.
Re: Motorsteun of cardan..?
Hallo beste Appie,
Hmm, ja dat spoelen!
Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan een automaat te laten spoelen.
Die problemen, die de automaat nu heeft, deed hij het voor het spoelen ook hetzelfde!
Ik krijg sterk het idee, dat er bij het spoelen vuil is losgekomen, wat nu in het kleppenblok is vast gelopen, de hydrauliek werkt dus niet naar behoren!
De oliedruk is op bepaalde delen onvoldoende, en dan krijgt men dit soort problemen..
Met vriendelijke groet,
Ad
Hmm, ja dat spoelen!
Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan een automaat te laten spoelen.
Die problemen, die de automaat nu heeft, deed hij het voor het spoelen ook hetzelfde!
Ik krijg sterk het idee, dat er bij het spoelen vuil is losgekomen, wat nu in het kleppenblok is vast gelopen, de hydrauliek werkt dus niet naar behoren!
De oliedruk is op bepaalde delen onvoldoende, en dan krijgt men dit soort problemen..
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Motorsteun of cardan..?
Hallo beste Appie,
Als u de BMW aangeboden heeft bij dat bedrijf, en voor het spoelen geen enkel probleem heeft ondervonden, dan zou ik het volgende ondernemen.
U mag wel verwachten dat u garantie heeft op die werkzaamheden.
Want dergelijke bedrijven beloven toch immers dat het na het spoelen, de auto weer als nieuw schakelt en zonder enige vorm van storingen!
Als deze problemen zijn veroorzaakt door het spoelen, dan zou ik de BMW wel even terug brengen naar het bedrijf wat de bak gespoeld heeft, en laat hem er voor opdraaien, dat hij alles weer netjes voor u in orde zal brengen, zodat alles weer storing vrij en weer normaal schakelt, zonder het bonken.
Met vriendelijke groet,
Ad
Als u de BMW aangeboden heeft bij dat bedrijf, en voor het spoelen geen enkel probleem heeft ondervonden, dan zou ik het volgende ondernemen.
U mag wel verwachten dat u garantie heeft op die werkzaamheden.
Want dergelijke bedrijven beloven toch immers dat het na het spoelen, de auto weer als nieuw schakelt en zonder enige vorm van storingen!
Als deze problemen zijn veroorzaakt door het spoelen, dan zou ik de BMW wel even terug brengen naar het bedrijf wat de bak gespoeld heeft, en laat hem er voor opdraaien, dat hij alles weer netjes voor u in orde zal brengen, zodat alles weer storing vrij en weer normaal schakelt, zonder het bonken.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Motorsteun of cardan..?
Heb het probleem nog steeds. Vind het raar, hoef de auto niet eens te starten
als ik gewoon al de rem pomp voel ik het in mn automaatpook. Je hoort het vergendel knopje van de automaat ook tikken als ik pomp.
Je zou haast denken dat een ophaning van iets stuks is. Want heb in 2 andere e39's gezeten
die hadden dat niet. Iemand ervaring hiermee?
als ik gewoon al de rem pomp voel ik het in mn automaatpook. Je hoort het vergendel knopje van de automaat ook tikken als ik pomp.
Je zou haast denken dat een ophaning van iets stuks is. Want heb in 2 andere e39's gezeten
die hadden dat niet. Iemand ervaring hiermee?
Re: Motorsteun of cardan..?
Hallo beste Appie,
Jammer om dat te moeten horen.
Ik had aan u een vraag gesteld, dat is aan uw aandacht ontschoten denk ik.
De automaat, heeft men die gespoeld, waarna de problemen zijn ontstaan?
Er kan immers wat los gekomen vuil in het kleppenblok komen, wat vast gaat zitten bij de klepjes, soms komt dit los, maar de meeste keren blijft het dus zitten, wat dus tot deze klachten kan zorgen.
Verder, zou ik het misschien raadzaam vinden, als er een hydrolager van een motor steun wat zweet of lekt, gewoon beter te vervangen.
Dat is eigenlijk net zo, zoals bij een schokdemper bij de wiel ophanging.
Als deze lekt, dan is de werking niet meer 100 %.
Daar kunt u het mee vergelijken.
Met vriendelijke groet,
Ad
Jammer om dat te moeten horen.
Ik had aan u een vraag gesteld, dat is aan uw aandacht ontschoten denk ik.
De automaat, heeft men die gespoeld, waarna de problemen zijn ontstaan?
Er kan immers wat los gekomen vuil in het kleppenblok komen, wat vast gaat zitten bij de klepjes, soms komt dit los, maar de meeste keren blijft het dus zitten, wat dus tot deze klachten kan zorgen.
Verder, zou ik het misschien raadzaam vinden, als er een hydrolager van een motor steun wat zweet of lekt, gewoon beter te vervangen.
Dat is eigenlijk net zo, zoals bij een schokdemper bij de wiel ophanging.
Als deze lekt, dan is de werking niet meer 100 %.
Daar kunt u het mee vergelijken.
Met vriendelijke groet,
Ad
