Ervaring Chiptuning
Ervaring Chiptuning
Zijn er mensen die ervaring hebben met www.racechip.de? Aanrader of niet?
Re: Ervaring Chiptuning
Ik heb met mijn 320D uit 2007 ervaring met chiptunning bij ATM chiptunning in Eemnes, dit is perfect. Was 163pk is nu 200pk en van 350 naar 420nm, is een enorm verschil aanzienlijk meer trekkracht. Aardig personeel je mag als je wil ook meekijken hoe ze de chiptunning doen. Is een aanrader. http://www.atm-chiptuning.com
Re: Ervaring Chiptuning
S-chip aller beste vind ik en racechip.de zijn boxen hahaha das helemaal nix
google ff, en ja mee kijken. dat mag je alleen bij echte Chiptuners die hebben namelijk niks te verbergen
google ff, en ja mee kijken. dat mag je alleen bij echte Chiptuners die hebben namelijk niks te verbergen
Re: Ervaring Chiptuning
Ik heb een powerbox van racechip.de bevalt goed, wat meer power, ik verwachte er niet veel van voor dat geld, maar ben best tevreden. Is wat feller. Rij overigens mij een 318d, volgens de stats van 122 -->151 pk
Re: Ervaring Chiptuning
Erg afhankelijk welk model en motorisering je hebt.
Zelf zou ik voor elke benzine motor van BMW naar BAR (www.beekautoracing.nl) gaan. Voor een diesel variant stel ik Mosselman (www.mosselmanturbo.nl). Beiden echte specialisten als je het meteen echt goed wilt laten doen!
Zelf zou ik voor elke benzine motor van BMW naar BAR (www.beekautoracing.nl) gaan. Voor een diesel variant stel ik Mosselman (www.mosselmanturbo.nl). Beiden echte specialisten als je het meteen echt goed wilt laten doen!
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: Ervaring Chiptuning
Weet iemand of het de moeite waard is om een benzine auto te laten chippen ik heb een 325i en zag dat er zo'n 16 pk bij komt nie zo veel dus maar merk je daar iets van dat iemand weet of alleen in de portemonee :p
Gr
Gr
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Ervaring Chiptuning
Niet doen. Ik heb mijn 323 laten chippen. Maar ik merk eigenlijk geen verschil. De auto is alleen zuiniger geworden.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Ervaring Chiptuning
Nou, dat is toch ook wel wat waard met de huidige benzineprijzen en de op komst zijnde verhogingen?
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: Ervaring Chiptuning
Bedankt voor jullie reacties
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Ervaring Chiptuning
Als je ziet wat chippen kost moet je nogal wat km's rijden wil je er voordeel uithalen denk ik. Eerst reed ik op de gemiddelde verbruiksmeter ongeveer op 1 op 10,5 Nu staat hij op 1 op 11,7 .yltkdy schreef:Nou, dat is toch ook wel wat waard met de huidige benzineprijzen en de op komst zijnde verhogingen?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Ervaring Chiptuning
Niet echt de moeite waard, nee
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: Ervaring Chiptuning
Ik lees ook dingen over een powerbox wat houd dat dan eigenlijk in scheelt dat wel in pk's
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Ervaring Chiptuning
Een powerbox word tussen de bekabeling in gezet die naar de ecu gaat, die houd als het ware de ecu voor de gek door anderen waardes aan het geven.
Bij het echte chippen worden waardes in de ecu zelf verandert.
Tuners zoals Hartge en Schnitzer verkopen powerboxen, maar deze kosten dan wel zo rond de €1400.
Bij benzine modellen word bijna altijd de max toerental verhoogt, daar is dan ook de meeste winst te behalen, bij een diesel is dat een ander verhaal.
Bij het echte chippen worden waardes in de ecu zelf verandert.
Tuners zoals Hartge en Schnitzer verkopen powerboxen, maar deze kosten dan wel zo rond de €1400.
Bij benzine modellen word bijna altijd de max toerental verhoogt, daar is dan ook de meeste winst te behalen, bij een diesel is dat een ander verhaal.
Re: Ervaring Chiptuning
Een powerbox is in in 9 van de 10 gevallen dikke onzin. Heb ooit zo'n ding gekocht voor 100 euro. Deed weinig, dus ik het "apparaat" openmaken. Bleek een weerstandje te zijn die in een dikke berg kit was gegoten.
Zoals een techneut op een ander forum terecht opmerkt: iets met 2 draden kan alleen vervormen, niet aansturen. De echte powerboxen (van bijv Schnitzer) hebben daarom ook gewoon een meerpolige aansluiting en kunnen dus echt je management regelen.
Goedkoop meer vermogen kan gewoon niet. Mosselman rekent tegen de 600 euro en doet het gewoon goed voor dat geld.
Zoals een techneut op een ander forum terecht opmerkt: iets met 2 draden kan alleen vervormen, niet aansturen. De echte powerboxen (van bijv Schnitzer) hebben daarom ook gewoon een meerpolige aansluiting en kunnen dus echt je management regelen.
Goedkoop meer vermogen kan gewoon niet. Mosselman rekent tegen de 600 euro en doet het gewoon goed voor dat geld.
Re: Ervaring Chiptuning
Welke winst? De kans dat je sneller je blok opblaast bedoel je?largeproject schreef: Bij benzine modellen word bijna altijd de max toerental verhoogt, daar is dan ook de meeste winst te behalen, bij een diesel is dat een ander verhaal.
Als je alleen maar de toerenbegrenzer verhoogt en daarnaast nog eens in de Ecu waarden gaat rommelen kan jedaar op wachten. Chippen bij een goede chipper, ok kan ik me nogwat bij voorstellen, en dan eigenlijk nog alleen maar bij bijvoorbeeld de 328, want voor het geld dat je kwijt bent kan je net zo goed een zwaarder model kopen, of er moet belastingvoordeel te halen zijn zoals in België. Maar goed dat is mijn mening