navigatie heeft kuren

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
jonizz

navigatie heeft kuren

Bericht door jonizz » 05 nov 2013, 20:42

Beste medeforummers,

Ik heb een probleem met mijn MK4 navigatie in mijn BMW E46 M3 uit 2004. Hopelijk zijn er hier mensen die mij kunnen helpen.

Al ik de (originele BMW 2012) DVD in de speler doe dan start het gehele systeem normaal op. Als ik vervolgens een bestemming invoer en begeleiding invoer dan begint het systeem met aanwijzingen te geven. So far so good zou je denken.
Na een of twee minuten dan loopt de boel dus vast. Soms begint het systeem zichzelf weer opnieuw op te starten maar vaak loopt alles vast en gebeurt er helemaal niks meer.

Ik dacht dat het loopwerk misschien kapot was dus heb ik een nieuw loopwerk besteld via navigatie-onderdelen.nl.
Maar dit mocht dus niet baten. Het probleem blijft bestaan :(

Wat ik wel raar vind is dat wanneer het systeem opstart er heel groot T26.04C in beeld komt te staan. In het menu instellingen staat er bij mij rechts boven in beeld T26.04C 2005-02-11 SW0.0
Dat is volgens mij de software versie. Wellicht dat er hier een probleem mee is. Ik zou het zo niet weten, vandaar dat ik mijn probleem hier post.

Hopelijk zitten er hier een aantal knappe koppen die mij verder kunnen helpen.

groeten, Jonas

jonizz

Re: navigatie heeft kuren

Bericht door jonizz » 07 nov 2013, 11:17

niemand????

Weet iemand dan misschien of ze bij de dealer iets aan dit systeem uit kunnen lezen of dat het een idee is om een software update (versie v32 ofzo??) uit te voeren. Ik weet namelijk niet of ik een recente software versie heb aangezien ik de auto pas een jaar heb.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 07 nov 2013, 15:05

Als je de laser unit idd al vervangen hebt dan kun je idd proberen met recentere SW. hiervoor moet je v32 voor de MK4 nemen.
Kun je bij de dealer aanschaffen, maar is ook op xoutpost in het navigatie forum te vinden.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

jonizz

Bericht door jonizz » 08 nov 2013, 21:06

morgen dan maar eens naar de dealer. Weet iemand wat de dealer voor zo'n geintje vraagt??

jonizz

Bericht door jonizz » 15 nov 2013, 20:32

Van de week is de M3 bij de dealer geweest om de software te updaten. Alles werkt weer zoals het hoort. Dit had ik veel eerder moeten doen. Het gehannes met de tomtom begon aardig te irriteren :-)
Blijkbaar had de vorige eigenaar met illegale software lopen klooien, dat is wat de chef werkplaats mij heeft verteld.
Ze waren vreemde software bestanden tegengekomen. Ze hebben alles weer opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer super.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”