Ervaringen ACSchnitzer powerbox.
Ervaringen ACSchnitzer powerbox.
Heeft er iemand ervaringen met de powerbox van AC Schnitzer? Ik heb op Google gelezen dat ze van steinbauer komen.
Vraag me vooral af hoe het zit met extra slijtage van onderdelen. Ze werken schijnbaar niet als een ordinaire powerbox die diverse sensoren te overrulen maar echt duidelijk vind ik het nog niet.
Vraag me vooral af hoe het zit met extra slijtage van onderdelen. Ze werken schijnbaar niet als een ordinaire powerbox die diverse sensoren te overrulen maar echt duidelijk vind ik het nog niet.
- GreyCooperS
- Contacteer:
Re: Ervaringen ACSchnitzer powerbox.
Ik zou alles wat kant en klaar in een "box" geleverd wordt sowieso links laten liggen...elke auto en configuratie is weer anders...
Als je wil tunen (en ja, deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome, dus dit is zuiver MIJN mening) heeft dat alleen nut bij een turbo of SC blok....een BWM 4 of 6 cilinder zonder drukvulling zou ik lekker met rust laten.
Anders een goede tuner opzoeken, en op de rollenbank laten tunes. Kost een berg en brengt een beetje...mits je een diesel hebt of turbo blok
Slijtage is navenant meer, als je het meer vermogen telkens blijft aanspreken.
Als je wil tunen (en ja, deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome, dus dit is zuiver MIJN mening) heeft dat alleen nut bij een turbo of SC blok....een BWM 4 of 6 cilinder zonder drukvulling zou ik lekker met rust laten.
Anders een goede tuner opzoeken, en op de rollenbank laten tunes. Kost een berg en brengt een beetje...mits je een diesel hebt of turbo blok
Slijtage is navenant meer, als je het meer vermogen telkens blijft aanspreken.
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Thanks Greycooper, het gaat om een 330d dus daar levert het wel wat op natuurlijk. Ik vroeg me gewoon af of de powerbox van Schnitzer minder slecht is. Toch hoor ik weinig positieve geluiden behalve dan van de eigenaar waar ik de auto eventueel wil kopen.
- GreyCooperS
- Contacteer:
330d is mooi te tunen ja...maar dan nog steeds...box lekker laten gaan en naar Beek Auto Racing (of soortgelijk gaan) en custom laten mappen
Succes!
Succes!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Zelfs de beste box (die nog duurder is dan OBD tuning) is nog minder dan naar een echte tuner te aan.GreyCooperS schreef:330d is mooi te tunen ja...maar dan nog steeds...box lekker laten gaan en naar Beek Auto Racing (of soortgelijk gaan) en custom laten mappen
Succes!
Er zijn idd meerdere goede tuners in het land!
bij een Diesel loont het zich idd snel om te chippen, echter zou ik nooit voor een box gaan en een degelijke tuner opzoeken de resultaten gaan gegarandeerd beter zijn! Aangezien een goede tuner alles op maat zet voor jouw wagen, en je dan gelijk kunt zien wat hij doet, en vaak stoppen ze dan pas als de tuner en jijzelf tevreden zijn! Bij enkele goede tuners met vermogensbank krijg je dan ook gelijk een uitdraai mee met de behaalde resultaten.
>>>>Showroom E36's<<<<
Hoi , ik heb mijn wagen E46 320 ci met 170 pk laten schippen bij ecu soft chiptung en en hij heeft nu 190 pk en ben er heel tevreden mee het is niet alleen die 20 pk meer maar ook een heel verschil met de hernemingen bv. van 4 naar 3 hij trekt veel beter op reageert beter op het gaspedaal waar hij vroeger een beetje in hield dat is helemaal weg en het geluid is ook anders meer sportiever geluid, maar dit is chiptung dus geen powerbox van ac schnitzer groetjes Fonsbe