Roetfilter..
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Roetfilter..
Jongens,
Heb men roetfilter nu gereset omdat hij zei dat het binnen de zoveel km's moest vervangen worden.. . Ik heb nog geen enkel probleem maar bmw zei dat er altijd kans bestaat dat er op een dag problemen kunnen starten als de roetfilter echt voor vervanging toe is en vol zit en er tegendruk ontstaat omdat de druk van motor niet weg kan--->>> motorprobleem melding/geen vermogen/minder trekken/turbo kapot zijn zoal de grootste gevolgen van een roetfilter die echt verstopt zit!!
Wat ik hier wil vragen is dat ik ook gehoord heb dat zo'n produkt voor roetfilter te reinigen kan helpen?? Kan iemand dit bevestigen? BMW zelf zei dat zo'n produkt 'weinig tot niets' kan helpen.. een andere onafhankelijke bmw specialist zei dat het dan pas 'echt kapot' kan gaan als je het erin kapt.. en een andere 'zwartwerker garagist' zei dat hij tot nu toe wel zeker 60 potjes van die produkt heeft gebruikt bij verschillende merken van auto's en dat hij er nooit problemen mee gehad heeft en integendeel.. dat het juist WEL helpt!!??
Wat denken jullie ervan? Zou ik het erin kappen of niet?
Ps: neem dat op een dag men auto echt de zware problemen geeft van een verstopte roetfilter.. wat zijn men andere opties dan een nieuwe bij bmw(1500€) te laten steken??
Heb ook gehoord dat je het eruit kunt laten nemen maar gaat hij dan niet zwaar roet lossen??
Heb men roetfilter nu gereset omdat hij zei dat het binnen de zoveel km's moest vervangen worden.. . Ik heb nog geen enkel probleem maar bmw zei dat er altijd kans bestaat dat er op een dag problemen kunnen starten als de roetfilter echt voor vervanging toe is en vol zit en er tegendruk ontstaat omdat de druk van motor niet weg kan--->>> motorprobleem melding/geen vermogen/minder trekken/turbo kapot zijn zoal de grootste gevolgen van een roetfilter die echt verstopt zit!!
Wat ik hier wil vragen is dat ik ook gehoord heb dat zo'n produkt voor roetfilter te reinigen kan helpen?? Kan iemand dit bevestigen? BMW zelf zei dat zo'n produkt 'weinig tot niets' kan helpen.. een andere onafhankelijke bmw specialist zei dat het dan pas 'echt kapot' kan gaan als je het erin kapt.. en een andere 'zwartwerker garagist' zei dat hij tot nu toe wel zeker 60 potjes van die produkt heeft gebruikt bij verschillende merken van auto's en dat hij er nooit problemen mee gehad heeft en integendeel.. dat het juist WEL helpt!!??
Wat denken jullie ervan? Zou ik het erin kappen of niet?
Ps: neem dat op een dag men auto echt de zware problemen geeft van een verstopte roetfilter.. wat zijn men andere opties dan een nieuwe bij bmw(1500€) te laten steken??
Heb ook gehoord dat je het eruit kunt laten nemen maar gaat hij dan niet zwaar roet lossen??
Re: Roetfilter..
Dit teller is maar een teller, maw nutteloos.
Als hem verstopt zit zal je merken dat hij constant zit te regeneren. Als je dit negeert zal er uiteindelijk een motorstoring optreden, maar dat wil niet zeggen dat er al schade is.
Maw tijd genoeg om te reageren.
Dit producten, ik geloof er niets van, ik gooi ze alvast niet in mijn auto.
Als hem verstopt zit zal je merken dat hij constant zit te regeneren. Als je dit negeert zal er uiteindelijk een motorstoring optreden, maar dat wil niet zeggen dat er al schade is.
Maw tijd genoeg om te reageren.
Dit producten, ik geloof er niets van, ik gooi ze alvast niet in mijn auto.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Roetfilter..
ach je kunt hem altijd nog op deze manier reinigen https://www.youtube.com/watch?v=OqG_f5EV_Pg
Dit soort filmpjes heb ik vaker voorbij zien komen maar ik ben toch wel heel erg benieuwd of datzelfde filter over b.v. een jaar nog steeds wel zo goed werkt. Het is in ieder geval een goedkoop alternatief
Dit soort filmpjes heb ik vaker voorbij zien komen maar ik ben toch wel heel erg benieuwd of datzelfde filter over b.v. een jaar nog steeds wel zo goed werkt. Het is in ieder geval een goedkoop alternatief
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Roetfilter..
Jongens.. zeg is het eig veel werk om die roetfilter te laten demonteren?? Ene zei tegen mij dat het maar 4 schroeven waren en de andere begint al te puffen en te zuchten dat het ENORM veel werk is en dat het eruit geslepen moet worden?? Wat is nu waar?? Het is een 525d van 2004(e60 facelift) automaat?(163pk).
Dat de idiots maar NOG MEER op "Groen" stemmen in België!!!!??? dan krijg je die dingen(nachtmerrie) gelijk een roetfilter... . Ps: zou het ook goed zijn om met een hoge druk er goed in te spuiten?? Zou dat proper maken denk je??
Dat de idiots maar NOG MEER op "Groen" stemmen in België!!!!??? dan krijg je die dingen(nachtmerrie) gelijk een roetfilter... . Ps: zou het ook goed zijn om met een hoge druk er goed in te spuiten?? Zou dat proper maken denk je??
En wat moet je dan doen ipv te negeren??tom_il schreef: Als hem verstopt zit zal je merken dat hij constant zit te regeneren. Als je dit negeert zal er uiteindelijk een motorstoring optreden
Een "zwartwerker" thuis garagist die KONSTANT aan auto's werkt beweert dat hij al jaren die produkt gooit bij verschillende merken auto's en hij zegt dat het helpt??tom_il schreef:Dit producten, ik geloof er niets van, ik gooi ze alvast niet in mijn auto.
Re: Roetfilter..
Wel als hij constant zit te regenereren is hij meestal aan vervanging toe dan kan je
- hem laten vervangen.
- schoonmaken bij een specialiseerd bedrijf
- Hem laten leeghalen en de regeneratie wegprogrameren
Zeker niet zelf beginnen schoon te maken dat lukt niet.
Bij een pre-facelift zoals de jouwe en niet een facelift zoals je zegt zit hij apart en kan je hem er vrij gemakkelijk onderuit halen. Bij een facelift zit hij samen met de catalysator.
- hem laten vervangen.
- schoonmaken bij een specialiseerd bedrijf
- Hem laten leeghalen en de regeneratie wegprogrameren
Zeker niet zelf beginnen schoon te maken dat lukt niet.
Bij een pre-facelift zoals de jouwe en niet een facelift zoals je zegt zit hij apart en kan je hem er vrij gemakkelijk onderuit halen. Bij een facelift zit hij samen met de catalysator.
Laatst gewijzigd door tom_il op 18 jun 2013, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
- MaasMaster
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
- Locatie: Bree (België)
- Contacteer:
Re: Roetfilter..
Hoeveel Km heb je?
Doe je regelmatig langere afstanden?
Rij je eerder rond de kerk?
Hoor/voel je je wagen vaak regenereren?
Dit zijn allemaal factoren die meespelen.
Mijn E61 heeft nu over de 290.000 km op de klok. Nog steeds nergens last van. Hij regenereert van tijd tot tijd, maar niet om te zeggen dat het om de twee dagen gebeurt. Ik rij dan ook zelden korte afstanden.
Zoals Tom zei, een teller is maar een teller. Toen ik de melding kreeg dat ik hem moest vervangen, heb ik het ook gewoon gereset.
Geen enkele boordcomputer gaat mij opleggen wanneer ik iets moet vervangen... Een ander voorbeeld: boordcomputer zegt remblokken achter vervangen. Ik heb dat ook gereset en nog een dikke 4500 km gereden alvorens de remblokken versleten waren (en daarmee bedoel ik heus niet dat ik op het ijzer zat hé). Mijn principe is: "If it isn't broken or defect, leave it as is..."
Tegen de tijd dat ik merk dat hij begint in te houden, te vaak regenreren enz, laat ik hem leeghalen en regeneratie wegprogrammeren...
Doe je regelmatig langere afstanden?
Rij je eerder rond de kerk?
Hoor/voel je je wagen vaak regenereren?
Dit zijn allemaal factoren die meespelen.
Mijn E61 heeft nu over de 290.000 km op de klok. Nog steeds nergens last van. Hij regenereert van tijd tot tijd, maar niet om te zeggen dat het om de twee dagen gebeurt. Ik rij dan ook zelden korte afstanden.
Zoals Tom zei, een teller is maar een teller. Toen ik de melding kreeg dat ik hem moest vervangen, heb ik het ook gewoon gereset.
Geen enkele boordcomputer gaat mij opleggen wanneer ik iets moet vervangen... Een ander voorbeeld: boordcomputer zegt remblokken achter vervangen. Ik heb dat ook gereset en nog een dikke 4500 km gereden alvorens de remblokken versleten waren (en daarmee bedoel ik heus niet dat ik op het ijzer zat hé). Mijn principe is: "If it isn't broken or defect, leave it as is..."
Tegen de tijd dat ik merk dat hij begint in te houden, te vaak regenreren enz, laat ik hem leeghalen en regeneratie wegprogrammeren...
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Roetfilter..
Ok cavakes.. thx for the info!!tom_il schreef:Wel als hij constant zit te regenereren is hij meestal aan vervanging toe dan kan je
- hem laten vervangen.
- schoonmaken bij een specialiseerd bedrijf
- Hem laten leeghalen en de regeneratie wegprogrameren
Zeker niet zelf beginnen schoon te maken dat lukt niet.
Bij een pre-facelift zoals de jouwe en niet een facelift zoals je zegt zit hij apart en kan je hem er vrij gemakkelijk onderuit halen. Bij een facelift zit hij samen met de catalysator.
Btw: ik dacht dat mijn model facelift was maar het is een "prefacelift" dan? En hoe weet jij dat eig? Aan wat kun je dat zien? Tegen mij hebben ze gezegd dat het verschil te zien is aan de plaats van de boordcomputer.. bij de nieuwere modellen is het hoger(ooghoogte) in de dashboard en de oudere modellen is het lager gelijk de voorlaatste Mercedessen.. dat je eig echt met je ogen lager moet gaan dan kijkhoogte.
MaasMaster schreef:Hoeveel Km heb je?
205.000Km
MaasMaster schreef:Doe je regelmatig langere afstanden?
Ik rij elke dag wel 120Km op de autosnelweg voor men werk!! En ik laat ook regelmatig eens "doortrekken".. onlangs heb ik heel de weg bijna 230Km/U gereden!!!
MaasMaster schreef:Rij je eerder rond de kerk?
Neen.. ga ik ook nooit heen ook niet...
Ik "denk" wel dat ik het soms voel en hoor maar ben niet zeker.. bij het "trekken" voel ik het soms precies.. en onlangs rook ik een soort "brandgeur" waar ik wel van verschoot en wist echt niet van waar het kwam en dacht mss van de auto's die voor mij reden maar het schijnt dat regenereren ook weleens een brandgeur kan afgeven???MaasMaster schreef:Hoor/voel je je wagen vaak regenereren?
Ja en neen op deze antwoord want soms heeft de teller ook wel gelijk hoor!! Maar ja niet altijd...tom_il schreef:een teller is maar een teller. Toen ik de melding kreeg dat ik hem moest vervangen, heb ik het ook gewoon gereset.
Jawel soms wel!! Ik heb dat 2x gehad met de voorste remblokken.. het gaf aan dat het binnen de iets van 1500Km moest vervangen worden.. ik dacht ik ga eens lekker resetten maar maar maar.. direct rode symbolen die KONSTANT bleven branden enzo de handrem symbool die ALTIJD bleef branden in de dashboard.. --->>> zie je?? Soms heb je GEEN keus en MOET je luisteren naar de systeem want blijkbaar is de sensordraad die in de remblokken zit over gesprongen is(wat gebeurt als die op een bep. dikte valt) en je eig de systeem probeert "op te lichten" door te resetten maar niet te vervangen.. . Dit is de tweede keer dat ik dit aan de hand heb gehad dus beter AFBLIJVEN(resetten) van de remblokken als die aangeven dat het kalmkes aan "tijd is" om het te vervangen... .[/quote]tom_il schreef:Geen enkele boordcomputer gaat mij opleggen wanneer ik iets moet vervangen...
Re: Roetfilter..
Jij vergelijkt een E60 met een E39. In de E60 zit de iDrive altijd opdezelfde plaats.
De E60 heeft een facelift gehad in Maart 2007, voor deze datum heb je een pre-LCI (of pre-Facelift) en daarna heb je de LCI of facelift. De mijne is van feb 2007 dus ook een pre-LCI.
Facelifts bij BMW zijn nooit ingrijped zodat men niet het gevoel krijgt met een oude wagen rond te rijden, Zoals met de huidige F10/11, is bijna niet te merken. Bij de E60 moet je ook al een kenner zijn om het verschil te zien aan de buitenkant, binnenin zijn deze duidelijker.
De E60 heeft een facelift gehad in Maart 2007, voor deze datum heb je een pre-LCI (of pre-Facelift) en daarna heb je de LCI of facelift. De mijne is van feb 2007 dus ook een pre-LCI.
Facelifts bij BMW zijn nooit ingrijped zodat men niet het gevoel krijgt met een oude wagen rond te rijden, Zoals met de huidige F10/11, is bijna niet te merken. Bij de E60 moet je ook al een kenner zijn om het verschil te zien aan de buitenkant, binnenin zijn deze duidelijker.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 feb 2013, 23:09
Re: Roetfilter..
ik heb hier gewoon gekeken welke roetfilter ik moest hebben
http://www.wilsoncartec.nl/roetfilter/v ... s-14.phtml
vervolgens heb ik hem er zelf onderuit gehaald
een tweedehands van de sloop gehaald en die eronder gestoken.
http://www.wilsoncartec.nl/roetfilter/v ... s-14.phtml
vervolgens heb ik hem er zelf onderuit gehaald
een tweedehands van de sloop gehaald en die eronder gestoken.
Re: Roetfilter..
Roetfilter leeg laten halen,software wegprogrammeren.. Klaar is Klara :-) Is de kortste klap,plaagt dat ding je nooit weer ;-)
- MaasMaster
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
- Locatie: Bree (België)
- Contacteer:
Re: Roetfilter..
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
Re: Roetfilter..
Heb ik ook laten doenKareltje schreef:Roetfilter leeg laten halen,software wegprogrammeren.. Klaar is Klara :-) Is de kortste klap,plaagt dat ding je nooit weer ;-)
Re: Roetfilter..
Hoe wordt dat probleem opgelost bij een lci,het weg halen van de roetfilter?
Als de cat en roetfilter in een is wordt het lastig denk ik.
Ik rij veel korte stukjes dus hij zal wel snel komen dan,al is hij nu nog perfect.
Als de cat en roetfilter in een is wordt het lastig denk ik.
Ik rij veel korte stukjes dus hij zal wel snel komen dan,al is hij nu nog perfect.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Roetfilter..
Let op!! Indien de motor te vaak een regeneratie gaat uitvoeren wordt er veel diesel ingespoten. De kans is groot dat dit dusdanig veel is dat het motorolie peil te hoog wordt en de smeer eigenschappen achter uit gaan. De cilinder wand kan hierdoor ook ernstig beschadigd raken door dat de diesel de olie film laag weg spuit.
Advies is om een nieuw roetfilter te plaatsen en niet te rommelen! Leeghalen en uitcoderen kan, maar de RDW is steekproeven aan het nemen om bij nieuwe auto's weer te gaan roetmeten en de uitlaat te controleren op compleetheid.
Advies is om een nieuw roetfilter te plaatsen en niet te rommelen! Leeghalen en uitcoderen kan, maar de RDW is steekproeven aan het nemen om bij nieuwe auto's weer te gaan roetmeten en de uitlaat te controleren op compleetheid.