Heeft iemand een overzicht voor alle lampjes in een halogeen koplamp van een pre-lci ?
Dus de fitting van:
- Beide angel eyes/ringen per koplamp
- parkeerlicht
- normale licht
Omdat ik al mijn lampjes wil omzetten naar LED/aftermarket Xenon moet ik dus weten wat ik allemaal moet aanschaffen:
Voor de normale belichting ga ik een Xenon setje inbouwen alleen weet ik niet meer of dit H7 of H8 is.
Maar nu ziet dat er natuurlijk niet uit met die gele angel eyes dus moet ik de beide ringen ook omzetten naar LED.
Heb ik dan hiervoor 2 lampjes per koplamp nodig?
En is de parkeerlicht apart van één van de angel eyes/ringen?
overzicht fitting alle lampjes e60
-
Black_Beamer
overzicht fitting alle lampjes e60
530i G30 M-performance
Re: overzicht fitting alle lampjes e60
-De Pre-LCI halogeen koplampen zijn niet geschikt voor xenon aftermarket inbouw. Te verblindend en trek op niks. Je ziet van ver dat er iets mis is. Aftermarket xenon in een reflektor koplamp is een no-go.
-Parkeerlichten zijn de de angel-eyes.
-Er is geen goed oplossing voor de angel-eyes in LED uitvoering. Ze zijn nauwelijks zichtbaar.
De gemakkelijkste oplossing voor jou is er LCI-Halogeen insteken, waar een aftermarket xenon al een stuk beter is alsmede zijn er wel oplossing voor de Angel-eyes.
Zelf heb ik mijn pre-LCI halogeen vervangen door LCI-Xenon's samen met de achterlichten. Inclusief de inbouw van de hoogtesensoren op beide assen. Dit is de beste oplossing maar ook de arbeidsintensiefste. Heb er nog geen moment spijt van.
-Parkeerlichten zijn de de angel-eyes.
-Er is geen goed oplossing voor de angel-eyes in LED uitvoering. Ze zijn nauwelijks zichtbaar.
De gemakkelijkste oplossing voor jou is er LCI-Halogeen insteken, waar een aftermarket xenon al een stuk beter is alsmede zijn er wel oplossing voor de Angel-eyes.
Zelf heb ik mijn pre-LCI halogeen vervangen door LCI-Xenon's samen met de achterlichten. Inclusief de inbouw van de hoogtesensoren op beide assen. Dit is de beste oplossing maar ook de arbeidsintensiefste. Heb er nog geen moment spijt van.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Black_Beamer
thanks voor je reply !
Wat bedoel je met verblindend? Voor de tegenliggers?
Want het is een setje die ik ook in een Audi A4 2006 heb gehad en ik durf te zweren dat dit ook een reflector lamp was en zag er niet verblindend uit, maar wel gewoon mooi wit ipv geel.
Anders zal ik een zo wit mogelijk halogeen overwegen (dacht dat philips die had).
De LED angel eyes wil ik wel overwegen omdat ik het gewoon mooier vind dan standaard geel en de zichtbaarheid
overdag vind ik niet zo belangrijk, in het donker wel.
Maar om even terug te komen:
Dus per koplamp heb ik nodig:
- 2 angel eyes (1 = stadslicht) hiervan is de fitting H8 voor beide? of H7?
op internet zie ik overal setjes van 2 verkocht worden... zijn deze voor beide koplampen of voor 1 ?
Dekt 1 LED lampje beide angel eyes in een koplamp of.... ?
- 1 'normale' licht = H7 of H8?
Wat bedoel je met verblindend? Voor de tegenliggers?
Want het is een setje die ik ook in een Audi A4 2006 heb gehad en ik durf te zweren dat dit ook een reflector lamp was en zag er niet verblindend uit, maar wel gewoon mooi wit ipv geel.
Anders zal ik een zo wit mogelijk halogeen overwegen (dacht dat philips die had).
De LED angel eyes wil ik wel overwegen omdat ik het gewoon mooier vind dan standaard geel en de zichtbaarheid
overdag vind ik niet zo belangrijk, in het donker wel.
Maar om even terug te komen:
Dus per koplamp heb ik nodig:
- 2 angel eyes (1 = stadslicht) hiervan is de fitting H8 voor beide? of H7?
op internet zie ik overal setjes van 2 verkocht worden... zijn deze voor beide koplampen of voor 1 ?
Dekt 1 LED lampje beide angel eyes in een koplamp of.... ?
- 1 'normale' licht = H7 of H8?
530i G30 M-performance
Je kan idd beter voor een witte halogeen lamp gaan. Xenon's in een deze Reflektor lampen lijkt er echt niet op. Onlangs nog zo eentje gezien. Doet afbreuk aan de wagen. Ik weet niet vanwaar je bent maar normaal gezien is dit verboden en daar is een reden voor.
De dim en grote lichten zijn H7 en de angeleyes en/of parkeer licht zijn 2 x W5W 5W lampjes per koplamp.
Je zal zien deze W5W lampjes zeer klein zijn en vandaar dat er geen goed led oplossing is.
De pre-LCI halogeen heeft dus 2 angeleye lampjes per koplamp dit in tegenstelling tot alle andere type koplampen in de E60/61 .
De dim en grote lichten zijn H7 en de angeleyes en/of parkeer licht zijn 2 x W5W 5W lampjes per koplamp.
Je zal zien deze W5W lampjes zeer klein zijn en vandaar dat er geen goed led oplossing is.
De pre-LCI halogeen heeft dus 2 angeleye lampjes per koplamp dit in tegenstelling tot alle andere type koplampen in de E60/61 .
525d E61 2007 pre-LCI
-
Black_Beamer
helder !
Ik heb 4 x w5w LEDjes besteld voor beide stadslichten/angeleyes per koplamp + 2 x H7 Osram 2e gen. cool blue intense lampen. Hopelijk worden de koplampen hiermee een stukje witter dan nu...
Later kan ik altijd overwegen om voor aftermarket-xenon te gaan wat in eerste instantie mijn bedoeling ook was maar ik zal eens kijken wat voor vooruitgang ik hiermee boek.
Ik heb 4 x w5w LEDjes besteld voor beide stadslichten/angeleyes per koplamp + 2 x H7 Osram 2e gen. cool blue intense lampen. Hopelijk worden de koplampen hiermee een stukje witter dan nu...
Later kan ik altijd overwegen om voor aftermarket-xenon te gaan wat in eerste instantie mijn bedoeling ook was maar ik zal eens kijken wat voor vooruitgang ik hiermee boek.
530i G30 M-performance
- lekkerwijf1
Ik heb in mijn eerste e60 ook aftermarket xenon gehad, niemand had er last van. Let wel op dat je de koplampen opnieuw afstelt. En winst boek je er zeker mee want je krijgt veel meer licht omdat het licht witter is. Maargoed ieder zn.ding. er zit h7 in die je met een lamp adapter moet plaatsen. Dit weet de xenonman wel.