warm op voorraam koud binnen
warm op voorraam koud binnen
Goeddedag
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een e46 330 diesel touring.
De auto bevalt dan ook zeer goed en rijd als een trein.
Wel ben ik op de eerste dag tegen 2 problemen aangelopen waarvan er 1 toch erg vervelend is.
De climat control werkt goed op de roosters naar de inzittende.
Alleen bleef het toch best warm binnen, na even wat onderzoek blijkt dat de roosters naar het voorraam warme lucht blijven blazen ?????
Is dit een veel voorkomend probleem en heeft iemand misschien enig idee waar of wat ik moet gaan vervangen.
Op de achterbumper zitten hele mooie parkeersensoren maar deze werken dus niet.
Waar zou deze fout zitten.
ik zou het graag horen wat het probleem zou kunnen zijn van deze problemen.
alvast bedankt
met vriendelijke groet
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een e46 330 diesel touring.
De auto bevalt dan ook zeer goed en rijd als een trein.
Wel ben ik op de eerste dag tegen 2 problemen aangelopen waarvan er 1 toch erg vervelend is.
De climat control werkt goed op de roosters naar de inzittende.
Alleen bleef het toch best warm binnen, na even wat onderzoek blijkt dat de roosters naar het voorraam warme lucht blijven blazen ?????
Is dit een veel voorkomend probleem en heeft iemand misschien enig idee waar of wat ik moet gaan vervangen.
Op de achterbumper zitten hele mooie parkeersensoren maar deze werken dus niet.
Waar zou deze fout zitten.
ik zou het graag horen wat het probleem zou kunnen zijn van deze problemen.
alvast bedankt
met vriendelijke groet
Re: warm op voorraam koud binnen
Staat het stelwiel van je middelste rooster boven je radio wel op zn koudst?
3 blauwe puntjes dus, als hij op rood gedraaid staat geeft hij flink warmere lucht.
Dit is om je automatische climate control handmatig bij te regelen
Pdc sensoren moet je gewoon even uit laten lezen.
Of gewoon even terug naar de verkoper gaan, lijkt mij op een verborgen gebrek.
Veel succes met je nieuwe wagen trouwens
3 blauwe puntjes dus, als hij op rood gedraaid staat geeft hij flink warmere lucht.
Dit is om je automatische climate control handmatig bij te regelen
Pdc sensoren moet je gewoon even uit laten lezen.
Of gewoon even terug naar de verkoper gaan, lijkt mij op een verborgen gebrek.
Veel succes met je nieuwe wagen trouwens
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Goeddedag
De knop boven het midelste rooster staat wel geheel naar beneden gedraaid.
maar daardoor is deze nog steeds niet geheel koel.
en zou graag terug gaan voor de pdc maar ja de auto komt van marktplaats af
alvast bedankt
De knop boven het midelste rooster staat wel geheel naar beneden gedraaid.
maar daardoor is deze nog steeds niet geheel koel.
en zou graag terug gaan voor de pdc maar ja de auto komt van marktplaats af
alvast bedankt
waar kom je vandaan mischien zit er iemand in de buurt van jou die hem even kan uitlezen
Hallo
Ik ga straks naar mijn werk en zal dan eens wat rommelen met de knop onder het voorraam.
Wel had ik hier en daar gelezen dat als de auto in zijn achteruit staat de sensoren moeten "tikken" bij aanraking ?
ik woon in Lemuiden/ Alphen aan de Rijn dat is dicht bij amsterdam of leiden.
alvast be dankt
Ik ga straks naar mijn werk en zal dan eens wat rommelen met de knop onder het voorraam.
Wel had ik hier en daar gelezen dat als de auto in zijn achteruit staat de sensoren moeten "tikken" bij aanraking ?
ik woon in Lemuiden/ Alphen aan de Rijn dat is dicht bij amsterdam of leiden.
alvast be dankt
Hallo
Vandaag weer fijn in de bmw gereden en toto volgende conclusie gekomen.
De knop in het dashboard staat geheel op koud maar blijft toch warme lucht uit het rooster komen.
De pdc gecontroleerd en de sensoren brommen wel als de auto in zijn achteruit staat.
Iemand nog sugesties?
Vandaag weer fijn in de bmw gereden en toto volgende conclusie gekomen.
De knop in het dashboard staat geheel op koud maar blijft toch warme lucht uit het rooster komen.
De pdc gecontroleerd en de sensoren brommen wel als de auto in zijn achteruit staat.
Iemand nog sugesties?
Lijkt mij dat de kachelkraan blijft hangen of kapot is en deze continu warm koelvloeistof water doet circuleren.
Hey hey
Die kackelkraan heb ik inderdaad hier en daar al vaker gelezen op div. site's via goole.
Maar kan mij iemand mij vertellen waar deze precies zit voordat ik de hele zooi ga demonteren.
ben best handig met het repareren van auto's maar deze zit wel aardig "vol".
alvast bedankt van..... een warme bmw rijder
Die kackelkraan heb ik inderdaad hier en daar al vaker gelezen op div. site's via goole.
Maar kan mij iemand mij vertellen waar deze precies zit voordat ik de hele zooi ga demonteren.
ben best handig met het repareren van auto's maar deze zit wel aardig "vol".
alvast bedankt van..... een warme bmw rijder
Als je voor de auto staat, de rechter kokerbalk, daar ziet ie bij mij tegenaan.
Voorbeeld foto:
Voorbeeld foto:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goededag
Na inderdaad wat onderzoek en een hele lompe actie is toch gebleken dat die kraan niet goed werkt.
De lompe actie door even met een hamer op die 2 dingen bovenop te rammen was de warme lucht weg..... tot ik de kachel een paar dagen later op een warmere temparatuur zette.
Hij is nu ondertussen weer warm.
Ik ben eigenlijk van plan die pomp uit elkaar te halen en alles schoon te maken en evt in te vetten/spuiten met een speciaal goedje.
Miisschien werkt dit wel helemaal niet maar ik kan het toch altijd proberen??? of zijn er mensen die mij nu al kunnen vertellen dat dit geen zin heeft.
ik hoor het graag
Na inderdaad wat onderzoek en een hele lompe actie is toch gebleken dat die kraan niet goed werkt.
De lompe actie door even met een hamer op die 2 dingen bovenop te rammen was de warme lucht weg..... tot ik de kachel een paar dagen later op een warmere temparatuur zette.
Hij is nu ondertussen weer warm.
Ik ben eigenlijk van plan die pomp uit elkaar te halen en alles schoon te maken en evt in te vetten/spuiten met een speciaal goedje.
Miisschien werkt dit wel helemaal niet maar ik kan het toch altijd proberen??? of zijn er mensen die mij nu al kunnen vertellen dat dit geen zin heeft.
ik hoor het graag
Hey hey
Probleem is nog steeds niet geheel opgelost, ik heb er dan ook nog niets aan veranderd dus is het logisch.
wel ben ik er achter dat de auto bij warm weer nergens last van heeft.(of dit toeval is vraag ik mij af)
Wel zodra het buiten slecht weer is bijv. onder de +- 18 graden er ineens weer warme lucht bij het voorraam en voeten komt.
Deze week maar eens de kraan een grote schoonmaakbeurt geven ivm de wel/niet werking
Probleem is nog steeds niet geheel opgelost, ik heb er dan ook nog niets aan veranderd dus is het logisch.
wel ben ik er achter dat de auto bij warm weer nergens last van heeft.(of dit toeval is vraag ik mij af)
Wel zodra het buiten slecht weer is bijv. onder de +- 18 graden er ineens weer warme lucht bij het voorraam en voeten komt.
Deze week maar eens de kraan een grote schoonmaakbeurt geven ivm de wel/niet werking
Voor die pdc sensoren moet je ff in de DIY zoeken. Ik heb zelf ook een pdc sensor vervangen omdat ze in storing stonden. Is heel goed te doen. Als de sensoren het doen dan maken ze een licht klikkend geluid. Als de sensoren stuk zijn maken ze geen geluid.
Hallo rooiegeit.
Ik heb het zelfde probleem en heb er een nieuwe kachelkraan(waterklep) ingezet.
Is twee dagen goed geweest tot dat ik hem op warm zette.nu blijft hij ook weer warme lucht blazen bij de voorruit.het licht volgens mij aan de aansturing van de waterklep,of misschien toch maar pc resetten.
Ik heb het zelfde probleem en heb er een nieuwe kachelkraan(waterklep) ingezet.
Is twee dagen goed geweest tot dat ik hem op warm zette.nu blijft hij ook weer warme lucht blazen bij de voorruit.het licht volgens mij aan de aansturing van de waterklep,of misschien toch maar pc resetten.
- rick.bosch
Stel je eigen anders even voor in het 'voorstel topic' met wat foto's en meer info van je bimmer!
BMW 120d | 2007 | 163pk
Hallo,
Zie dat het al een oud topic is , maar vroeg me af of dit al opgelost is ?
Ik heb nl hetzelfde probleem , ook blijft de bijverwarming ( rechts bij het voorraad onder de motorkap) verwarmen.
Deze vreet behoorlijk stroom 35-40 ampère .
Ik heb het idee dat hierdoor mijn lampen gaan knipperen , omdat die bijverwarming soms uit / aan gaat als het niet moet.
Heb een paar weken gereden met de bijverwarming afgekoppeld , en dan knipperen de koplampen/ daschbordverlichting enz. Niet.
Ik krijg ontzettend hete lucht bij het voornaam als ik hem op de voorruit zet , als ik de temp. instel en op automatisch zet klopt de temp . Niet , en blijft hij te koud .
Iemand ervaring hiermee ?
Mvg bart
Zie dat het al een oud topic is , maar vroeg me af of dit al opgelost is ?
Ik heb nl hetzelfde probleem , ook blijft de bijverwarming ( rechts bij het voorraad onder de motorkap) verwarmen.
Deze vreet behoorlijk stroom 35-40 ampère .
Ik heb het idee dat hierdoor mijn lampen gaan knipperen , omdat die bijverwarming soms uit / aan gaat als het niet moet.
Heb een paar weken gereden met de bijverwarming afgekoppeld , en dan knipperen de koplampen/ daschbordverlichting enz. Niet.
Ik krijg ontzettend hete lucht bij het voornaam als ik hem op de voorruit zet , als ik de temp. instel en op automatisch zet klopt de temp . Niet , en blijft hij te koud .
Iemand ervaring hiermee ?
Mvg bart