Inhouden?
-
Inhouden?
Goedenavond
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een bmw e46 316I automaat sedan uit 2000.
Nu vind ik dat ie bijzonder langzaam optrekt omdat ik ook nog een alfa 147 1.6 heb die de
Bmw er dubbel uitrekt.
De bmw rijdt verder prima maar is dus langzaam hij gaat ook niet harder dan 180 als het me zit.
Moter draait verder prima.
Iemand een idee wat her kan zijn of heb ik te hoge verwachtingen?
Groetjes
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een bmw e46 316I automaat sedan uit 2000.
Nu vind ik dat ie bijzonder langzaam optrekt omdat ik ook nog een alfa 147 1.6 heb die de
Bmw er dubbel uitrekt.
De bmw rijdt verder prima maar is dus langzaam hij gaat ook niet harder dan 180 als het me zit.
Moter draait verder prima.
Iemand een idee wat her kan zijn of heb ik te hoge verwachtingen?
Groetjes
-
- Contacteer:
Re: Inhouden?
Ik denk dat je te hoge verwachtingen hebt. Een e46 is een zware auto. Dus super snel zal hij niet worden. Verder heeft een alfa romeo 1.6 redelijk wat pk en is zo'n 200 kilo lichter.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Om over de automaat dan nog te zwijgen.
Hiermee wil ik zeggen: Een 316i is geen scheurijzer en daarnaast is de automaat voor rustig en relaxed rijden bedoeld.
Let bij de automaat ontzettend goed op dat je de kick-down niet overmatig gebruikt. Dat zorgt voor onnodig meer slijtage in de bak en ben je eerder aan een revisie toe. (weet niet hoe je rijstijl is, maar zeg het alvast even...
)
Hiermee wil ik zeggen: Een 316i is geen scheurijzer en daarnaast is de automaat voor rustig en relaxed rijden bedoeld.
Let bij de automaat ontzettend goed op dat je de kick-down niet overmatig gebruikt. Dat zorgt voor onnodig meer slijtage in de bak en ben je eerder aan een revisie toe. (weet niet hoe je rijstijl is, maar zeg het alvast even...

Hoeveel sec doet hij er over vol naar de 100?
-
Bedank voor de reacties .
Dat het geen scheurijzer is dat wist ik maar de alfa heeft evenveel pk is alleen wat lichter
De bmw is niet een oude diesel van Mercedes zo'n 200 d.
Zal vanmiddag even kijken hoeveel sec ie er over doet
Dat het geen scheurijzer is dat wist ik maar de alfa heeft evenveel pk is alleen wat lichter
De bmw is niet een oude diesel van Mercedes zo'n 200 d.
Zal vanmiddag even kijken hoeveel sec ie er over doet
-
Net even getest ongeveer 16,5 sec
-
- Contacteer:
Dat is wel erg langzaam. Een seconde of 13-14 is de maatstaf van de fabriek volgens mij.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
Dus het ligt niet aan mij .
Wat zou het kunnen zijn?
Wat zou het kunnen zijn?
- een keer een volle tank 98 tanken (zou niet veel mogen uitmaken)
- verse olie + oliefilter.
- schoon luchtfilter.
- bougies wel eens vervangen?
- auto uitlezen op eventuele mankementen.
- verse olie + oliefilter.
- schoon luchtfilter.
- bougies wel eens vervangen?
- auto uitlezen op eventuele mankementen.
Inderdaad, dan is het de vraag: wat is de kmstand, het onderhoud (erg belangrijk), hoe is er mee gereden door (vorige) eigenaren?
Ik denk dat wanneer je de stappen onderneemt die bmw316 zegt (muv 98 tanken; denk dat dat niet veel helpt), dat je dan even weer moet kijken.
Olieverversen en de luchtfilter wil namelijk een heel stuk helpen!
Ik denk dat wanneer je de stappen onderneemt die bmw316 zegt (muv 98 tanken; denk dat dat niet veel helpt), dat je dan even weer moet kijken.
Olieverversen en de luchtfilter wil namelijk een heel stuk helpen!
-
Heb van de week het luchtfilet al open gemaakt en deze was nog schoon.
Olie verversen zou dan een optie zijn.
Ik weet niet hoeveel km jullie op een tank rijden maar is 460 km normaal?
Of de bougies zijn vervangen weet ik niet, en over de rijstijl van de vorige eigenaren valt ook moeilijk te achterhalen.
Verder brand soms bij het starten een geel olielampje wat ik hier op het forum al tegen kwam was dat de oliesensor weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
Bedankt
Olie verversen zou dan een optie zijn.
Ik weet niet hoeveel km jullie op een tank rijden maar is 460 km normaal?
Of de bougies zijn vervangen weet ik niet, en over de rijstijl van de vorige eigenaren valt ook moeilijk te achterhalen.
Verder brand soms bij het starten een geel olielampje wat ik hier op het forum al tegen kwam was dat de oliesensor weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
Bedankt
460Km is niet veel op 1 tank, als je dan tankt, gaat er dan +/- 60L in?
Dat zou dan op 1:7.6 uitkomen.
Nou verbruikt een automaat wel wat meer dan een handbak, maar 1:7.6 is wel behoorlijk.
Rij je veel korte afstanden, hoe is je rijstijl?
Geel olielampje is de oliesensor, die gaat vaker defect (moet de mijne ook nog vervangen).
Zoals eerder aangeven is het misschien handig om hem een keer uit te lezen.
Dat zou dan op 1:7.6 uitkomen.
Nou verbruikt een automaat wel wat meer dan een handbak, maar 1:7.6 is wel behoorlijk.
Rij je veel korte afstanden, hoe is je rijstijl?
Geel olielampje is de oliesensor, die gaat vaker defect (moet de mijne ook nog vervangen).
Zoals eerder aangeven is het misschien handig om hem een keer uit te lezen.
-
Tank dan ongeveer 56 liter.
Rij wel door maar niet hard 140 km ongeveer.
Afstand elke dag 33 km snelweg heen en 33 km terug
Rij wel door maar niet hard 140 km ongeveer.
Afstand elke dag 33 km snelweg heen en 33 km terug
Ik doe met mijn 320i automaat gemiddeld zo'n 525km op een liter of 48.
Qua km's kan het bijna niet zijn dat hij zoveel drinkt.
Wellicht kun je de brandstoffilter nog eens vervangen? Als die vervuilt is, heb je ook niet volledig toegang tot veel vermogen.
Qua km's kan het bijna niet zijn dat hij zoveel drinkt.
Wellicht kun je de brandstoffilter nog eens vervangen? Als die vervuilt is, heb je ook niet volledig toegang tot veel vermogen.
Je hebt niets wat aanloopt (remmen, handrem) of een slechtewieluitlijning / bandenspanning?