Problemen Kachel
Problemen Kachel
Onlangs is bij een van onze e36 de kachel wat aan het tegenstribbelen,
Het ene moment werkt hij prima, dan ineens na een stuk rijden sta je bijv. even stationair, en dan houdt hij ermee op..
Ik dacht zelf eigenlijk meteen aan de kachelweerstand,
dus heb even online opgezocht waar hij zich bevindt, en wat hij kost!
Maar voordat ik zomaar begin, ligt dat ook werkelijk aan de kacheweerstand of zijn er nog andere waarschijnlijke opties?
Het ene moment werkt hij prima, dan ineens na een stuk rijden sta je bijv. even stationair, en dan houdt hij ermee op..
Ik dacht zelf eigenlijk meteen aan de kachelweerstand,
dus heb even online opgezocht waar hij zich bevindt, en wat hij kost!
Maar voordat ik zomaar begin, ligt dat ook werkelijk aan de kacheweerstand of zijn er nog andere waarschijnlijke opties?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Problemen Kachel
Je hoort verder geen gerammel ofzo?
En betreft het een kachelbediening met draaiknoppen of clima?
Ik zou ook denken aan de kachelweerstand, alleen bleef die bij mij slechts 1 stand blazen.
Wat je nog zou kunnen doen is de contacten even schoonmaken en met contactspray spuiten (goed laten uitwasemen). Wellicht dat hij niet lekker contact maakt?
Daarna kan je alsnog ervoor kiezen (mocht het nodig zijn) om zo'n kachelweerstand aan te schaffen (ik was zo'n €100 lichter)
En betreft het een kachelbediening met draaiknoppen of clima?
Ik zou ook denken aan de kachelweerstand, alleen bleef die bij mij slechts 1 stand blazen.
Wat je nog zou kunnen doen is de contacten even schoonmaken en met contactspray spuiten (goed laten uitwasemen). Wellicht dat hij niet lekker contact maakt?
Daarna kan je alsnog ervoor kiezen (mocht het nodig zijn) om zo'n kachelweerstand aan te schaffen (ik was zo'n €100 lichter)
- bimmer-jeroen
Mocht je dan toch deze kachelweerstand vervangen, controleer dan wel even of de kachelmotor wel soepel draait. Want vaak (niet altijd hoor) gaan kachelweerstanden kapot doordat je motor zwaarder begint te draaien (ouderdom/blad)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Daarom vroeg ik naar 'gerammel'.
Bij de 318i van m'n moeder was de kachelmotor namelijk naar z'n grootje wat in het begin als gevolg had dat de kachel soms wel soms niet deed. Daarna was het alsnog verleden tijd (dus moest er een nieuwe in).
Bij de 318i van m'n moeder was de kachelmotor namelijk naar z'n grootje wat in het begin als gevolg had dat de kachel soms wel soms niet deed. Daarna was het alsnog verleden tijd (dus moest er een nieuwe in).
Heb vandaag zelf even de 320 bijgehad dus heb wat meer kunnen uitvogelen,
Kachel blaast prima, maar blijft koud, kom je boven de 50/60 km/h dan pakt hij ineens wel en werkt hij perfect!
Geen gerammel of bijgeluiden!
betreft een analoge kachel unit met draaiknoppen zonder airco!
Hopelijk kunnen we snel erop uit komen waar het probleem ligt, erg lastig als je wegrijdt met een koude kachel met deze dagen (beslagen ruiten blaas je pas schoon op een grote weg...
)
Kachel blaast prima, maar blijft koud, kom je boven de 50/60 km/h dan pakt hij ineens wel en werkt hij perfect!
Geen gerammel of bijgeluiden!
betreft een analoge kachel unit met draaiknoppen zonder airco!
Hopelijk kunnen we snel erop uit komen waar het probleem ligt, erg lastig als je wegrijdt met een koude kachel met deze dagen (beslagen ruiten blaas je pas schoon op een grote weg...

>>>>Showroom E36's<<<<
dan denk ik een verstopping, kachelkraan of kachelradiateur
- bimmer-jeroen
Even voor de duidelijkheid,
Ik heb het idee dat we nu over 2 dingen praten??
de temperatuur van de kachel en de ventilator ``snelheid``? of heb ik dit nu mis?
Ik heb het idee dat we nu over 2 dingen praten??
de temperatuur van de kachel en de ventilator ``snelheid``? of heb ik dit nu mis?
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
snelheid is niks mis mee hij blaast prima, hij blaast alleen pas warme lucht boven de 50/60 km/h. Daaronder blaast hij volle kracht, maar koud!
>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
en als je stationair eens met je gas speelt. merk je dan ook de kachel heter wordt?
Dat zou ik eens moeten uitproberen! (denk het haast niet, anders zou hij het langzaamrijdend ook moeten doen denk ik??)
>>>>Showroom E36's<<<<
Als de motor blaast op alle standen van de draaiknop is het de kachelweerstand zeker niet.
Je kachelkraan schakelt niet meer goed. Zal wel potdicht zitten.
Of je hebt lucht in het systeem. Dat zou ik het eerst proberen; goed ontluchten met het neusje iets omhoog gekrikt.
Je kachelkraan schakelt niet meer goed. Zal wel potdicht zitten.
Of je hebt lucht in het systeem. Dat zou ik het eerst proberen; goed ontluchten met het neusje iets omhoog gekrikt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- bimmer-jeroen
Heb vanmiddag even op`t werk gekeken bij het ``boek`` van AC tronics.
Hier staan veel voorkomende problemen in van componenten die stuk gaan en hun reviseren.
Zo ook de Climate control unit:
Klachtomschrijving:
-Pixel verlies
-temperatuur regeling werkt soms niet goed
-blaassnelheid niet meer te regelen.
Die 2e zou er evt iets mee te maken kunnen hebben, want jou unit krijgt wel informatie over de snelheid van het ``voertuig`` hier kan hij ut een en ander voor aanpassen.. Mischien dat hij dit nu zelf af en toe regelt en er inwendig dus iets niet lekker zit? (ik denk maar even hard op mee?)
Hier staan veel voorkomende problemen in van componenten die stuk gaan en hun reviseren.
Zo ook de Climate control unit:
Klachtomschrijving:
-Pixel verlies
-temperatuur regeling werkt soms niet goed
-blaassnelheid niet meer te regelen.
Die 2e zou er evt iets mee te maken kunnen hebben, want jou unit krijgt wel informatie over de snelheid van het ``voertuig`` hier kan hij ut een en ander voor aanpassen.. Mischien dat hij dit nu zelf af en toe regelt en er inwendig dus iets niet lekker zit? (ik denk maar even hard op mee?)
Maar ik heb geen climate control unit, maar een analoge met 3 draaiknoppen he?
Speelt dit niet mee?
( ik heb geen kaas gegeten van de kachel en zijn systeem wat dat betreft ben ik daarin een leek)

Speelt dit niet mee?
( ik heb geen kaas gegeten van de kachel en zijn systeem wat dat betreft ben ik daarin een leek)
>>>>Showroom E36's<<<<
Proberen of de kachel wel heet word op 2500 toeren stilstaand.
Word die dan wel warm dit lijstje nalopen.
Lucht in je systeem.
Kachelkraan verstopt.
Kachelradiateur lek of verstopt.
Thermostaat kan slecht zijn maar dit zou je moeten zien door je meter.
Waterpomp word slecht.
Ik zelf had dit probleem ook maar verloor ook KVS heb toen eerst thermostaat vervangen en een flens op het blok want daar lekte die.
Vervangen nog steeds problemen, verloor nog steeds KVS en kachel word koud stationair.
Heb zelf nu een minuscuul barstje in me radiateur waar die door lekt gevonden.
Word die dan wel warm dit lijstje nalopen.
Lucht in je systeem.
Kachelkraan verstopt.
Kachelradiateur lek of verstopt.
Thermostaat kan slecht zijn maar dit zou je moeten zien door je meter.
Waterpomp word slecht.
Ik zelf had dit probleem ook maar verloor ook KVS heb toen eerst thermostaat vervangen en een flens op het blok want daar lekte die.
Vervangen nog steeds problemen, verloor nog steeds KVS en kachel word koud stationair.
Heb zelf nu een minuscuul barstje in me radiateur waar die door lekt gevonden.
Thanks, ik ga morgen ff regelen dat hij thuis blijft staan, dan kan ik weer wat dingen uitproberen, en zo hopelijk weer wat opties afvinken! 

>>>>Showroom E36's<<<<