noodloop motorblok

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fransicus

noodloop motorblok

Bericht door fransicus » 15 nov 2013, 21:10

Beste mensen,
Misschien dat iemand van jullie me kan helpen met een probleem wat onlangs ontstaan is.
Sinds kort valt mijn bmw 520 spontaan in de noodloop, mijn monteur heeft geconstateerd dat een stekker van de computer van de auto helemaal geoxydeerd was, we hebben de stekker helemaal schoon gemaakt en de auto liep weer als een zonnetje. De auto heeft net 4 weken goed gelopen ging die weer in de noodloop, weer de stekker geoxydeerd, weer schoon gemaakt en alles nagekeken of er vocht er bij kwam de massakabel al verplaatst, maar blijft maar terug komen dat euvel. Misschien dat iemand van jullie dat fenomeen al eens mee gemaakt heeft, mijn Bmw is een 520 van 2003. Ik hoor het graag van jullie.gr Frank

e39-528i

Re: noodloop motorblok

Bericht door e39-528i » 16 nov 2013, 13:08

Ik weet niet welke stekker, maar ik zou zeggen lekker schoonmaken en inspuiten met bv vaseline dan kan er geen vocht meer bij.

Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 16 nov 2013, 13:12

Zit er niet een rubber in de stekker dat kapot is ?

fransicus

Bericht door fransicus » 16 nov 2013, 17:23

Beste mensen,

Hij is net weer in de noodloop gegaan, de computer die onder motorkap zit, is het de derdecstekker van links die constant smerig is. Volgens mij is koelvloeistof zo lijkt het. Maar ik ben dan ook geen monteur, de grootste stekker schoongemaakt en het vreemde is dat die andere 4 stekkers helemaal droog zijn, ik heb ook alle rubbers na gelopen maar niks kunnen vinden. Nou heb ik me laten vertellen dat dit fenomeen door een kapotte vloeistofzender kan komen........is dat mogelijk? Misschien dat iemand op dit forum dit probleem ook heeft gehad. Ik hoor alle oplossingen graag, Frank

tom_il

Bericht door tom_il » 16 nov 2013, 18:42

Computer die onder de motorkap zit. Dit help niet veel.
De DME of DDE (je vermeld nog niet eens of het een diesel of benzine is) zit rechts in de motor ruimte (passagierszijde) onder de microfilter.
Geen idee waar jij het over hebt en ik vermoed dat dit voor de meeste hier is.
Als je hulp wilt, maak dan een foto van het probleem en vermeld tenminste of het een diesel is of niet. Dus 520d of 520i .
525d E61 2007 pre-LCI

fransicus

Bericht door fransicus » 16 nov 2013, 19:08

520 i benzine enis de computer onder de microfilter. Sorry dat ik het niet zo duidelijk hebt beschreven. De derde stekker de grootste die wordt steeds vettig....groene oxydatie.

Misschien heb je hier meer aan.

Want ik weet het niet meer !!!!!

Gr Frank

tom_il

Bericht door tom_il » 16 nov 2013, 19:46

Thx nu is het duidelijker.
Die box zou kurkdroog moeten zijn. Dus stekker zou niet mogen oxideren.
Met contactspray de contacten zuiver maken op de stekker en op de module.
Misschien zo een vochtfreter (zo een zakje die dikwijls mee in verpakking ziet zitten van electronica apperatuur) in de box leggen.
525d E61 2007 pre-LCI

fransicus

Bericht door fransicus » 16 nov 2013, 20:01

Beste thom, de box is kurkdroog, dat is het net ik zie niks van vocht zitten alleen in die blok waar die grote stekker zit, daar hoopt dat vet zich op....wanneer hij in de noodloop valt is die stekker smerig voelt aan of er koelvloeistof aantrekt....maar hoe!!!! Dat is de vraag, de andere stekkers zijn wel kurkdroog. Dat is het vreemde wat ik wel heb geconstateerd dat mijn accu slecht is, zodra hij in de noodloop is gegaan vanmiddag was direct ook de accu empty.
Misschien heb je hier wat aan.....

Ik hoor graag of je daar wat vanaf weet.

Alvast bedank voor je input!!!

Frank

individualtouring

Bericht door individualtouring » 16 nov 2013, 22:52

Zit er boven niks verstopt zodat er water/vocht niet goed weg kan?

fransicus

Bericht door fransicus » 16 nov 2013, 23:00

Ik heb niks kunnen ontdekken wat verstop zit....momenteel zou ik het niet weten is een raadsel waarom die grote stekker steeds vettig is.

Als iemand wat weet hoor ik dat graag

Gr, Frank

individualtouring

Bericht door individualtouring » 16 nov 2013, 23:29

Nu zit ik te denken, zit er onder niks verstopt? Moet ergens een afvoertje zitten, voor het regenwater af te voeren.

tom_il

Bericht door tom_il » 17 nov 2013, 19:22

fransicus schreef:Ik heb niks kunnen ontdekken wat verstop zit....momenteel zou ik het niet weten is een raadsel waarom die grote stekker steeds vettig is.

Als iemand wat weet hoor ik dat graag

Gr, Frank
ik snap het eerlijk gezegd niet. Soms kan er water in geraken als kanalen verstopt geraken, maar als de doos kurkdroog is en toch problemen geeft is nieuw voor mij. Kan je een foto maken van die vettige stekker, misschien dat dit help.
Snap daarnaast "vettig" niet. oxidatie is het gevolg van water, maar vettig op die plaats, bizar er zit niets van olie of vet in de buurt van die stekker.
525d E61 2007 pre-LCI

fransicus

Bericht door fransicus » 17 nov 2013, 21:35

Hoi Thom,

Vanmiddag is mijn auto weer uit gevallen, heb weer de stekker schoon gemaakt, er zit een soort smeer, vocht wat groen uitslaat in de stekker, als ik de gaatjes schoon blaas komt er een groen achtig goedje er uit, ik heb vanmiddag dan ook meteen zo'n vocht vretend zakje bevestigd.
Verder heb ik geen water of andere toestanden kunnen ontdekken.....een vraagje aan jou is het misschien mogelijk dat mijn accu niet de volle 100% stroom levert en daar die bewuste stekker steeds kortsluiting maakt kan dat!

Morgen laat ik een nieuwe accu plaatsen eens kijken of dat het probleem is.

Alvast bedankt voor het mee denken van dit bizar probleem.

Gr,

tom_il

Bericht door tom_il » 17 nov 2013, 22:07

Zien niet hoe de batterij een probleem kan zijn.
Volgens mij is dat goedje dat jij ziet water gemengd met die groene aanslag.
Ziet de stekker op de Module zelf er nog goed uit ? Dan kan je overwegen om de stekker op de kabelboom te vervangen. Volledige kabelboom vervangen is niet gewoon te duur.
525d E61 2007 pre-LCI

fransicus

Bericht door fransicus » 18 nov 2013, 08:52

Maar de kabels zijn niet vochtig, ik hen de stekker voorzichtig er uit geduwd en met contact spray schoongemaakt, nu maar hopen dat het wegblijft.
Meer kan ik ook niet doen, zodra hij weer uitvalt zal ik een foto maken .

Met vriendelijke groet,

Frank

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”