BMW .., OPVOLGER INDIVDUAL
Re: BMW 320d Touring..lekkage op accu?
Brandgevaar zul je niet zomaar hebben, maar water in je accubak is toch wel het laatste wat je wil... Roestvorming kun je zeker krijgen, en zeker als het op de accu lekt kunnen de accupolen gaan oxideren. Ik adviseer je dus wel het op te lossen! Wat betreft de draagarmrubbers: Dit is gewoon een erg zwak punt bij de E46. Had op mijn eigen auto ook nieuwe OEM gemonteerd (werk zelf bij een dealer, dus wel lekker veel korting), en die waren na 15k al zwaar ruk (heel erg spoorvorming etc). Heb toen voor garantie wel nieuwe van m'n baas gekregen, maar ik stap zo snel mogelijk over op powerflex rubbers rondom, te bestellen bij Biesheuvel. Heb gelezen dat ie dan echt heel strak is. Verder heb je wel veel aan je auto gedaan zeg! Maar bij goed onderhoud doet ie het het langst, en met deze km standen krijg je dat ook. Stiekem heb ik ook al een behoorlijke lijst eraan vervangen...
Re: BMW 320d Touring..lekkage op accu?
bedankt voor je antwoord, ik heb het opgelost, waarschijnlijk lekte hij bij de vuldop,,, want nu ik het heb schoongemaakt blijft het droog, dus bij het vullen is het even gaan lekken,...
een andere vraag, ik kom er achter dat ze bij de olie beurt waarschijnlijk iets teveel olie hebben bijgevuld... tussen 0.5 en 0.7 liter teveel olie.... moet ik me nu zorgen maken? er gaan verhalen dat teveel olie ernstige schade kan veroorzaken...
een andere vraag, ik kom er achter dat ze bij de olie beurt waarschijnlijk iets teveel olie hebben bijgevuld... tussen 0.5 en 0.7 liter teveel olie.... moet ik me nu zorgen maken? er gaan verhalen dat teveel olie ernstige schade kan veroorzaken...
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..lekkage op accu?
Hoe weet je dat het zoveel te veel is? Hoogte op peilstok waarschijnlijk.
Te hoog olieniveau is niet wenselijk dus zou even wat aftappen. De carterplug beetje losdraaien en met een teiltje eronder olie opvangen daarna weer vastdraaien en controleren of het niet meer lekt.
Een te hoog niveau kan een te hoge druk veroorzaken wat weer kans geeft op lekkages langs keringen.
Te hoog olieniveau is niet wenselijk dus zou even wat aftappen. De carterplug beetje losdraaien en met een teiltje eronder olie opvangen daarna weer vastdraaien en controleren of het niet meer lekt.
Een te hoog niveau kan een te hoge druk veroorzaken wat weer kans geeft op lekkages langs keringen.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: BMW 320d Touring..lekkage op accu?
peilstok geeft continu max aan, garage zegt er ongeveer 5.9 liter erin te hebben gedaan, normaal moet er 5.5 in. Dus 0.4 teveel...ze zeggen dat het geen kwaad kan en dat ze vaker iets meer indoen dan iets minder...
ik heb overigens 5 liter afgerekend met hun
ik heb overigens 5 liter afgerekend met hun
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..lekkage op accu?
het kan in hun ogen geen kwaad omdat zij de kosten voor verdere reparaties niet hoeven te betalen. Werk hebben is een, werk houden is twee.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: BMW 320d Touring..lekkage op accu?
Olie peilen doe je bij koude motor of wanneer de motor na het rijden zo'n 10 minuten uit staat.
Staat dan de olie op maximaal niveau op de peilstok, dan is er niets aan de hand. Staat het niveau op de peilstok flink hoger dan is een beetje aftappen de betere optie.
Staat dan de olie op maximaal niveau op de peilstok, dan is er niets aan de hand. Staat het niveau op de peilstok flink hoger dan is een beetje aftappen de betere optie.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: BMW 320d Touring..
vavanond wordt er 0.5 liter olie afgetapt, het is allemaal niet zo erg, maar zekerheid voor alles
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..paniek swirlflaps "omgegrond"
bijna alweer een jaar verder, intussen weer de nodige km's gereden.
Ik heb de afgelopen weken preventief onderhoud gedaan en natuurlijk de winter voorbereidingen.
zomer:
velgen wassen in de wax en oplsaan:
Winterset (net op tijd )
Oem zonschermen eruit en opslaan:
Binnenkant schoon: ook de ramen
onderhoud:
Nieuwe Inlaat
olie + alle filters incl carterontluchting
nieuwe gloeistiften
nieuwe vacuumslangen (verschillende kleuren, voor ieder traject een kleur)
EGR reiniging
Uitlezen
nieuwe spatlappen onderaan de auto (achter)
totale kosten 740 eur! inc BTW en Arbeid (400 euro nieuwe inlaat)
die kleppen bezorgde mij nachtmerries, ik wou ze eerst eruit hebben, maar toen ik dat combineerde met bovenstaande onderhoud bleek dat het totale prijsverschil met nieuwe inlaat of inlaat kleppen laten verwijderen nog minder was dan 100 euro.... met het verhaal van koppelverlies op lage toeren zonder de kleppen toch maar besloten om Een nieuwe gemodificeerde inlaat te laten monteren. Maar wat bleek, mijn inlaat bleek nog keurig in orde, geen speling op asjes ….+ het was al een gemodificeerde,
Dus eigenlijk voor niets laten vervangen, achteraf paniek om niets…. Mijn huidige inlaat staat te koop voor 30 euro mocht je interesse hebben. De asjes zijn dikker dan de 320d inlaat uit 2001, 2002. 2003 en begin 2004.
voor prijzen inlaat zie mijn topic. (gloeipluggen heb ik achteraf besloten kosten 88 euro incl btw en montage)
viewtopic.php?f=33&t=35961
ik heb nog wel 1 probleem, rook bij erg koud starten onder 5 graden, gloeipluggen zijn nieuw en regeleeinheid is 1 jaar oud. ik verdenk de accu (9 jaar oud en 330000km) ze hebben de accu gemeten maar dit blijkt goed. alleen ik verdenk hem wel. want rij ik naar me werk en start hem in de avond ... niets aan de hand, maar staat de auto 2 3 dagen stil, dan rookt hij... lijkt net of de accu "leegraakt". kan dit metelkaar te maken hebben?
Ik heb de afgelopen weken preventief onderhoud gedaan en natuurlijk de winter voorbereidingen.
zomer:
velgen wassen in de wax en oplsaan:
Winterset (net op tijd )
Oem zonschermen eruit en opslaan:
Binnenkant schoon: ook de ramen
onderhoud:
Nieuwe Inlaat
olie + alle filters incl carterontluchting
nieuwe gloeistiften
nieuwe vacuumslangen (verschillende kleuren, voor ieder traject een kleur)
EGR reiniging
Uitlezen
nieuwe spatlappen onderaan de auto (achter)
totale kosten 740 eur! inc BTW en Arbeid (400 euro nieuwe inlaat)
die kleppen bezorgde mij nachtmerries, ik wou ze eerst eruit hebben, maar toen ik dat combineerde met bovenstaande onderhoud bleek dat het totale prijsverschil met nieuwe inlaat of inlaat kleppen laten verwijderen nog minder was dan 100 euro.... met het verhaal van koppelverlies op lage toeren zonder de kleppen toch maar besloten om Een nieuwe gemodificeerde inlaat te laten monteren. Maar wat bleek, mijn inlaat bleek nog keurig in orde, geen speling op asjes ….+ het was al een gemodificeerde,
Dus eigenlijk voor niets laten vervangen, achteraf paniek om niets…. Mijn huidige inlaat staat te koop voor 30 euro mocht je interesse hebben. De asjes zijn dikker dan de 320d inlaat uit 2001, 2002. 2003 en begin 2004.
voor prijzen inlaat zie mijn topic. (gloeipluggen heb ik achteraf besloten kosten 88 euro incl btw en montage)
viewtopic.php?f=33&t=35961
ik heb nog wel 1 probleem, rook bij erg koud starten onder 5 graden, gloeipluggen zijn nieuw en regeleeinheid is 1 jaar oud. ik verdenk de accu (9 jaar oud en 330000km) ze hebben de accu gemeten maar dit blijkt goed. alleen ik verdenk hem wel. want rij ik naar me werk en start hem in de avond ... niets aan de hand, maar staat de auto 2 3 dagen stil, dan rookt hij... lijkt net of de accu "leegraakt". kan dit metelkaar te maken hebben?
BMW e91 LCI 320da Individual
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
Wat voor rook? Dat heeft absoluut 0,0 met je accu te maken
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
Blauw wit (grijs) met een diesel stank. Lijkt net op niet goed voorgoeien.
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
Lijkt eerder een lekkende verstuiver?
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
Als het de verstuivers zijn moet die dat toch vaker doen? Dit gebeurd alleen als hij enkele dagen stilstaat in de kou onder 5 6 graden. Daarboven geen probleem. Hoe werkt het eigenlijk, ik doe voorgloien na 3 sec gaat lampje uit en dan start ik hem, maar moet ik nog even wachten? Gloeit hij dan nog door of houdt hij op met gloeien als het lampje uitstaat? Mijn voorgloeiregeleenheid is ook vervangen, kan het zo zijn dat ze hem verkeerd hebben geprogrameerd?
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
+1, omdat je het pas hebt naar een paar dagen.Sjonnie schreef:Lijkt eerder een lekkende verstuiver?
Is dit gekomen na je recente onderhoud of is dit al langer?
Je accu heeft hier niks mee te maken maar na 9 jaar zou vervangen geen kwaad kunnen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
Sinds de kou er weer is .... Maar lekt een verstuiver dan alleen als het koud is? Want in de zomer zelfs na 4 weken stilstand had ik 0,0 rook....Patrickk schreef:+1, omdat je het pas hebt naar een paar dagen.Sjonnie schreef:Lijkt eerder een lekkende verstuiver?
Is dit gekomen na je recente onderhoud of is dit al langer?
Je accu heeft hier niks mee te maken maar na 9 jaar zou vervangen geen kwaad kunnen.
BMW e91 LCI 320da Individual
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 320d Touring.. paniek swilrflaps "ongegrond" pag 6
Een diesel kan als het koud is altijd wel een kuchje rook geven, niks mis mee.
En aangezien jou auto al 330k gelopen heeft is het ook niet de nieuwe.
Accu hoef je trouwens niet te vervangen, als je hem hebt laten testen en hij is goed waarom zou je hem dan vervangen
En aangezien jou auto al 330k gelopen heeft is het ook niet de nieuwe.
Accu hoef je trouwens niet te vervangen, als je hem hebt laten testen en hij is goed waarom zou je hem dan vervangen