problemen stuurbekrachtiging koud weer
problemen stuurbekrachtiging koud weer
Mijn 320i touring uit 1996 heeft problemen met de stuurbekrachtiging.
Eigenlijk merk ik dit pas sinds het kouder is geworden.
De eerste 2 keer sturen doet de stuurbekrachtiging het niet, daarna werkt het gewoon weer normaal en stuurt die zoals het hoort.
Olie is een paar maanden geleden vervangen ATF dextron II dus het moet goed zijn.
Bij mijn e30's heb ik hier nooit last van gehad, kent iemand dit probleem?
Eigenlijk merk ik dit pas sinds het kouder is geworden.
De eerste 2 keer sturen doet de stuurbekrachtiging het niet, daarna werkt het gewoon weer normaal en stuurt die zoals het hoort.
Olie is een paar maanden geleden vervangen ATF dextron II dus het moet goed zijn.
Bij mijn e30's heb ik hier nooit last van gehad, kent iemand dit probleem?
Re: problemen stuurbekrachtiging koud weer
mischien je pomp kaduuk?
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Denk het niet hele zomer heeft die perfect gewerkt, het is echt alleen de eerste 2 keer sturen daarna stuurt die weer licht.
Zou het reservoir misschien iets verstopt zijn, dat de olie er moeilijker door heen gaat als het koud is?
Zou het reservoir misschien iets verstopt zijn, dat de olie er moeilijker door heen gaat als het koud is?
- bimmer-jeroen
Lijkt me sterk, er zit voor zover ik weet op de aansluitingen vd pomp geen filters tussen (tenminste niet bij de mijne..)
en als hij dicht zat en na 2x weer goed z`n best doet lijkt ut me stug dat hij dan de volgende dag weer precies 2x slecht stuurt en dan weer goed..
Zou eerst eens zeker van zijn dat hij goed ontlucht is.
is je multiribriem spanning hoog genoeg?
anders toch echt je pomp kapot... (zo`n ingewikkeld systeem is dat bij de e36 niet.. Dus er blijft al gauw weinig anders over..
en als hij dicht zat en na 2x weer goed z`n best doet lijkt ut me stug dat hij dan de volgende dag weer precies 2x slecht stuurt en dan weer goed..
Zou eerst eens zeker van zijn dat hij goed ontlucht is.
is je multiribriem spanning hoog genoeg?
anders toch echt je pomp kapot... (zo`n ingewikkeld systeem is dat bij de e36 niet.. Dus er blijft al gauw weinig anders over..
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Wat ik begrepen heb, zit er onderin het reservoir een filter. Die is niet los te verkrijgen, dus je moet het complete reservoir dan vervangen. Maar vraag me idd af of dat wel het probleem veroorzaakt.
Multiriem is goed en ik denk dat de pomp niet kapot is, want dan zou die daarna ook zwaar moeten sturen wat niet het geval is.
Het stuurt gewoon licht en makkelijk als die maar 1 of 2 keer gestuurd heeft.
Ik heb de olie al een paar maanden geleden gewisseld en toen maanden geen last van dit probleem gehad dus goed ontlucht is die sowieso.
Het is echt sinds het "koude" weer.
Het stuurt gewoon licht en makkelijk als die maar 1 of 2 keer gestuurd heeft.
Ik heb de olie al een paar maanden geleden gewisseld en toen maanden geen last van dit probleem gehad dus goed ontlucht is die sowieso.
Het is echt sinds het "koude" weer.
maakt ie dan herrie?? kan ook wat anders zijn dan.
veerpootlagers
stuurkogels
stuurhuis
stuurpomp
snaar/spanning
stuurkolom
fussee kogels
banden/spanning
dit zijn allemaal dingen die het stuurgedrag direct en in-direct beinvloeden
veerpootlagers
stuurkogels
stuurhuis
stuurpomp
snaar/spanning
stuurkolom
fussee kogels
banden/spanning
dit zijn allemaal dingen die het stuurgedrag direct en in-direct beinvloeden
-
Er zou wel eens ergens een zeefje in een toevoerleiding van de pomp kunnen zitten, dat heb ik bij meerdere merken gezien. Maar dat heeft idd niks te maken met die twee keer sturen en dat het dan weer goed is.
Zou dan toch eerder denken aan een multiriem die vochtig is, had dat zelf ook als het regende wanneer ik de oprit afreed en dan door een plas moest. Dan had je ook even geen bekrachtiging maar als de snaar droog was had je geen probleem meer.
Zou dan toch eerder denken aan een multiriem die vochtig is, had dat zelf ook als het regende wanneer ik de oprit afreed en dan door een plas moest. Dan had je ook even geen bekrachtiging maar als de snaar droog was had je geen probleem meer.