Nu nog depo maar wil xenon...

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
André1992

Nu nog depo maar wil xenon...

Bericht door André1992 » 09 nov 2013, 11:12

Hey iedereen,

Nu heb ik nog depo koplampen maar ik wil eigenlijks xenon...
De koplampen die ik nu heb is het glas van beschadigd en doet de koplamp verstelling het niet meer waardoor is dus een bagger lichtbundel heb, nu ben ik aan het zoeken naar xenon maar wat is nou goed en wat niet?,
moet ik nieuwe koplamp? nieuwe projectoren?

Groeten!
Kalm an... en rap wat..!

Jeremy

Re: Nu nog depo maar wil xenon...

Bericht door Jeremy » 09 nov 2013, 11:29

Je hebt ook DEPO projector koplampen met een Xenon HID kit erachter? Zitten wel Angel Eyes bij. Ik heb ze zelf ook gehad en die geven een goede lichtbundel met goede cut off. Even op de website van HL Automotive kijken als je geïnteresseerd bent. ;)

En anders is er nog een projector retro fit beschikbaar.

André1992

Bericht door André1992 » 09 nov 2013, 11:49

nouja ik zat zelf meer te denken aan ombouwen van mn eigen? als ik de hoogte verstelling weer aan de praat krijg... en anders wou ik originele koplampen op de kop tikken en daar zon projector inbouwen... maar welke zijn goed en niet te duur? wil liefste een wit licht en niet van dat blauwe
Kalm an... en rap wat..!

Jeremy

Bericht door Jeremy » 09 nov 2013, 12:05

Deze Xenon lampen krijg je erbij. Je kunt dus kiezen van 3000K (geel) t/m 6000K (licht blauwig wit). De 4300K is de OEM lichtsterkte, ook wel bekend als "warm white", en ik heb deze in mijn auto zitten. Ik moet zeggen dat ik qua lichtopbrengst en cut off niet bijster veel verschil zit tussen de DEPO's en OEM. Mijn vorige wagen had DEPO's en deze waren gewoon serieus goed, en mijn huidige heeft OEM, wat natuurlijk gewoon altijd goed is.

Over dat stelmotortje kan ik je niet helpen maar ik weet dat JZAero op dit forum de Retrofit heeft in zijn auto met 6000K. Ik kan even met een vriend praten van mij die nu mijn oude blauwe wagen heeft met DEPO's. Ik heb hem de originele koplampen ook meegegeven en misschien wilt ie die wel verkopen, al weet ik niet of de hoogteverstelling in of buiten de koplamp zit. Zijn voor een PFL E46 coupé overigens.

André1992

Bericht door André1992 » 10 nov 2013, 21:54

Ja okee... die depos klinken wel intressant... ben dr nou ook achter dat mn linker reflector waarschijnlijk ook verbrand is... dus moet eik gewoon nieuwen hebben... maar waar kan ik daar het beste voor kijken? Woon inbde Noordoostpolder en heb een touring pfl
Kalm an... en rap wat..!

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 10 nov 2013, 22:04

Als je originele lampen neemt ben je ook van die angel eyes ringen af. Verder zijn de morimoto projectoren echt goed. Ik zou deze er in zetten.

De stelmotor zit btw in de behuizing. Deze zit met twee boutjes vast. De bevestiging van de stekker is wel lastig om uit de behuizing te verwijderen. Dit moet je met twee dunne pinnetjes doen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

André1992

Bericht door André1992 » 11 nov 2013, 18:39

ik vind die angel eyes wel gaaf... vooral met mn gele mistlampen dr bij dus met of zonder angel eyes zou me niet uit maken... komen er zowieso nog wel weer op denk ik.
origineel hoeft ook niet maar niet van die jappen dingen...
Kalm an... en rap wat..!

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 11 nov 2013, 19:15

Morimoto is gewoon de naam van de projector. :roll:
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

André1992

Bericht door André1992 » 19 nov 2013, 20:50

pff ik word doodgegooid op google met allemaal troep wat ik niet wil hebben als ik zoek voor xenon... kunnen jullie me wat helpen? ik zoek gewoon koplampen met xenon... maar vind alles wat ik niet vinden wil
Kalm an... en rap wat..!

Dcreator

Bericht door Dcreator » 23 nov 2013, 14:53

matheeuwissen schreef: Verder zijn de morimoto projectoren echt goed. Ik zou deze er in zetten.
:whistle:

Glasya

Bericht door Glasya » 24 nov 2013, 00:12

André1992 schreef:pff ik word doodgegooid op google met allemaal troep wat ik niet wil hebben als ik zoek voor xenon... kunnen jullie me wat helpen? ik zoek gewoon koplampen met xenon... maar vind alles wat ik niet vinden wil
http://www.hlautomotive.com/nl/angel-ey ... 98-01.html

En dat ziet er zo uit in het echte leven...

Van:
Afbeelding

Naar:
Afbeelding

P.S. De xenon heb ik zelf bijgekocht, die zit niet bij de lampen inbegrepen.
http://www.hlautomotive.com/nl/hid-xeno ... 98-06.html
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)

Fopje

Bericht door Fopje » 24 nov 2013, 11:47

Zijn die Angel eyes in de Depo unit nou even fel als die losse smd led ringen? Die heb ik namelijk en ik wordt bijna verblind. Die van depo lijken iets minder te zijn, klopt dat?

Glasya

Bericht door Glasya » 24 nov 2013, 12:22

Volgens mij zijn die net zo fel, ik heb in mijn vorige auto (E36) de ringen zelf ingebouwd, ook 6000k SMD led ringen net als in deze depo units, en beiden zijn heel erg fel. s'nachts heb je bijna geen xenon nodig haha.

Afbeelding

Fopje

Bericht door Fopje » 24 nov 2013, 12:41

Glasya schreef:Volgens mij zijn die net zo fel, ik heb in mijn vorige auto (E36) de ringen zelf ingebouwd, ook 6000k SMD led ringen net als in deze depo units, en beiden zijn heel erg fel. s'nachts heb je bijna geen xenon nodig haha.

Afbeelding
Ohja dit ziet er ook lekker fel uit! Ik vind het echt mooie units. Ik twijfel een beetje.

Ik heb nu ingebouwde led ringen alleen die passen niet echt ( de buitenste ring is te groot dus niet helemaal zichtbaar )

Nu ga ik binnenkort een afspraak maken bij HL in Ede. Of de ringen inbouwen die zij hebben ( passen beter ) Of die Depo units.

Voordeel van Depo units is dat je mooie eyes hebt. Ziet er wat moderner uit. En ik kan alles 1 kleur geven.

Nadeel: Ik heb er originele xenon inzitten en die moet ik dan vervangen door andere xenon. Ook het automatische levelsysteem van de xenon als je de auto start ben ik dan kwijt en dat is toch wel jammer.

Met inbouw ringen heb ik wel een klein beetje kleurverschil maar dat valt niet op. En ik behoud dan voor de rest alle originele onderdelen.

Wat zouden jullie doen?

Glasya

Bericht door Glasya » 24 nov 2013, 13:08

Nu weet ik niet exact wat jouw automatische level systeem doet, maar wanneer ik mijn auto op contact set hoor je de lampen op en neer gaan, iets dat de OEM lampen die eruit komen volgens mij niet deden.

Qua xenon, ook daarvan weet ik niet hoe de OEM is ingebouwd, of dat echt in de lampunit zelf zit of extern zoals aftermarket setjes zijn, maar indien ze extern zijn is het een kwestie van 6000k pitjes kopen (H7) en die erin drukken, je hoeft bij de depo unit geen gaten te boren in de lampcovers, omdat er ventilatie gaten in de lampen zelf zitten waar de kabels precies door heen willen (wellicht wel lastig mer vervangen van de lampen zelf).

Ik persoonlijk ben er echter zeer tevreden over, mooie strakke cut-off lijn van de lampen, en fantastische lichtwinst tegenover de halogeen units die ik eerst had. Wel een punt van opmerking bij de units, wanneer je de auto op contact zet gaan de angel eyes even knipperen, dit schijnt te komen door de computer die test of er geen kapotte lampen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”