help ik heb een probleem wie weet wat het is of heeft hetzelfde meegemaakt.
Als ik met mijn x5.e53 wegrijd maakt deze een vreemd soort van schurend geluid het lijkt net alsof hij tegengehouden wordt bij het optrekken eenmaal overgeschakeld is het probleem weg.
Het lijkt nog erger als ik over een hoge dremp.el rijd en dan weer met optrekken .het geluid is nog erger bij rijden op een klinker weg. op asfalt is het minder.
Nu heb ik iets soortgelijks eerder meegemaakt toen had ik dat geluid ook en ook het gevoel alsof er iets knel zat
Toen reed ik later over een drempel toen hoorde ik een harde knal en een harde bonk bij een halve slag draaien van het wiel
afgebroken tandwielen in het voorste cardan
Deze vervangen te hebben was alles goed en maandje later merkte ik bij het optrekken een soort van 3 bonkjes op .alsof je door 3 gootjes rijdt of ofer 3 stokjes rijd heel zachtjes maar dat werdt later steeds harder ook vond het overschakelen naar de 2 versnelling meer voelbaar nu dat het wat kouder is geworden is het geluid sterk toegenomen wie weet wat het is de garage zegt dat het zeker niet het vervangende voorste cardan is wie kan mij helpen
bvg en mvg x5jaap
problemen met mijn x5
Re: problemen met mijn x5
Niks met de koppeling?
hij schakeld wel goed over. maar dat geluid een soort van ggggggggggggggggrgrgrrggggggg
ik voel ook een trilling in mijn pedalen en ook aan de passegiers kant voel je het lichtelijk op de bodem bij je voeten
ik voel ook een trilling in mijn pedalen en ook aan de passegiers kant voel je het lichtelijk op de bodem bij je voeten
Is het niet een olie die vervangen moet worden ?
Het is zo dat de viscositeit van een olie wijzigt en hierdoor dit soort problemen kan geven.
Vooral bij een differentieel zal je dit gaan horen als een schurend/knarsend geluid.
Het is zo dat de viscositeit van een olie wijzigt en hierdoor dit soort problemen kan geven.
Vooral bij een differentieel zal je dit gaan horen als een schurend/knarsend geluid.
is laatst al gedaan olie van het cardan dus dat kan het niet zijn maar bedankt in ider geval
Sorry, maar dit is onzin. Als de olie in je differentieel te dun word krijg je geen schurende geluiden. Dat is misschien anders bij het sper van een M5 (en ook daarbij word de olie niet te dun, maar heb je je friction modifier verbrandt), maar een X5 heeft gewoon een open differentieel. De X5 is door bmw voorzien van een te zwakke aandrijflijn, ik heb het probleem wel vaker voorbij zien komen en in de volgende link kan je wat uitleg vinden:ErwinE60 schreef:Is het niet een olie die vervangen moet worden ?
http://www.hardemanmotorsport.nl/X5.html
Het is duidelijk dat je aandrijflijn het te verduren heeft gekregen. Ik zou aanraden om de olie van je versnellingsbak, transferbox en achter diff te vervangen en goed op te letten of er geen stukken staal mee naar buiten komen. Hoe klein de stukjes ook mogen zijn, als het met je vinger voelbaar is, is er iets afgebroken en zal je dat onderdeel moeten vervangen en misschien geen gek idee om het te laten verstevigen.