Bericht
door AdE39 » 30 nov 2013, 10:57
Hallo beste Chili,
Kijk, nu weten we om welk type BMW het gaat, en het gereden aantal km's.
Deze motor is dus net ingereden.
Daar kan nog gerust 500.000 km mee gereden worden, minimaal, met een goed onderhoud.
En, ik kan dus ook zeggen, dat die M54 motor een hele sterke motor is, men noemt deze motor ook wel Bulletproof.
Ik rijdt dezelfde BMW, en inderdaad, het is ook een echt hele fijne BMW om lekker mee te rijden, geruisloos zelfs.
Toen ik deze BMW gekocht had, zat ik bij de stoplichten steeds naar de toerenteller te kijken, of de motor nog wel draaide, zo stil.
Dat is inderdaad het pakketje onderdelen wat u nodig heeft.
Het drukregelventiel zal hier wel de storende factor zijn, nr 1 op de foto op de site hier onder genoemd.
Deze gaan op den duur plakken/verstoppen, door de grote hoeveelheid carterdampen die door het drukregelventiel gepasseerd zijn.
Info voor u, voor als u deze niet in uw bezit heeft, mogelijk heeft u deze site al bezocht.
BMW PartCatalog of BMWfans.info
Klik op alle gegevens die voor uw BMW gelden, en klik vervolgens op Engine, en de aanduiding Crankcase-Ventilation/oil Separator dat zijn de onderdelen die u nodig heeft.
De prijzen kunt u omzetten naar de Euro ( rechts boven de onderdelen pagina ).
Zo weet u ook de prijzen van de onderdelen , ook gemakkelijk.
Helemaal onderaan de pagina, daar kunt u eventueel de taal aanpassen. De vertaling is niet helemaal optimaal!
Fijn weekend.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad