Kijken bij 525tds... gaag tipzz

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
stefan2m
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2011, 12:20
Locatie: Vries

Kijken bij 525tds... gaag tipzz

Bericht door stefan2m » 01 dec 2013, 16:45

Morgenmiddag ga ik kijken bij een 525tds Touring met handbak als mijn 4e BMW, maar het wordt mijn eerste e39 en eerste diesel (als 'ie bevalt en we het over de prijs eens worden) en weet eigenlijk niks van de m51d25tu... kwam bij het googelen niet meer tegen dan dat de brandstofpomp op het blok wel eens wil lekken en duur is om te vervangen, en dat je heel strak moet zijn met interval vloeistoffen/filters (maar goed, dat moet met elke auto).
Verder zou het me verbazen als er niet ook de beruchte waterpomp met het kunststof wieltje te vinden is, en de eeuwige lekkende radiateur.
Ik lees hier en daar dat de m51 betrouwbaarder is dan de m57, en stiller, en verderop lees ik dan weer het tegenovergestelde; verwarrend dus, maar de common rails liggen buiten budget.

Als er verder nog wat dingen zijn die ik over de m51 moet weten voordat ik besluit weg te lopen in plaats van weg te rijden, hoor ik het heel graag!
Heb eerder al BMW's gehad (e32 735i, e36 323i, e34 525iA) en een half jaar een e39 530dA gestuurd voor m'n werk, dus weet inmiddels wel wat ik ongeveer moet verwachten van de auto zelf. :duim:

P.s.: misschien kent iemand deze auto? Ik zie facelift (look/OE?) koplampen en volgens mij ook achterlichten (witte knippers, geen idee of het CELI's zijn), dus denk dat het een liefhebbersauto is geweest... staat in Diever, 399k gelopen (dus genoeg ervaring, ik kijk me niet kapot op km-standen).
Afbeelding
- '00 BMW 530dA Executive touring, titansilber-metallic -

The purpose of life is to fight maturity - Dick Werthimer.

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”