Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Goedemorgen allen,
De laatste tijd heeft mijn auto (BMW 318i N42) sporadisch last van veel witte rook uit de uitlaat. Als de auto hevig rookt loopt de verbruiksmeter ook snel op (ongeveer 1 liter per 30 seconden).
Ik heb vorige maand een motorflush uit laten voeren omdat ik opeens last had van slugde aan de pijlstok. Heb de auto uitgelezen en hier komen geen storingen o.i.d. uit, Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit probleem veroorzaakt?
De laatste tijd heeft mijn auto (BMW 318i N42) sporadisch last van veel witte rook uit de uitlaat. Als de auto hevig rookt loopt de verbruiksmeter ook snel op (ongeveer 1 liter per 30 seconden).
Ik heb vorige maand een motorflush uit laten voeren omdat ik opeens last had van slugde aan de pijlstok. Heb de auto uitgelezen en hier komen geen storingen o.i.d. uit, Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit probleem veroorzaakt?
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Wat is je rijgedrag qua afstanden?
Welke olie is er gebruikt na de motorflush?
Gebruikt de motor olie, hoeveel liter/km?
Gebruikt de motor koelvloeistof?
Welke motorflush is er gebruikt? Zit er nog een toevoeging bij de olie nu?
Allemaal vragen, maar geen antwoorden.....het kan heel veel zijn. Hoe is de carterdruk? Zie je lekkage bij de kleppendekselpakking of oliedop? Heb je wel is de carterontluchting vervangen?
Ik lees in andere topics dat je heel wat aan het sleutelen bent, vervangen van verschillende zaken en sommige dingen zelf doen. Waarom? Dit kan ook een gevolg zijn van iets anders dat je aan het veranderen bent.....
Gr Jeroen
Welke olie is er gebruikt na de motorflush?
Gebruikt de motor olie, hoeveel liter/km?
Gebruikt de motor koelvloeistof?
Welke motorflush is er gebruikt? Zit er nog een toevoeging bij de olie nu?
Allemaal vragen, maar geen antwoorden.....het kan heel veel zijn. Hoe is de carterdruk? Zie je lekkage bij de kleppendekselpakking of oliedop? Heb je wel is de carterontluchting vervangen?
Ik lees in andere topics dat je heel wat aan het sleutelen bent, vervangen van verschillende zaken en sommige dingen zelf doen. Waarom? Dit kan ook een gevolg zijn van iets anders dat je aan het veranderen bent.....
Gr Jeroen
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Thnx voor je reactie,
Ik rij elke dag van Utrecht naar Amsterdam, Een stuk van 40 km heen en 40 terug. Voor en na de motorflush heeft er 5W40 van het merk Valvoline ingezeten. Hoeveel liter olie die motor nu verbruikt weet ik niet zeker want het pijl blijft nu constant op de max. Koelvloeistof verbruikt die iig niet.. De kleppendeksel pakking is recent nog vervangen en vertoont geen lekkages meer.
Hoe kan je je carterdruk meten? Hier heb ik me nooit echt in verdiept.. Qua zelf sleutelen valt het eigenlijk wel mee. Ik heb alleen zelf de vanosringen vervangen en moest een tijdje terug mn tank open schroeven om te kijken of er nog wel genoeg benzine in zat om bij me garage te komen
Gr. Justin
Ik rij elke dag van Utrecht naar Amsterdam, Een stuk van 40 km heen en 40 terug. Voor en na de motorflush heeft er 5W40 van het merk Valvoline ingezeten. Hoeveel liter olie die motor nu verbruikt weet ik niet zeker want het pijl blijft nu constant op de max. Koelvloeistof verbruikt die iig niet.. De kleppendeksel pakking is recent nog vervangen en vertoont geen lekkages meer.
Hoe kan je je carterdruk meten? Hier heb ik me nooit echt in verdiept.. Qua zelf sleutelen valt het eigenlijk wel mee. Ik heb alleen zelf de vanosringen vervangen en moest een tijdje terug mn tank open schroeven om te kijken of er nog wel genoeg benzine in zat om bij me garage te komen
Gr. Justin
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Is het niet gewoon condens? dan gaat je uitlaat ook dampen gezien de lage temperaturen buiten..
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Lijkt me stug gezien het gebeurde ook met temperaturen boven de 10 graden
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Check eens de slang van je carterventilatie?
Als je daar wat sludge vindt heb je het probleem gevonden. Die sludge is volgens mij gewoon een mix van waterdamp en oliedamp, en dat zorgt voor de witte rook in je uitlaat.
Als je daar wat sludge vindt heb je het probleem gevonden. Die sludge is volgens mij gewoon een mix van waterdamp en oliedamp, en dat zorgt voor de witte rook in je uitlaat.
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Kan ik deze slang er gewoon aftrekken? Of zit die nog op een specifieke manier vast?
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
er zit een soort plastic clip omheen, die je aan de zijkanten beetje moet indrukken voordat je de slang eruit kan trekken.
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Deze witte rook is een teken dat de carterventialtie is overleden. Tenminste, als je geen koelwater verliest. Aan het feit dat de peilstok sludge bevat (soort mayonaise?) laat al zien dat de stromingen daarin al niet meer kloppen. Meest waarschijnlijk is de olieafscheider defect waardoor de carterdruk toeneemt en de olie je spruitstuk wordt ingedrukt. Een hoog olieverbruik als gevolg. Daarnaast zorgt dit voor een foutief vaccuum met als gevolg dat de verbuiksmeter rare dingen aangeeft.
Als je de carterventilatie gaat vervangen, vervang dan alle drie de slangen die eraan vastzitten. Deze raken poreus en geven nog meer rare effecten.
Succes,
Rob
Als je de carterventilatie gaat vervangen, vervang dan alle drie de slangen die eraan vastzitten. Deze raken poreus en geven nog meer rare effecten.
Succes,
Rob
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Hey Rob,
Bedankt voor de uitleg! Helemaal duidelijk, Weet je wat het ongeveer kost om dat te laten vervangen? Wil het namelijk wel op korte termijn laten doen omdat ik geen zin heb om weer een motorflush uit te laten voeren
Gr. Justin
Bedankt voor de uitleg! Helemaal duidelijk, Weet je wat het ongeveer kost om dat te laten vervangen? Wil het namelijk wel op korte termijn laten doen omdat ik geen zin heb om weer een motorflush uit te laten voeren
Gr. Justin
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
De kosten vallen uiteen in twee delen:
onderdelen ca 150 euro.
3 uur arbeidsloon, tenminste dat rekent de dealer aan uren. Dit kost dus 300 (ex) bij de dealer of 120 euro (ex)bij een laag tarief garage.
Succes,
Rob
onderdelen ca 150 euro.
3 uur arbeidsloon, tenminste dat rekent de dealer aan uren. Dit kost dus 300 (ex) bij de dealer of 120 euro (ex)bij een laag tarief garage.
Succes,
Rob
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Ik heb 2 maanden geleden de carterventilatie laten vervangen bij de dealer. Heeft ruim 200 euro gekost (inclusief montage) Hier hebben ze standaart prijzen voor staan die je vantevoren kunt afspreken.
-Olieafscheider voor carter-ontluchting vervangen.
-olieafscheiding.
-leiding
-Verb.Leidin
-Slang
-Flens
-Olieafscheider voor carter-ontluchting vervangen.
-olieafscheiding.
-leiding
-Verb.Leidin
-Slang
-Flens
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Van een N42 blok? Daar moet namelijk het spruitstuk af en dus pakkingen en daar staat officieel bij elkaar ca. 3 uur werk voor.
Bij een M43 gaat het een stuk sneller evenals bij de 6-cilinders.
Groet,
Rob
Bij een M43 gaat het een stuk sneller evenals bij de 6-cilinders.
Groet,
Rob
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Voor een N42 blok ja (2002). bovenstaande onderdelen letterlijk van de bon. Ook niet gedacht dat het zo zou meevallen kwa prijs. Wil je best de bon scannen als bewijs .
Re: Veel rook uit de uitlaat N42 blok
Is het dan zaak om al het onderstaand te vervangen?Holographic91 schreef:Ik heb 2 maanden geleden de carterventilatie laten vervangen bij de dealer. Heeft ruim 200 euro gekost (inclusief montage) Hier hebben ze standaart prijzen voor staan die je vantevoren kunt afspreken.
-Olieafscheider voor carter-ontluchting vervangen.
-olieafscheiding.
-leiding
-Verb.Leidin
-Slang
-Flens