audio update

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bmweber

audio update

Bericht door bmweber » 03 dec 2013, 20:30

Beste BMW liefhebbers,

Ik ben alweer een tijdje BMW loos (vanwege de studie) maar kijk nog regelmatig (elke dag) op het forum.

Toch wilde ik het volgende met jullie delen. Niet alleen omdat ik bij Autoshop Wassenaar werk maar ik zelf ook versteld stond van het resultaat.

Het gaat om een audio update die geschikt is voor iedere BMW die beschikt over audio uiteraard.
Deze update wordt medemogelijk gemaakt door een andere processor die helemaal naar wens in te stellen is.
Om de proef op de som te nemen heeft mijn werkgever deze processor in zijn standaard e91 330d touring ingebouwd. Hierna heeft hij mij achter het stuur laten plaatsnemen om het verschil te horen. (de processor kan uit en aan) We begonnen met het standaard systeem dat op zich niet heel verkeerd klinkt. Daarna schakelde hij de processor in en wat een verschil! De processor zorgt ervoor dat het geluid beter op elkaar afstemt en daardoor veel maar dan ook veel beter en dieper gaat klinken. Ik was zo verrast dat ik nu besluit dit met de liefhebbers te delen.

Je kunt natuurlijk ook een andere oplossing creëren voor een audio update van je BMW (speakers,versterker, sub) maar het kan dus ook doormiddel van het originele audio systeem up te daten met een processor.

Tevens heb ik gevraagd wat de kosten van dit apparaat zijn:
los: € 579,-
incl inbouw en afstellen: € 699,-

Zelf dit verschil beluisteren, kom gerust een keertje langs in het prachtige Leeuwarden bij Autoshop Wassenaar. Hier zullen mijn collega's of ik zelf je graag helpen. Let wel op dat de eigenaar van de Autoshop zelf ook de BMW gebruikt en het kan zijn dat de auto niet aanwezig is. Even een telefoontje van te voren en we zorgen ervoor dat de BMW er voor je staat!

Je kunt Autoshop Wassenaar vinden in Leeuwarden op de Julianalaan 5. En zijn bereikbaar op 058-2881000
check ook even de site http://www.autoshopwassenaar.nl

Vriendelijke groet,

Jan

largeproject
Contacteer:

Re: audio update

Bericht door largeproject » 03 dec 2013, 22:26

Der zijn genoeg dsp te verkrijgen, JVC, Audison, mObridge.
Elek fatsoenlijke autoshop kan je daarin adviseren.
Zelf heb ik een mObridge om het digitalen geluid in de dsp van de bit one van Audison te verkrijgen.
Met de mObridge kun je ook al veel, alleen in combinatie met de bit one kun je per kanaal het geluid afstellen.
Mar om het beste geluid in je BMW te krijgen zul je toch eerst alles speakers moeten vervangen en dan een wat degelijke versterker derachter frotten om wat body te krijgen.

bmweber

Bericht door bmweber » 04 dec 2013, 11:41

@ largeproject

Dat zal zeker zijn. Ik vond het zelf nogal een groot verschil met de standaard speakers. En zeker gekeken naar de prijs en kwaliteit verhouding is het een mooie update van het huidige audio systeem! Ik was verrast van het resultaat en dat zonder speakers up te graden etc. Ik zou zeggen kom gerust langs! Regio Arnhem naar Leeuwarden is +- maar 1,5 uurtje rijden :P (Doe dit elk weekend)

Groeten,

Jan Weber

a.bakker

Bericht door a.bakker » 04 dec 2013, 21:59

Volgensmij is het maar net hoe je klankenkast is
bij mijn bmw e36 klonk het ook waardeloos totaal geen bass , dus
had ik een pioneer installatie ingebouwd met subwoofer onder de stoel.

Echt een flinke resultaat :)

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 19 jan 2014, 22:08

bmweber schreef:@ largeproject

Dat zal zeker zijn. Ik vond het zelf nogal een groot verschil met de standaard speakers. En zeker gekeken naar de prijs en kwaliteit verhouding is het een mooie update van het huidige audio systeem! Ik was verrast van het resultaat en dat zonder speakers up te graden etc. Ik zou zeggen kom gerust langs! Regio Arnhem naar Leeuwarden is +- maar 1,5 uurtje rijden :P (Doe dit elk weekend)

Groeten,

Jan Weber
Bij mijn zullen ze iets langer bezig zijn, mijn audio setup is niet echt oem meer.
Focals in de voorportieren
Focals in de achterportieren
Earthquake onder de stoelen
Rockford Fosgate subwoofer in de kofferbak
Gladen 6 kanaals versterker
Audison monoblok
mObrigde DA
Audison bit one
Geluid word uit de optische kabel gehaald en door middel van een toselink naar de bit one gestuurd.
Versterken is leuk, maar als al die waarschuwning signalen van BMW ook versterkt worden is dat minder, vandaar en om een nog cleaner geluid te krijgen de mObridge er tussen.

Anyway, geluid af fabriek is ruk, dus als ze dat kunnen veranderen zonder al teveel kosten zullen daar veel mensen blij mee zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”