E46 valt uit tijdens reiden
- Michel5388
E46 valt uit tijdens reiden
Beste mensen
De bmw van mijn vriendin valt elke keer uit tijdens het reiden, dan begint het accu lampje te branden en stopt hij
Dan staat ze stil en kan ze gewoon weer starten en reiden maar naar paar 100 meter gewoon weer het zelfde
Iemand een idee
Gr michel
De bmw van mijn vriendin valt elke keer uit tijdens het reiden, dan begint het accu lampje te branden en stopt hij
Dan staat ze stil en kan ze gewoon weer starten en reiden maar naar paar 100 meter gewoon weer het zelfde
Iemand een idee
Gr michel
Re: E46 valt uit tijdens reiden
rijden is met een lange ij.
Accu lampje brandt.
De dynamo houdt de accu niet meer fit. Multimeter erbij halen en 13,5-14,6Volt meten op de accupolen met een stationair draaiende motor. Haalt hij deze waardes niet: dynamo reviseren.
De accuspanning meten met een stilstaande motor mag altijd. Minimaal 12,65V.
Accu lampje brandt.
De dynamo houdt de accu niet meer fit. Multimeter erbij halen en 13,5-14,6Volt meten op de accupolen met een stationair draaiende motor. Haalt hij deze waardes niet: dynamo reviseren.
De accuspanning meten met een stilstaande motor mag altijd. Minimaal 12,65V.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- Michel5388
Re: E46 valt uit tijdens rijden
Maar valt hij daarom uit tijdens het rijden want hij start wel weer gelijk
Hoe goed het advies mbt de accu ook is, en logisch lijkt, denk ik aan iets anders.
Mijn auto deed namelijk precies het zelfde, het is waarschijnlijk de krukassensor. Maar omdat het niet zomaar opgelost is en je eigenlijk nooit iets moet vervangen zonder hem uit te lezen adviseer ik je dat te doen.
Laat hem uitlezen of lees hem zelf uit en post de eventuele foutcodes. De accuspanning meten is makkelijker, en zou meteen een probleem kunnen aanwijzen, maar dan zou de auto waarschijnlijk niet meer starten als hij door een lege accu was uitgevallen. Waar woon je? Misschien kan iemand in de buurt hem voor je uitlezen.
Mijn auto deed namelijk precies het zelfde, het is waarschijnlijk de krukassensor. Maar omdat het niet zomaar opgelost is en je eigenlijk nooit iets moet vervangen zonder hem uit te lezen adviseer ik je dat te doen.
Laat hem uitlezen of lees hem zelf uit en post de eventuele foutcodes. De accuspanning meten is makkelijker, en zou meteen een probleem kunnen aanwijzen, maar dan zou de auto waarschijnlijk niet meer starten als hij door een lege accu was uitgevallen. Waar woon je? Misschien kan iemand in de buurt hem voor je uitlezen.
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
- Michel5388
Ik ga vande week maar eens uit laten lezen idd daar zal wel het een en ander uitkomen
Bedankt
Bedankt
Ik zie dat je iig 2 autos hebt, voor 20a30 euro kun je een apparaatje kopen zodat je hem zelf kunt uitlezen. Ik heb er ook een, echt een uitkomst bij dit soort electrische probleme!
- Michel5388
Ik had toevallig net zitten kijken
Ik kwam uit op de elmscan 5 compact is dat iets dat jullie weten ?
Ik kwam uit op de elmscan 5 compact is dat iets dat jullie weten ?
Ik heb zelf BMW scanner, nog geen 30 euro en perfect voor uitlezen.
Accu meten zou ik altijd doen, dan kun je dat iig uitsluiten (of niet), een zwakke accu kan voor hele vreemde storingen zorgen. Maar ik zou sowieso ook al een afspraak maken bij een garage voor het uitlezen. Als hij werkelijk na een paar 100 meter al uitvalt is het een kwestie van storingen wissen, rijden en kijken welke storing terug komt. Dan weet je iig waardoor de auto uit valt. Aan de hand daarvan kun je (of kunnen we) meer zeggen.
Dit kan van alles zijn
Accu meten zou ik altijd doen, dan kun je dat iig uitsluiten (of niet), een zwakke accu kan voor hele vreemde storingen zorgen. Maar ik zou sowieso ook al een afspraak maken bij een garage voor het uitlezen. Als hij werkelijk na een paar 100 meter al uitvalt is het een kwestie van storingen wissen, rijden en kijken welke storing terug komt. Dan weet je iig waardoor de auto uit valt. Aan de hand daarvan kun je (of kunnen we) meer zeggen.
Dit kan van alles zijn
- Michel5388
Bedankt ik ga vanmiddag ook zo'n ding bestellen en dan kijken of we iets kunnen vinden
Gr michel
Gr michel
Denk ook aan de dynamo.. Had me 320d laatst ook.
Waarom die dan uitvalt?
Hij laadt niet meer op. Onbelangrijke systemen vallen eerst uit. (abs asc) en dan pas de auto.
Waarom die dan uitvalt?
Hij laadt niet meer op. Onbelangrijke systemen vallen eerst uit. (abs asc) en dan pas de auto.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Klopt, heb ik ook gehad bij mijn e36. Eerst de radio, toen de klok en daarna de tellers op het dashboard. Vervolgens de gehele auto...... Maar dan start hij niet meer! In dit geval lijkt hij daarna weer te starten/rijden, maar weer uit te vallen.Danishbmw schreef:Denk ook aan de dynamo.. Had me 320d laatst ook.
Waarom die dan uitvalt?
Ik blijf inzetten op krukassensor
Gr Jeroen
een post lezen en begrijpen is vaak moeilijk. Het lijkt er wel op dat de krukassensor het begeven heeft.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- Michel5388
vandaag is mijn scan apparaat binnen gekomen, dus ga hem zaterdag maar even uitlezen en dan zullen we het weten hoop ik
Jij hebt een ongezonde mate van geduld Ik ben benieuwd welke foutcodes hij zal aangeven. Het is trouwens in een minuutje gebeurt, de aansluiting zit bij de motorkaphendel bij je voeten links.Michel5388 schreef:vandaag is mijn scan apparaat binnen gekomen, dus ga hem zaterdag maar even uitlezen en dan zullen we het weten hoop ik
Mocht je een bluetooth/wifi dongel hebben gekocht voor gebruik met telefoon, Torque is een top app!
Heb een soortgelijk euvel gehad, nokkenaspositiesensor moets worden vervangen.