Auto bij de dealer gekocht en nog worden opgelicht

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
tom_il

Re: Auto bij de dealer gekocht en nog worden opgelicht

Bericht door tom_il » 10 dec 2013, 14:15

streamline schreef:Ik krijg ook sterk de indruk dat mensen die dit soort topics starten het idee heeft dat men een zo goed als nieuwe auto koopt.

Ook al laat je een keuring uitvoeren komt toch niet alles naar boven wat eventueel slecht zou kunnen zijn. Onderdelen slijten nu eenmaal en gaan kapot. En als men dan een 535d koopt met een kilometerstand van +2ton dan kan er nou eenmaal wat kapot gaan.

En koop nooit zulke auto's op de grens van je budget of erover. Houd financiële ruimte reparaties te kunnen bekostigen.
+1

Daarom heeft men het BMw premium selection programma. Bestaat dit dan niet in nederland ?
Dit is trouwens alleen voor jonge okkasies, wat ook heel begrijpelijk is .

Begrijp ook het heel gedoe niet rond de prijs. Nogal wiedes dat een 535d duurder is dan een schoendoosje met een grasmachine motor in :) .
Als je bekijkt hoeveel je betaald tov van de nieuwprijs dan kan je toch ook niet de garantie van een nieuwe wagen verwachten.
525d E61 2007 pre-LCI

AdE39

Bericht door AdE39 » 10 dec 2013, 17:26

Hallo beste BMW vrienden,

Ja, erg jammer, dat men een dealer ook al niet meer kan vertrouwen!

Dan zit er nog maar een ding op, de aankoop keuring bij de onafhankelijke instanties, geen dealer meer dus, want dat is ook lauwloenen, dan maar direct naar de ANWB of de Dekra!

Gelukkig zijn er nog wel goede en betrouwbare dealers, en een daarvan is gevestigd in onze omgeving, deze BMW dealer heeft twee vestigingen.
Hier kan men tenminste nog wel terecht voor een super service, en waar men altijd voor de klant klaar staat.
Voor het uitlezen van de auto, daar vraagt men ook de hoofdprijs niet voor, als ik zo alle verhalen soms eens zit te lezen, dan denk ik wel eens, zouden deze mensen zich nooit eens een keer schamen, om de klant op deze wijze te plukken!

De TS moet wel de nodige actie ondernemen, om dit soort mensen eens een halt toe te roepen, dat dit toch wel heel erg is, wat men daar doet.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 10 dec 2013, 17:54

Iedereen bedankt voor de reacties.

Even voor de duidelijkheid ik heb deze auto speciaal bij een dealer gekocht om voorlopig zonder problemen te rijden, hier expliciet voor gekozen , omdat ik ook een auto bij een handelaar kan kopen voor zeker 4000 minder , maar dan vaak met ellende zit.
Hierdoor ook iets buiten budget gegaan , omdat ik dan een goede auto kocht.

Ik heb ook niet het idee dat ik een nieuwe auto heb gekocht, maar deze mankementen zijn met voorbedachte rade!

k ben me eigen er zeker van bewust dat een bmw geld kost , maar niet volgens de koop die ik gesloten heb.

Er zijn valse beloften en afspraken gemaakt , dit is volgens mij dwaling, omdat de auto helemaal goed zou zijn en er voorlopig geen problemen aan zouden komen.

Na 2 weken de nodige ellende , dus deze gebreken bij de koop al aanwezig.

Dat ik na een aantal maanden geld kwijt zou zijn om iets te vervangen en onderhoud heb ik zeker wel ingecalculeerd.

Maar voor zon dealer is het makkelijk , het is de grote tegen de kleine.

Hun dikke saldi op de bank , wij als auto lief hebber minder en dan moet je ook nog eens naar de rechter. :nee:

BMW318I

Bericht door BMW318I » 10 dec 2013, 18:44

Als ze dit bijmij zallen flikken ik wist wel wat ik deed met die dealer :(
BMW Bayerische Motoren Werke

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 10 dec 2013, 19:07

Ja ik weet er ook genoeg , maar eerlijkheid en netheid duurt toch het langst

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 10 dec 2013, 19:08

Misschien met het forum keertje langs ;-)

Mooggie

Bericht door Mooggie » 10 dec 2013, 20:44

Ray_530d schreef: Ik ga nu eerst een beroep doen op de bovag , omdat de dealer deze niet heeft uitgesloten op het koop overeenkomst dus ik heb dus wettelijk gewoon 6 maanden bovag garantie.
De oorspronkelijke advertentie is met enig speurwerk online nog terug te vinden en hierin staat duidelijk aangegeven dat er Bovag garantie van toepassing is. Dan sta je al een stuk sterker dan in geval van een 'meeneemprijs' of 'draaiende delen garantie' o.i.d. Tenzij de Bovag garantie er in de prijsonderhandelingen (en daardoor ook in de koopovereenkomst) natuurlijk uit gehaald is.
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 10 dec 2013, 21:52

Wil je die even sturen dan heb ik hem ook

streamline

Bericht door streamline » 10 dec 2013, 22:35

En onderaan de advertentie staat dat er geen rechten ontleend kunnen worden aan de advertentie :)

Maar het is de vraag of je bij een auto die 225k een droog motorblok mag verwachten. Dat is best een zeldzaamheid, het beïnvloed de prestaties van de auto verder niet.

En wat verwacht je dat ze gaan doen met de computers in de kofferbak? Als jij geen storingen krijgt gaan ze die echt niet vervangen ook al hebben ze compleet onder water gelegen. Ook al heb je premium selection of bovag garantie.
Garantie betekent niet dat ze alles meteen vervangen.

Dat dak kan ik nog eens een keer inkomen dat die dan voor de netheid gemaakt zou kunnen worden. Dat is een zwak punt van de e60 touring, maar heb jij dat dak zelf ook gecontroleerd voordat je je handtekening gezet hebt?
Allemaal van die kleine dingen die een enorme bult gezeik gescheeld had.

Vergeet ook niet dat TS nu bekend staat als die ene klant, en dat enige coulance al snel verdwenen is bij de dealer.

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 10 dec 2013, 22:37

Stand van zaken ,

Bovag is er mee bezig , hebben mij zeer vriendelijk te woord gestaan
En gelijk contact op genomen met de dealer .
Maar dealer belt niet terug , wat ze bij mij ook steeds presteerde dat ik 4 keer moest
Terug bellen voor dat er duidelijkheid kwam.

Heb op korte termijn ook afspraken bij jurische personen , om wat
Informatie en dingen te bespreken.

Word vervolgd !

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 10 dec 2013, 22:42

Maakt niet uit , onder valse voorwenselen een auto verkopen ,

Dan had de verkoper mij eerlijk moeten zeggen meneer dit mankeert aan
Het voertuig.

Maar ze zeiden auto top staat , geen defecten , voorlopig zonder problemen rijden .

Tevens zou er een controle beurt zijn uitgevoerd , maar waar aan verkeerde auto zeker

BMWMpowerGR

Bericht door BMWMpowerGR » 11 dec 2013, 16:18

Ik zie heel veel reacties over garantie. Het maakt helemaal niet uit of er wel of geen garantie op die auto zit. De mankementen waren al aanwezig tijdens de verkoop van het product. Dus er is een ondeugdelijk product verkocht. Ik vind het echt triest dat Vriesendijk nog steeds geen reactie heeft gegeven en het fatsoenlijk heeft opgelost.

Kennis van mij heeft een auto bij een handelaar gekocht ZONDER garantie. Maar er waren wat dingetjes mis.
Handelaar heeft het netjes gemaakt, want dit was al zo bij de verkoop van de auto. Werd helemaal niet moeilijk overgedaan. Was een BMW van rond de 5.000.

Nogmaals de dealer moet zich hier schamen.

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 11 dec 2013, 17:11

Ze weten dat ze fout zitten , en nemen niet eens direct contact op met de bovag.
Ben in ieder geval vandaag weer niet terug gebeld.
Ben het wachten echt zat en wil graag een duidelijke uitspraak , omdat ik ook niet naar een andere garage kan omdat ik hun eerst de gelegenheid moet geven.

Knakkel

Bericht door Knakkel » 11 dec 2013, 22:41

Balen zeg. Allemaal tactiek van de dealer ..
Misschien lezen ze wel mee :!
Hou vol en sterkte!
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

AdE39

Bericht door AdE39 » 11 dec 2013, 23:17

Hallo beste Knakkel,

Het is te hopen dat die schaamteloze dealer eens mee keek, dan weet hij nu ten miste dat hij behoorlijk door de zeik gehaald word, hij moest zich echt diep schamen.
Zo diep schamen, dat wanneer hij hier zat mee te lezen, dat hij het als hij een vent was, de fout durfde toe te geven.
Maar al zou hij hier mee zitten lezen, dan zou hij ook echt geen ballen hebben, als de rechtvaardige echte vent.
Want dit is voor mij een slapjanus, zonder ballen, deze blijven immers veel liever in de anonimiteit :fu: :bah: !

Helaas is dit mijn oprechte mening voor dergelijke bagger figuren, die een ander op deze wijze benadelen.
En, nu druk ik mij nog echt fatsoenlijk uit, want ik had het nog veel anders uit kunnen drukken.
deze dealer verdient echt geen dealer schap, zelfs niet van de slechtste auto merken, deze zouden moete worden ontnomen, ik zou er niet eens een auto vandaan willen hebben, al kreeg ik hem zelfs gratis! Zelfs dan is hij voor mij nog te duur....

Wat dus wel geld, als men een vent zou zijn, dat is "een man is een man, een woord is een woord " dat word hier met voeten getreden! Dit zou een ieder moeten weten.

Men mag en kan dit niet via het forum spelen, want dat zou het forum kunnen schaden, dus, doe dat beter niet!

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”