voorruit beslaat aan de binnenkant
voorruit beslaat aan de binnenkant
hallo,
ik zag vandaag dat mijn voorruit aan de binnenkant was beslagen toen ik van mijn werk kwam.
het was alleen bij mijn auto en bij de anderen niet.
ik deed met mijn mouw een beetje wegvegen maar er zat gewoon flink water op de ruit aan de binnenkant
wat kan dat zijn?
ik zag vandaag dat mijn voorruit aan de binnenkant was beslagen toen ik van mijn werk kwam.
het was alleen bij mijn auto en bij de anderen niet.
ik deed met mijn mouw een beetje wegvegen maar er zat gewoon flink water op de ruit aan de binnenkant
wat kan dat zijn?
Re: voorruit beslaat aan de binnenkant
Kan meerdere oorzaken hebben, de dampfolie aan de binnenzijde deuren kan kapot zijn , maar ook de rubbers.
Controleer ten eerste even onder al je vloermatten of je iets van vocht kan vinden.
Controleer ten eerste even onder al je vloermatten of je iets van vocht kan vinden.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
idd, of kachelradiateur stuk.
Kun je hem wel ontwazemen als je de verwarming er op zet? Of word het alleen maar erger. En zou kijken of er ergens vocht binnen komt.
Kun je hem wel ontwazemen als je de verwarming er op zet? Of word het alleen maar erger. En zou kijken of er ergens vocht binnen komt.
als ik de verwarming aanzet kan ik m wel ontwasemen maar aan de kant waar ik met mijn mouw over gegaan ben zijn wel druppels blijven zitten(werder wel minder door de verwarming maar niet helemaal weg)
Ik heb hier recentelijk ook erg veel last van gehad, het bleef maar beslaan aan de voorzijde. Ook had ik soms na enige tijd parkeren geen beslagen ruiten, maar een paar uur later plots wel weer
Wat bleek bij mij het probleem, het interieurfilter! Boven het filter loopt een goot, en daaroverheen zit een plastic scherm:
Als er teveel water niet kan weglopen uit de goot dan loopt het in het midden eruit over het filter. (thv de ruitenwissen in het midden). Die was dus zeiknat doorweekt. Gevolg was extreem vochtige lucht tegen de ruiten.
Ik wilde ook nog wel is de voorruit en goot goed schoonspuiten met de hogedrukspuit, daardoor liep het ook allemaal in me filter. De carwash wil dit ook nog wel is veroorzaken.
Het filter heb ik gedroogd op de verwarming en daarna geen last meer van gehad. Als het nu een beetje beslaat en zet de blower aan is het zo weg!
Dus controleer je interieurfilter en trek de plastic kap daarboven eens een beetje los om te zien of er water uit komt lopen.
Gr Jeroen
Wat bleek bij mij het probleem, het interieurfilter! Boven het filter loopt een goot, en daaroverheen zit een plastic scherm:
Als er teveel water niet kan weglopen uit de goot dan loopt het in het midden eruit over het filter. (thv de ruitenwissen in het midden). Die was dus zeiknat doorweekt. Gevolg was extreem vochtige lucht tegen de ruiten.
Ik wilde ook nog wel is de voorruit en goot goed schoonspuiten met de hogedrukspuit, daardoor liep het ook allemaal in me filter. De carwash wil dit ook nog wel is veroorzaken.
Het filter heb ik gedroogd op de verwarming en daarna geen last meer van gehad. Als het nu een beetje beslaat en zet de blower aan is het zo weg!
Dus controleer je interieurfilter en trek de plastic kap daarboven eens een beetje los om te zien of er water uit komt lopen.
Gr Jeroen
Laatst gewijzigd door JeroenJ op 12 dec 2013, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
Jeroen, ik zie dat je een afbeelding gepost hebt maar ik kan m helaas niet zien. waar zit die filter precies?
als je de motorkap open zet. dan zit het interieur filter in het midden tegen de voorruit aan.
dat plastic kapje kun je met losmaken door de clipjes een halve slag te draaien.
dat plastic kapje kun je met losmaken door de clipjes een halve slag te draaien.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
dan zal ik dat van de week eens proberen
kijken of dat het is
kijken of dat het is
nu je het zegt, ik heb voor 10 jaar terug of zo ook iets vergelijkbaars gehad met de astra. Waren ook de afvoergaatjes verstopt en het interieurfilter was zeiknat. Waardoor de auto telkens vol zat met condens. Nieuw filter er in, even goed luchten van binnen en klaar
Inderdaad, bekend euvel dat het filter soms erg vochtig kan zijn. Ik had er last van toen we in november zo'n enorm regenachtige periode hadden.
Om het af te maken kun je nog even de ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken (vetvrij) waardoor ze ook niet meer kunnen beslaan.
Om het af te maken kun je nog even de ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken (vetvrij) waardoor ze ook niet meer kunnen beslaan.
Het is met dit weer altijd een beetje zoeken naar dit soort problemen. Staat je auto een tijdje stil en opeens na regen komt er vorst, dan krijg je dit soort verschijnselen. Meestal na een stukje rijden en de auto even lekker warm laten worden van binnen en tegelijkertijd de ramen even op zetten zorgt ervoor dat overtollig vocht verdwijnt.
Inderdaad controleren of vloerbedekking niet nat is en of het interieurfilter niet vochtig is samen met de afwateringskanalen die dichtzitten. Het filter moet je eigenlijk jaarlijks vervangen en jouw vraag brengt mij op het idee dat deze er al een tijdje inzit. Het stof dat deze verzamelt trekt ook nogal wat vocht aan wat voor de door jou genoemde gevolgen leidt. Remedie is het vervangen van dat ding (kost 15 of 20 euro bij de automaterialenhandel) of even de stofzuiger erop zetten.
Succes,
Rob
Inderdaad controleren of vloerbedekking niet nat is en of het interieurfilter niet vochtig is samen met de afwateringskanalen die dichtzitten. Het filter moet je eigenlijk jaarlijks vervangen en jouw vraag brengt mij op het idee dat deze er al een tijdje inzit. Het stof dat deze verzamelt trekt ook nogal wat vocht aan wat voor de door jou genoemde gevolgen leidt. Remedie is het vervangen van dat ding (kost 15 of 20 euro bij de automaterialenhandel) of even de stofzuiger erop zetten.
Succes,
Rob
ik heb even gekeken en de vloer is/was gewoon droog en het interieurfilter was ook kurkdroog vandaag. ik had er vandaag weer geen last van.
het was meestal als ik na het werken weer bij mijn auto kwam dat ik het had, heb het deze week 2x gehad(dinsdag en woensdag) en vandaag weer niet.
de auto heeft overigens wel veel stilgestaan gedurende een week, alleen even naar de garage geweest om uit te lezen(vanwege een ander probleem) en een keer naar de garage voor het repareren wat bij elkaar misschien 2 km is ofzo dus dat is ook niet echt noemenswaardig wat het stilstaan betreft, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
het was meestal als ik na het werken weer bij mijn auto kwam dat ik het had, heb het deze week 2x gehad(dinsdag en woensdag) en vandaag weer niet.
de auto heeft overigens wel veel stilgestaan gedurende een week, alleen even naar de garage geweest om uit te lezen(vanwege een ander probleem) en een keer naar de garage voor het repareren wat bij elkaar misschien 2 km is ofzo dus dat is ook niet echt noemenswaardig wat het stilstaan betreft, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Airco aanlaten, ook nu. Ontvochtigd je interieur terwijl je rijdt.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d