Zwevend gevoel

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Oli4_1994

Zwevend gevoel

Bericht door Oli4_1994 » 11 dec 2013, 18:05

Als ik aan een normale snelheid +/- 80 km/u in 4de rijd en ik leg hem naar 3de, waardoor je dus op de motor remt, duwt de wagen zijn neus naar voren. Wat dus normaal is. Maar wat volgens mij niet normaal is, is dat ik dan het gevoel heb alsof mijn BMW begint te zweven. Het is alsof de voorste banden worden ingedrukt door de kracht van het afremmen en de wagen als het ware naar links en rechts begint te "wiebelen" Het geeft je het gevoel alsof de structuur van de wagen zweeft ten opzichte van de wielen.
Aan de banden kan het niet liggen want ik heb dit zowel bij mijn zomer- als winterbanden.
Iemand ervaring met dit soort "problemen"?
Op zich stoort het me niet echt, maar ik wel toch wel even weten of ik me zorgen moet maken.

Alvast bedankt,
Oli_4

Jos535i

Re: Zwevend gevoel

Bericht door Jos535i » 11 dec 2013, 18:21

Stuurt hij goed? Spoort hij goed rechtuit? Trekt hij niet naar een kant? Trillingen tijdens het rijden? Hoe is de staat van de schokdempers, deint de wagen na nadat je de schokdempers voor een paar keer hebt ingedrukt?
Zomaar wat vragen waar ik mee zou beginnen. Kan ook best zijn dat je een bepaalde beleving hebt van de auto. Is het je eerste E39? Heb je vergelijkingsmateriaal bijv een ervaring met een andere E39 of een andere type BMW?
Hoe hoog is verder de bandenspanning en is de spanning voor gelijk, en achter?
Daar zou ik mee beginnen voordat je je zorgen moet gaan maken.
Ik hoor het wel.

Groet, Jos

Oli4_1994

Re: Zwevend gevoel

Bericht door Oli4_1994 » 11 dec 2013, 18:36

Bedankt voor de snelle reactie.
De wagen rijdt recht, stuurt goed, trilt niet.
De wagen deint als ik de schokdempers heb ingedrukt, garagist zegt ook dat schokdempers nog in orde zijn.
Heb al met een e36 en een andere e39 gereden (525 tds) en hierbij had ik dit gevoel niet.
Bandenspanning op 2.4, gisteren winterbanden laten opsteken dus is volgens mij ook wel in orde.
Zal misschien wel gewoon mijn gedacht zijn, alvast bedankt voor de reactie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”