Oude nieuwkomer - F11

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
smartye36

Re: Oude nieuwkomer - F11

Bericht door smartye36 » 09 jan 2013, 01:34

+1 voor danny
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 09 jan 2013, 09:27

Wat een schip, prachtig! Grote auto`s zie je steeds minder dus dat maakt deze extra mooi ;) en de kleur... helemaal perfect ;) succes met je mods!
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

killatactic

Bericht door killatactic » 15 dec 2013, 23:11

Na bijna 1 jaar zorgeloos rond te rijden en te genieten van de fantastische wagen dit weekend dan dikke teleurstelling :(

Vrijdagochtend geland op Zaventem na verlof in Florida. Thuis aankomen, alles uitpakken en terug inpakken om op familieweekend naar Center Parcs te gaan.

Auto had 2 weken binnen gestaan dus eerst al even kort ritje mee gemaakt naar de winkel en in het dorp. Draaide perfect, dus late namiddag dan maar vertrekken naar Lommel.
Toen viel me op dat telkens als ik gas gaf de radiator precies ook harder blies. Maar dat kon gerust wel tot na het weekend wachten dachten we.
Onderweg naar Lommel (op 5km van de bestemming) eerst melding oliepeil te laag (bijvullen indien mogelijk, volgens handleiding nog zeker goed voor 200km). Dus toch nog maar even verder rijden dan en ter plaatse tankstation opzoeken.
Iets later dan nieuwe foutmelding met nog 2km te gaan, geen oliedruk meer dus blijkbaar serieus verlies. Direct stoppen en iemand van de familie bellen om olie te brengen. 1 liter bijgevuld en melding van druk was verdwenen dus konden we nog op onze bestemming geraken.
Daar aangekomen direct garage bellen om wagen te laten takelen de volgende dag.
's Ochtends nog even gaan kijken naar de wagen bleek de hele weg daar onder de olie van de wagen te liggen en er zat geen druppel meer in de motor.
Mee gereden met de depanneur naar de garage om vervangwagen op te halen en even mee te kijken of er al iets kon gezien worden waar de lek zat. Luchtfilter er af, turbo er af, alle kappen onderaan er af maar nergens een echt lek te zien tot we achteraan de blok kwamen. Blijkbaar kwam de olie daarvandaan maar geen lek te zien.
Wagen dus laten staan en maandag terug om de motorsteun er af te halen in de hoop meer te zien.
Garagist denkt dat het wel eens een scheur in het motorblok kan zijn (wagen is net geen 2 jaar en juist 40.000km)
Met een bang hartje afwachten tot morgen dus en dan een verdere lijdensweg als het dit inderdaad blijkt te zijn met alle nodige tijd die er in gaat kruipen en de opinie van de experts van BMW zelf.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 16 dec 2013, 00:55

als dit inderdaad het geval is zou ik idd BMW hier eens goed naar laten kijken, dat mag echt niet kunnen!!

killatactic

Bericht door killatactic » 16 dec 2013, 14:40

Het verdict vandaag was dus wel degelijk een scheur in de motorblok, hoe het kan gebeuren is eveneens voor de garagist een raadsel.
Het situeert zich achteraan de motor bij de balansas, dus waarschijnlijk door een foutieve montage of een lager die is losgekomen.
Nu is het afwachten op de expertise van BMW Duitsland en daarna op een nieuwe blok die gemonteerd dient te worden. Al wel bevestigd gekregen dat het onder garantie valt alhoewel hij van productiedatum ouder is dan 2 jaar (november 2011) maar eerste inschrijving pas in januari 2012 was.

I'll keep you posted.

killatactic

Bericht door killatactic » 12 jan 2014, 20:34

Vrijdag eindelijk goed nieuws ontvangen.
Goedkeuring van BMW voor de herstelling en dus een volledige nieuwe blok er in, deze zou maandag binnen komen dus hopelijk heb ik de wagen tegen einde van volgende week terug in bezit. :driving:
Het heeft wel even geduurd maar begrijpelijk voor zulk een probleem, ben zeer te spreken over de opvolging en feedback van BMW.
Zou ook nog een rapport krijgen over de exacte oorzaak maar weet niet of dit vertrouwelijke info is of niet, dus ga ik toch nog even navragen vooraleer ik het kan delen.

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 21 jan 2014, 21:01

Fijn dat er zicht is op herstel!
Heb je de auto inmiddels terug?

beemere87 - e61

Bericht door beemere87 - e61 » 25 jan 2014, 09:51

Zeer knappe wagen.
BMW
e30 - 316i - 99pK - Brillantrot - Anthrazit stoff
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -sold -
Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

killatactic

Bericht door killatactic » 02 mar 2014, 23:59

Heb de wagen ondertussen al even terug en de nieuwe blok is bijna ingereden ;)

Het probleem lag dus wel degelijk bij de balansas waar een lager los gekomen was.
Waarschijnlijk al wel een iets langer aanslepend probleem want tegen de tijd dat die een scheur veroorzaakt in de blok...
Vraag me alleen nog altijd af moest dit nu 1 maand later gebeurd zijn (na afloop van de garantie) wat dan de reactie had geweest.
Volgens de garage is het sowieso een productiefout maar ze hadden wel hun twijfels of dit kosteloos geregeld zou worden indien de wagen uit garantie was.

Maar daar hoef ik me gelukkig niet meer druk in te maken, heb er zelfs nieuwe injectoren bijgekregen ook aangezien die te lang gelegen hadden bij BMW Bornem en de wagen wat problemen had bij lage toeren nadat ik hem terug had gekregen.

Nu dus maar weer druk maken in de zoektocht naar velgen want daar ben ik nog altijd niet uit.
Mijn oog was gevallen op de Hamann Anniversary EVO in 20 inch, maar heb toch een beetje schrik voor de combi Mtech ophanging en 20 inch. Alleen nog niet kunnen testen spijtig genoeg bij iemand anders, dus moesten er hier ervaringen mee zijn?

Dcreator

Bericht door Dcreator » 13 mar 2014, 00:20

Ervaring heb ik niet voor je, maar het zouden wel prachtige velgen zijn voor de wagen!

misschien even bij de e60 jongens rondkijken op het forum, zijn er wel een stel met 20's geloof ik! :)

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 13 mar 2014, 07:03

Geweldige mooie wagen! Gelukkig alles goed gekomen.

Ben benieuwd naar de foto's met 20" ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”