zoemend geluid bij insturen scherpe bochten
-
zoemend geluid bij insturen scherpe bochten
Hallo,
mijn X3 uit 2004 heeft sinds enige tijd last van een aanlopend, zoemend geluid bij het insturen van scherpere bochten. Ik dacht zelf aan de remblokken of een wiellager. Maar aan de remblokken kon ik niets ontdekken en het wiellagers zijn door de garage gecontroleerd en goed bevonden.
Hun analyse was dat het uit de tussenbak? komt. Oplossing: vervangen van de tussenbak omdat daar volgens hen in de olie ook wel wat metaaldeeltjes zaten. De olieversen kon ook wel verbetering geven. Aangezien een nieuwe tussenbak 2700 euro kost, en ik mijn twijfel over de oplossing van het het probleem, heb ik besloten in ieder geval de olie te laten verversen. Helaas, geen resultaat.
Met name bij rotondes of scherpere bochten blijft het geluid bestaan. Zowel de linkerbocht als rechterbocht blijft het zo nu en dan voorkomen. Logica ontbreekt.
Wie kan mij helpen?
mijn X3 uit 2004 heeft sinds enige tijd last van een aanlopend, zoemend geluid bij het insturen van scherpere bochten. Ik dacht zelf aan de remblokken of een wiellager. Maar aan de remblokken kon ik niets ontdekken en het wiellagers zijn door de garage gecontroleerd en goed bevonden.
Hun analyse was dat het uit de tussenbak? komt. Oplossing: vervangen van de tussenbak omdat daar volgens hen in de olie ook wel wat metaaldeeltjes zaten. De olieversen kon ook wel verbetering geven. Aangezien een nieuwe tussenbak 2700 euro kost, en ik mijn twijfel over de oplossing van het het probleem, heb ik besloten in ieder geval de olie te laten verversen. Helaas, geen resultaat.
Met name bij rotondes of scherpere bochten blijft het geluid bestaan. Zowel de linkerbocht als rechterbocht blijft het zo nu en dan voorkomen. Logica ontbreekt.
Wie kan mij helpen?
Re: zoemend geluid bij insturen scherpe bochten
Zal het wel niet zijn, want ik denk dat de garage daar wel naar gekeken zal hebben. Maaruh; genoeg stuurbekrachtigings olie ?
Hey,
Toevallig heb ik een week geleden precies het zelfde geluid gehoord toen ik iets te snel over een rotonde ben gegaan.
Ik dacht dat het door de combinatie kwam van remmen en sterk sturen?
Ik hoor graag wat het is!
Gr Theodor
Toevallig heb ik een week geleden precies het zelfde geluid gehoord toen ik iets te snel over een rotonde ben gegaan.
Ik dacht dat het door de combinatie kwam van remmen en sterk sturen?
Ik hoor graag wat het is!
Gr Theodor
-
De olie voor de stuurbekrachtiging is voldoende aanwezig. dus dat lijkt het niet te kunnen zijn. Ik vrees dat het toch de middenbak is die wringt in de bochten. Overigens heeft de verse olie van de dealer niet geholpen. Het geluid is er nog steeds. Maar ook weer niet altijd en ook afwisselend links of rechts.
Is het niet je differentieel?
Een differentieel dat kapot is gaat namelijk zoemen.
Omdat in een bocht wielen nooit even hard draaien, zou dat ook verklaren waarom het zoemende geluid er bij zowel een linker als rechter bocht is.
Een differentieel dat kapot is gaat namelijk zoemen.
Omdat in een bocht wielen nooit even hard draaien, zou dat ook verklaren waarom het zoemende geluid er bij zowel een linker als rechter bocht is.
en weetje het inmiddels al?
EDIT
Na het bijvullen van de ATF olie, geen last meer gehad. Het olie was onder de minimum.
EDIT
Na het bijvullen van de ATF olie, geen last meer gehad. Het olie was onder de minimum.
Ik had het verleden jaar ook met mijn x5 leek alsof ik de atf olie gewoon op peil was garage zei stuur bekrachtings pomp kapot ,toen heb ik na wat speuren .denk dat ik 200ml ATF olie erbij heb gedaan geluid was gelijk weg en is niet meer terug gekomen