verbruiksmeter is zeer uitslag gevoelig
verbruiksmeter is zeer uitslag gevoelig
Hallo Iedereen,
Ik heb nu sinds een week een 325 touring uit 2002 met alles er op en er aan, ik weet dat hij veel verbruikt alleen ik hoef niet continu te zien dat hijverbruikt. Bij een klein beetje gas staat a 2000 toeren slaat hij rustig op zijn max. Is er ook een manier om deze gevoeligheid minder in te stellen of hem uit te zetten?
Groetjes
Remco
Ik heb nu sinds een week een 325 touring uit 2002 met alles er op en er aan, ik weet dat hij veel verbruikt alleen ik hoef niet continu te zien dat hijverbruikt. Bij een klein beetje gas staat a 2000 toeren slaat hij rustig op zijn max. Is er ook een manier om deze gevoeligheid minder in te stellen of hem uit te zetten?
Groetjes
Remco
-
Re: verbruiksmeter is zeer uitslag gevoelig
Denk dat dat metertje de waarheid aangeeft, zeker op lage snelheden wordt het verbruik per gereden kilometer zeer hoog t.o.v. de ingespoten brandstof. Als je 1 km/h rijdt en je geeft een heel klein beetje gas slaat die meter direct uit maar dat is de waarheid.
rijdt maar eens met een auto met een digitale momentane verbruiksmeter die schiet ook zomaar naar 20l/km
rijdt maar eens met een auto met een digitale momentane verbruiksmeter die schiet ook zomaar naar 20l/km
Beste Remco, de enige oplossing is een rol tape pakken en het metertje af te plakken Het is namelijk waar wat de beste heer Bart hierboven zegt.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Das helaas ook zelfs met mijn diesel, gaat zo naar de 20l/100km.
ach zolang hij maar gemiddeld goed uitkomt
ach zolang hij maar gemiddeld goed uitkomt
bij mij doet ie ook niet helemaal wat het hoort volgens mij. idd bij een beetje gas kan ie zo naar 20 gaan maar als ik los laat gaat ie wel terug maar hij stopt op 5/6 ergenst en later gaat ie pas verder terug naar 0. dat had ik voorheen nooit
Ligt ook een beetje aan wanneer je gas loslaat. Als je boven de 1500 toeren gaat en je laat gas los spuit ie niks meer in en geeft ie dus 0 aan. Doe je het beneden de 1500 blijft ie een beetje inspuiten en verbruikt ie dus wel. Dit alles geldt voor een M54 en M52TU 6-cil.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Ik heb het zelfde met mijn auto, het metertje klopt, maar gemiddeld zit je als het goed is rond de 1 op 10
In het begin stoorde ik mij ook telkens aan het metertje die max uitslaat bij optrekken, nu let ik er niet meer zo op.
In het begin stoorde ik mij ook telkens aan het metertje die max uitslaat bij optrekken, nu let ik er niet meer zo op.
Heb dit zelfs met mijn 318I hoor. In de eerste en 2e versnelling zie je de meter altijd rechts in het niets verdwijnen. in en na de derde versnelling blijft hij zo'n beetje tussen de 20 en 30 hangen (bij volgas bedoel ik dan hé) Kan me voorstellen dat dit bij een 6 cyl. weer wat hoger ligt.
Is gewoon een kwestie van wennen en je er niet te druk om maken. Na de derde versnelling moet je je daar pas zorgen om gaan maken. Afplakken zou ik niet doen want deze meter zorgt er toch voor dat je in de hogere versnellingen zo zuinig mogelijk probeert te gaan rijden.
Is gewoon een kwestie van wennen en je er niet te druk om maken. Na de derde versnelling moet je je daar pas zorgen om gaan maken. Afplakken zou ik niet doen want deze meter zorgt er toch voor dat je in de hogere versnellingen zo zuinig mogelijk probeert te gaan rijden.