E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik moet zeggen dat een hoop zaken die je aangepakt hebt mij ook bekend voorkomen. Het lijkt soms wel alsof het eerder regel dan uitzondering is dat dingen als vacuumslangen, achterklepbedrading en thermostaten bij de 535d E61 kapot gaan. Toch heb ik niet precies dezelfde problemen gehad. Ik heb bijvoorbeeld de koppelomvormer laten vervangen. Ook ging mijn roetfilter kapot en deze kon niet meer gereinigd worden. Dit kwam denk ik doordat de motor niet op temperatuur kwam vanwege thermostaat problemen, en er gedurende lange tijd geen regeneratie meer plaatsvond. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen een nieuw (aftermarket) filter te laten plaatsen. Toen de tegendruk nog steeds niet op het gewenste niveau kwam bleek dat de luchtslang van de intercooler naar het inlaatspruitstuk lek was. Het vervangen van de leiding bleek de uitkomst te zijn. Een wereld van verschil! En ik had er al aan gedacht om allerlei sensoren te vervangen, maar dit bleek dus niet nodig te zijn. Moraal van het verhaal: diagnose kan een puzzel zijn en je loopt het risico (te) veel onderdelen te vervangen totdat je de echte boosdoener te pakken hebt. Ik leef met je mee, en kan bevestigen dat er een punt komt waarop je auto weer echt fijn gaat rijden.
Tenslotte nog een vraagje...hoe reset je EGR/DPF adaptiewaarden? Doe je dit met INPA?
Succes met het afronden van je klussenlijst, Noud
Tenslotte nog een vraagje...hoe reset je EGR/DPF adaptiewaarden? Doe je dit met INPA?
Succes met het afronden van je klussenlijst, Noud
- bmwdriver19
Respect... en heb je dit allemaal in die garage gedaan van de afbeelding??
over de achterklep bedrading.. een alom bekend euvel... ik heb bij beide rubber een extra veertje gemonteerd simpelweg met een elastiekje om het rubber puur zodat deze goed wordt terug getrokken... veelal door Kou word het rubber stug .. jammer dat bmw er nog niet echt iets beters op gevonden heeft (de e39 had dit kwaaltje ook al)
verder leuk project!
over de achterklep bedrading.. een alom bekend euvel... ik heb bij beide rubber een extra veertje gemonteerd simpelweg met een elastiekje om het rubber puur zodat deze goed wordt terug getrokken... veelal door Kou word het rubber stug .. jammer dat bmw er nog niet echt iets beters op gevonden heeft (de e39 had dit kwaaltje ook al)
verder leuk project!
"Fan van bmw Touring's"
-
Wat een werk allemaal zeg! Respect hoor. Mag ik vragen hoeveel jouw Touring gereden heeft? Ofwel; bij welke stand moet je dit soort werkzaamheden verwachten...?
Freude am sammeln...
Ik meen dat dat kon met INPA of WinKFP.Noud schreef: Tenslotte nog een vraagje...hoe reset je EGR/DPF adaptiewaarden? Doe je dit met INPA?
Als voormalig monteur kruipt helaas de olie waar het niet gaan kan ...bmwdriver19 schreef:Respect...
Yep. Wel lekker hoor een garage. Als het buiten stortregent zet ik de radio wat harder en trek ik een flesje gele spa open. Beter dan op straat knutselenbmwdriver19 schreef:en heb je dit allemaal in die garage gedaan van de afbeelding??
Nog bedankt voor de tip over de rubbers, ga daar zeker eens mee aan de slag
Hij staat nu op 208.000. Regelmatig onderhoud is noodzakelijk blijkt wel weer. Hoop 'dingetjes' kun je wel mee doorrijden maar op een zeker moment ben je toch aan de beurt.CollectBMall schreef:Wat een werk allemaal zeg! Respect hoor. Mag ik vragen hoeveel jouw Touring gereden heeft? Ofwel; bij welke stand moet je dit soort werkzaamheden verwachten...?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
de achter-remmen erop, eindelijk! Remvloeistof ververst, garage opgeruimd de e61 omgekeerd en weer naar binnen gezet. Goed bezig
Kunnen we beginnen aan de thermostaat.
Hee, wat is dat voor plasje onder de auto? En wat is dat voor vloeistof op de bodemplaat?
Een lekke radiateur
Kunnen we beginnen aan de thermostaat.
Hee, wat is dat voor plasje onder de auto? En wat is dat voor vloeistof op de bodemplaat?
Een lekke radiateur
Weer even een update.
Vele malen geprobeerd om de service-interval van de achteremmen te resetten, lukt niet
Blijkt dat als de teller op nul staat (dus melding onmiddelijk dealer bezoeken) je een nieuwe slijtage-sensor-kabel moet monteren. Dan lukt de reset in 1 keer, moet je maar ff weten
Het blijft een apart verhaal met de radiateur. Afgeperst en blijkt niet te lekken. Maar waar is die koelvloeistof dan toch vandaan gekomen? tot op heden geen idee
Afgelopen weken heb ik alles weer terug gebouwd en stiekem een stukkie wezen rijden, het lijkt allemaal in orde en de motor komt netjes op temperatuur zo rond de 90 graden. Alleen heeft het vele stilstaan de automaat geen goed gedaan, deze kwam bokkig en haperend in actie. Eenmaal op temperatuur ging het wel redelijk maar het word hoog tijd voor een verversingsbeurt.
Echt veel heb ik niet kunnen rijden, en zonder verzekering en wegenbelasting moet je dat ook eigenlijk helemaal niet doen. Het plan is om in januari weer de weg op te gaan (legaal )
Dus hebben we in tussen mooi de tijd om wat te programmeren
Vandaag succesvol geprogrammeerd :
>na-inbouw MP3 functie
>Spiegels inklappen bij afsluiten (leek niet te werken maar na wat googelen kwam ik er achter dat je de vergrendelknop lang moet indrukken)
>Taal gewijzigd naar Nederlands van CCC en spraakinvoer en op standaard-taal gezet
Hoppa ...
Vele malen geprobeerd om de service-interval van de achteremmen te resetten, lukt niet
Blijkt dat als de teller op nul staat (dus melding onmiddelijk dealer bezoeken) je een nieuwe slijtage-sensor-kabel moet monteren. Dan lukt de reset in 1 keer, moet je maar ff weten
Het blijft een apart verhaal met de radiateur. Afgeperst en blijkt niet te lekken. Maar waar is die koelvloeistof dan toch vandaan gekomen? tot op heden geen idee
Afgelopen weken heb ik alles weer terug gebouwd en stiekem een stukkie wezen rijden, het lijkt allemaal in orde en de motor komt netjes op temperatuur zo rond de 90 graden. Alleen heeft het vele stilstaan de automaat geen goed gedaan, deze kwam bokkig en haperend in actie. Eenmaal op temperatuur ging het wel redelijk maar het word hoog tijd voor een verversingsbeurt.
Echt veel heb ik niet kunnen rijden, en zonder verzekering en wegenbelasting moet je dat ook eigenlijk helemaal niet doen. Het plan is om in januari weer de weg op te gaan (legaal )
Dus hebben we in tussen mooi de tijd om wat te programmeren
Vandaag succesvol geprogrammeerd :
>na-inbouw MP3 functie
>Spiegels inklappen bij afsluiten (leek niet te werken maar na wat googelen kwam ik er achter dat je de vergrendelknop lang moet indrukken)
>Taal gewijzigd naar Nederlands van CCC en spraakinvoer en op standaard-taal gezet
Hoppa ...
Hoe werkt die spraakinvoer als ik vragen mag? Is dat voor bijv. het inspreken van woonplaats/straatnaam bij het navigeren?
BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport
BMW 520D G30 Msport
Nee, zit een knopje voor op je stuur en naast de menu-knop bij je iDrive zit dezelfde knop. Als je daarop drukt vraagt er een dame wat je wilt gaan doen, bijv. zender wisselen van de radio of bel patricia.
Maar het vreemde is dat de dame mij niet hoort ... dat was ook al zo toen ie nog op duits stond
En als ik in mijn optielijst blader staat daar ook geen spraakinvoer ...
Hmmm. Ik voel een volgend project aankomen
Maar het vreemde is dat de dame mij niet hoort ... dat was ook al zo toen ie nog op duits stond
Oke vreemd, als ik op dat knopje druk zegt mevrouw "spraakbesturing ingeschakeld" maar meer ook niet.Knakkel schreef:Nee, zit een knopje voor op je stuur en naast de menu-knop bij je iDrive zit dezelfde knop. Als je daarop drukt vraagt er een dame wat je wilt gaan doen, bijv. zender wisselen van de radio of bel patricia.
BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport
BMW 520D G30 Msport
Maar wat wel gelukt is vandaag met coderen:
[KOMBI]BC_DIGITAL_V
[IHKA]GEBL_ANZEIGE_AUTO
[HUD]BLINKER_AUSSTATTUNG
[CAPPL]VA_SEATCLIMA_SHORTCUT
[CAPPL]VA_SEATSLIDER_SHORTCUT
[LMA]HEIMLEUTEN_FUNKSCHL
[LMA]COMFORT_ACCESS_LICHT
[LMA]COMFORT_ACCESS_SL_ABSCH wert04
[CAS]SONDERTASTE_PANIKALARM >panikalarm
Wat niet gelukt is:
[HUD]M_SPORT_HUD/[CAPPL]HUD_M
[HUD]TELEFON_AUSSTATTUNG
[HUD]MULTIMEDIA_AUSSTATTUNG
[KOMBI]BC_DIGITAL_V
[IHKA]GEBL_ANZEIGE_AUTO
[HUD]BLINKER_AUSSTATTUNG
[CAPPL]VA_SEATCLIMA_SHORTCUT
[CAPPL]VA_SEATSLIDER_SHORTCUT
[LMA]HEIMLEUTEN_FUNKSCHL
[LMA]COMFORT_ACCESS_LICHT
[LMA]COMFORT_ACCESS_SL_ABSCH wert04
[CAS]SONDERTASTE_PANIKALARM >panikalarm
Wat niet gelukt is:
[HUD]M_SPORT_HUD/[CAPPL]HUD_M
[HUD]TELEFON_AUSSTATTUNG
[HUD]MULTIMEDIA_AUSSTATTUNG
Als je in jouw optielijst kijkt, heb jij dan wel ergens een spraakbesturings-optie of $nummer staan?vato55 schreef: Oke vreemd, als ik op dat knopje druk zegt mevrouw "spraakbesturing ingeschakeld" maar meer ook niet.
Ik vind het zo vreemd dat dat er bij de mijne inzit maar niet op de optielijst staat?
Dan heb je de optie idd niet.Knakkel schreef:Nee, zit een knopje voor op je stuur en naast de menu-knop bij je iDrive zit dezelfde knop. Als je daarop drukt vraagt er een dame wat je wilt gaan doen, bijv. zender wisselen van de radio of bel patricia.
Ik heb deze ook niet en geprobeerd hem te activeren via codering. De dame vraagt dan ook wat ik wil doen maar ze hoort mij niet zoals bij jou.
Voor deze te activeren heb je een code nodig. Daarnaast maar daar ben ik niet 100% zeker van heb je een extra microfoon (naast deze van de bluetooth) nodig voor de spraaksturing.
525d E61 2007 pre-LCI
Eindelijk
Na 300km testrijden, 2 dagen poetsen, ben ik weer helemaal verslaafd en tevreden.
Na maanden liefdevolle arbeid (en xxxx euroos ) is ie naar wens.
Woensdag gauw voor de APK en dan nog een versnellingsbak beurtje bij Tunex.
Het word toch spoelen, ik weet het, ik neem de gok ook omdat ik daar nog meer werkzaamheden wil laten verrichten wat dan kostentechnisch weer interessant is. Daarover later meer, eerst
Na 300km testrijden, 2 dagen poetsen, ben ik weer helemaal verslaafd en tevreden.
Na maanden liefdevolle arbeid (en xxxx euroos ) is ie naar wens.
Woensdag gauw voor de APK en dan nog een versnellingsbak beurtje bij Tunex.
Het word toch spoelen, ik weet het, ik neem de gok ook omdat ik daar nog meer werkzaamheden wil laten verrichten wat dan kostentechnisch weer interessant is. Daarover later meer, eerst