BMW 325i E36
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 22:57
BMW 325i E36
Hallo,
Ik ben net nieuw op het forum dus ga gelijk maar vragen stellen
Ik wil meer vermogen uit de auto gaan halen, volgens vorige eigenaar nu 230pk. vraag me dit zeker af.
zit nu op:
M3 uitlaatlijn
Chip
Andere nokkenas
Heeft het nut om een m3 inlaat traject erop te zetten,?
En een m3 uitlaatspruitstuk.
Of zijn er andere manieren om meer vermogen eruit te gaan halen.
Wil dit blok wel houden
Alvast bedankt,
Alle tips zijn zeker welkom.
Ik ben net nieuw op het forum dus ga gelijk maar vragen stellen
Ik wil meer vermogen uit de auto gaan halen, volgens vorige eigenaar nu 230pk. vraag me dit zeker af.
zit nu op:
M3 uitlaatlijn
Chip
Andere nokkenas
Heeft het nut om een m3 inlaat traject erop te zetten,?
En een m3 uitlaatspruitstuk.
Of zijn er andere manieren om meer vermogen eruit te gaan halen.
Wil dit blok wel houden
Alvast bedankt,
Alle tips zijn zeker welkom.
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: BMW 325i E36
Een spaghettie uitlaat spruitstuk kan je ook nog wel wat vermogen mee eruit halen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 22:57
Re: BMW 325i E36
Okee,
wat voor merk is daarin weer goed?
Kan er een op van een m3 e36 3.2?
wat voor merk is daarin weer goed?
Kan er een op van een m3 e36 3.2?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 22:57
Re: BMW 325i E36
Of kan ik er een m3 3.2 evo blok in lepelen?
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:15
Re: BMW 325i E36
Er zijn twee mannieren om meer vermogen uit je e36 te krijgen,
1, is om op je m50 blok een turbo te bouwen, dat betekent wel dat je hele motor blok op nieuw op
gebouwd en afgesteld moet worden, en dat je jou 325i niet meer als dagelijks vervoer kan gebruiken,
want het verbruik is dan 1 op 4 of 1 op 6, maar dan heb je wel ruim 400PK.
2, is om er een E36 of E46 M3 motor blok in te bouwen, dan moet je alles om bouwen remmen,
onderstel, en het elektronische gedeelte van je E36, en alles is duur bij een M3 aan onderdelen,
en een omgebouwde blijft een omgebouwde, dus bij verkoop heeft het niet de zelfde
waarde als een echte M3.
Maar gebruik je de 325i voor dagelijks vervoer of is het een hobby auto?
1, is om op je m50 blok een turbo te bouwen, dat betekent wel dat je hele motor blok op nieuw op
gebouwd en afgesteld moet worden, en dat je jou 325i niet meer als dagelijks vervoer kan gebruiken,
want het verbruik is dan 1 op 4 of 1 op 6, maar dan heb je wel ruim 400PK.
2, is om er een E36 of E46 M3 motor blok in te bouwen, dan moet je alles om bouwen remmen,
onderstel, en het elektronische gedeelte van je E36, en alles is duur bij een M3 aan onderdelen,
en een omgebouwde blijft een omgebouwde, dus bij verkoop heeft het niet de zelfde
waarde als een echte M3.
Maar gebruik je de 325i voor dagelijks vervoer of is het een hobby auto?
Re: BMW 325i E36
Er zijn echt wel meer manieren hoor...
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:15
Re: BMW 325i E36
Dat weet ik ook wel hoor, maar dan ben ik wel een tijdtje aan t schrijvenmike1998 schreef:Er zijn echt wel meer manieren hoor...
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 22:57
Re: BMW 325i E36
Oke en wat zouw er aan de remmen enzo veranderd worden als ik voor een m3 blok ga. Af entoe pak ik de auto.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: BMW 325i E36
De vraag is meer, dat het kan, betekent dat ook dat je het moet doen. Zulke projecten duren enorm lang en kosten een vermogen. Kun je dan niet beter gewoon meteen een M3 aanschaffen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: BMW 325i E36
Bezint eer ge begint heb ik hier wel eens gelezen, en doe dat ook echt. Als jij de tijd/geld/zin ervoor heb is het aan het eind van de rit geweldig natuurlijk, maar ik denk dat een echte M3 uiteindelijk goedkoper is.
Re: BMW 325i E36
En meer waard ook…
als je dan toch zo'n engine swap gaat doen waar zoveel geld en tijd in gaat zitten, kun je beter iets aparts bouwen
(Bijvoorbeeld een V8 of e46 M3 motor), als je een 325i naar M3 gaat swappen kun je idd gewoon beter een M3 kopen, uiteindelijk minder kwijt, en meer waard
En om je vraag te beantwoorden over de remmerij, die zou ik zeker maar aanpassen idd, anders ben je naar mijn mening echt onverantwoord bezig!
als je dan toch zo'n engine swap gaat doen waar zoveel geld en tijd in gaat zitten, kun je beter iets aparts bouwen
(Bijvoorbeeld een V8 of e46 M3 motor), als je een 325i naar M3 gaat swappen kun je idd gewoon beter een M3 kopen, uiteindelijk minder kwijt, en meer waard
En om je vraag te beantwoorden over de remmerij, die zou ik zeker maar aanpassen idd, anders ben je naar mijn mening echt onverantwoord bezig!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: BMW 325i E36
Om het praktisch en betaalbaar te houden (kleine en grotere resultaat mods bij elkaar):
- Schmiedmann spaghetti
- Dr. Vanos Stage II kit
- something K&N
- underdrive pulleys
- high end bougies, kabels en injectors
- (weet de benaming niet goed) "clean-up via een machine aan je motor van de hele verbranding- en uitlaatlijn.
- (drastisch) blok revisie
Al bovenstaande voegt naar mijn mening waarde toe of draagt nmm niet bij aan waardedaling.
Als ik poep praat, please smack me back in track.
Ben geen expert.
Belangrijkste.... have fun while doing it!
- Schmiedmann spaghetti
- Dr. Vanos Stage II kit
- something K&N
- underdrive pulleys
- high end bougies, kabels en injectors
- (weet de benaming niet goed) "clean-up via een machine aan je motor van de hele verbranding- en uitlaatlijn.
- (drastisch) blok revisie
Al bovenstaande voegt naar mijn mening waarde toe of draagt nmm niet bij aan waardedaling.
Als ik poep praat, please smack me back in track.
Ben geen expert.
Belangrijkste.... have fun while doing it!
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:15
Re: BMW 325i E36
Hitz@ dan moet er ook nog €5100,- er bij. een goede 325i kost €2500,- =7600 Euro
koop dan toch een M3…..
koop dan toch een M3…..
Re: BMW 325i E36
Voor 7600 heb je ècht geen goede m3 hoor....