Hallo, mijn naam is Roel . 28 jaar en woon in midden Limburg
Verleden week heb ik me voorgesteld op het forum. Het leek me leuk om alvast een paar aanpassingen te tonen in de showroom.

Sinds een half jaar ben ik de trotse

De auto verkeerd in originele staat (is achter wel verlaagd). Bij aanschaf van de auto stond er 137 dkm op, inmiddels is dit 146 dkm.
Het bleek dat er een set individual lederen deurpanelen inzaten, een zeer leuke bijkomstigheid!
Doordat er een individual set in mijn auto zat ben ik op internet naar e36 onderdelen gaan zoeken en zo ontstond mijn nieuwe hobby.

Er zijn nog wat aanpassingen die ik graag wil gaan doen, een deel van de onderdelen die ik nodig heb voor de aanpassingen heb ik al bij elkaar verzameld en staan nu te wachten op zolder tot dat het gemonteerd word.
Momenteel staat er op zolder een zwart lederen elektrische vader set* (thnx Eric!

Org Alpina´s (17´´), (stoeprand schade bijwerken, poedercoating.)
Hier zal ik even foto´s van maken, van de huidige staat en de nieuwe staat.
Individual lederen handschoenenvak.
m3 spiegel*.(Interieur)
Lederen m pook*.
Titanium handgrepen. (Origineel Bmw. compact limited sport edition )
Org. m3 bumperset*. (Ik ben er alleen nog niet uit of ik deze ga monteren)
Veerpootbrug.
Gele mistverlichting.

Deze week gemonteerd:
Gele bosch verlichting/Franse lampen.
Org. oem m3 achterlichten. ( thnx Ramon!

Witte knipperlichten + zij.
Houten asbak achter.
Oem bekerhouder middenconsole,(thnx Bob!

Org. ac schnitzer pedalen.
M3(z3) nieuw lederen stuur*.
m3 teller. (Met mooi afgewerkte ringen)
*=verkocht

Voor de zomer word de auto nog verlaagd met een bilstein b14 set. of heeft iemand ervaring/suggesties met een andere kwaliteits set (schroef set), dan hoor ik het graag!
Een goed werkende 11 knops boordcomputer en een eisenmann uitlaat staan nog op het verlanglijstje.

Minpunten van de auto zijn de steenslag op de motorkap, roest achter bij de wiel kassen. De roest aan de wiel kassen is niet veel, maar voor een mooi eindresultaat wil ik het nog laten bijwerken.
De bijrijders deur heeft een roestplek zo groot als een ei

De roest word tegen de zomer een x bijgewerkt (lassen, poedercoating, spuitwerk,+ eventueel de bumpers die op zolder liggen, maar zoals benoemd ben ik er nog niet over uit of ik deze ga monteren.
Vandaag heb ik een afspraak gemaakt om een nieuwe softtop te laten plaatsen, hopelijk komt er dan over 3 weken een einde aan het vocht probleem/ water overlast. Maar dit is zoals ik lees op internet nogal een veel voorkomend probleem.
Hopelijk is de cabrio grotendeels klaar tegen de zomer. ( maar af is het nooit, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.)
Bij deze de eerste foto´s van de interieur verandering.
een foto van het org. stuur. en org teller.

Hier onder een foto van het nieuwe m3 stuur met m3 teller.
Persoonlijk vind ik het best een mooie upgrade

voor en na.

Binnenkort als de softtop is geplaats, ga ik mijn elektrische vader set monteren. Foto´s volgen nog.
(21/1)
Alpina B3 elektrische zwart buffel lederen stoelen met deurpanelen.
Een half jaar geleden vertelde een vriend dat hij een collega in België had, die veel bmw´s thuis had staan. We zijn hier een maand later in het weekend heen gereden om zijn collectie te bekijken. Het was een mooie verzameling bmw´s: e36 3x coupe´s , 2x cabrio’s , 1x touring en 2 donoren. Na alles te hebben bekeken had hij nog iets moois op zolder staan....
Hier had hij 2 elektrische zwarte buffel lederen Recaro stoelen staan, uit een alpina b3, met bijpassende deurpanelen.
Hier was ik gelijk enthousiast over en wou ze direct overnemen. Helaas kreeg ik een stellige nee, want hij wou ze zelf nog ooit gaan inbouwen in een van zijn bmw’s, of op zolder laten staan.
We hebben hierover nog wat gepraat en zijn toen naar huis gegaan.
In de tussentijd hebben we verschillende keren contact gehad en op een zondag morgen mocht ik ze komen afhalen. Tot dat ik daadwerkelijk wou vertrekken en een telefoontje kreeg met het bericht dat hij er nog te gehecht aan was en ze niet wou verkopen.
Inmiddels had ik de alpina droom uit mijn hoofd gezet en ben ik een mooie elektrische vader set tegen gekomen die ik heb gekocht.
Na 3 maanden kreeg ik afgelopen zaterdag nacht een mailtje uit België.
Met daarin een goed nieuws bericht, namelijk dat hij ze wou verkopen voor een redelijke prijs.
Heeft u wel eens de jackpot gewonnen?...... dat gevoel.
Zondag middag ben ik ze direct gaan afhalen.
Hieronder een paar foto’s van mijn aanwinst! (stoelen zijn nog niet gepoetst)

M.v.g. Roel