Xenon verlichting werkt soms niet
Xenon verlichting werkt soms niet
Hallo beste mensen,
Ik heb een e39 Touring 528 uit 1997. Heerlijke auto om in te rijden.
De auto heeft origineel xenon verlichting. Nu heb ik echter zins een paar dagen het probleem dat de rechter koplamp niet aan gaat. Ik moet dan de verlichting een aantal maal uit en aan zetten, dan springt i soms weer aan. Vandaag viel mij op dat de andere koplamp ook ineens niet aan ging.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor eventuele tips.
Ik heb een e39 Touring 528 uit 1997. Heerlijke auto om in te rijden.
De auto heeft origineel xenon verlichting. Nu heb ik echter zins een paar dagen het probleem dat de rechter koplamp niet aan gaat. Ik moet dan de verlichting een aantal maal uit en aan zetten, dan springt i soms weer aan. Vandaag viel mij op dat de andere koplamp ook ineens niet aan ging.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor eventuele tips.
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
- GreyCooperS
- Contacteer:
Re: Xenon verlichting werkt soms niet
Kans is groot dat je bulbs op zijn ( als ze er al vanaf aankoop inzitten mag dat ook wel..)
Setje op MP kopen, kijken of ze het weer goed doen en dan eventueel een kwaliteit setje kopen en de goedkopere als reserve houden...
Setje op MP kopen, kijken of ze het weer goed doen en dan eventueel een kwaliteit setje kopen en de goedkopere als reserve houden...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Dank voor de reactie.
Zijn deze makkelijk zelf te vervangen? Of moet de halve auto uitklaar ?
En maakt het ook wat uit welke set ik koop? Ik zit niet zo in de Xenon techniek. Ben wel handig, dus niet bang om ze zelf te vervangen, maar wil geen verkeerde kopen.
Zijn deze makkelijk zelf te vervangen? Of moet de halve auto uitklaar ?
En maakt het ook wat uit welke set ik koop? Ik zit niet zo in de Xenon techniek. Ben wel handig, dus niet bang om ze zelf te vervangen, maar wil geen verkeerde kopen.
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Het is volgens mij niet zo moeilijk om ze te vervangen. Wel moet je ervoor zorgen dat het contact uit staat, dat vooral bij xenon erg belangrijk daar er een hoog voltage op staat met alle gevolgen van dien als een flinke schok en schade aan het xenonsysteem. Er zijn verschillende filmpjes op youtube te zien waarbij je kunt zien hoe je de lampjes kunt vervangen, hierbij geldt dat je niet met je vingers aan het glas moet komen anders moet je ze goed schoonmaken met alcohol.
De lampjes die je nodig hebt hebben de D2s fitting en hebben standaard meestal 4300K. Op de meeste sites van diverse xenonbedrijven kun je meestal wel zien welk lampje je nodig hebt. Philips en Osram zijn de goede merken voor vervangingslampjes.
Succes met vervangen.
Groet, Jos
De lampjes die je nodig hebt hebben de D2s fitting en hebben standaard meestal 4300K. Op de meeste sites van diverse xenonbedrijven kun je meestal wel zien welk lampje je nodig hebt. Philips en Osram zijn de goede merken voor vervangingslampjes.
Succes met vervangen.
Groet, Jos
Oké dus de Xenon bulbs zijn de lampen, en niet de Ballasten die er achterop zitten (Weer wat geleerd) 
Ik zal deze vanmiddag eens vervangen en kijken wat i doet. Vind het in deze tijd van het jaar toch wel prettig als mijn verlichting goed en betrouwbaar werkt
Laat het nog weten of dit de oplossing was
Ik zal deze vanmiddag eens vervangen en kijken wat i doet. Vind het in deze tijd van het jaar toch wel prettig als mijn verlichting goed en betrouwbaar werkt
Laat het nog weten of dit de oplossing was
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Even een update.
Ik heb bij www.devilpower.nl nieuwe bulbs besteld. Ik moet zeggen goedkoop en snelle levering. Ook erg positief. Ik bestel, en betaal er 2, en krijg er 5 binnen
laten we dat maar op een foutje van de distributie houden.
Ik heb voor de zekerheid even op youtube gezocht en gekeken hoe je ze moet vervangen, en dat vandaag gedaan. Resultaat: alles brand weer. Nu heb ik even op de oude bulbs gekeken, en deze zijn dus van een of ander vaag merk uit Hongarije. Heb er nu ook geen a merk in zitten, maar nu nog wat op reserve. Dus ik kijk hoe lang ze het uithouden.
Iedereen bedankt voor de tip, en tot de volgende keer.
Ik heb bij www.devilpower.nl nieuwe bulbs besteld. Ik moet zeggen goedkoop en snelle levering. Ook erg positief. Ik bestel, en betaal er 2, en krijg er 5 binnen
Ik heb voor de zekerheid even op youtube gezocht en gekeken hoe je ze moet vervangen, en dat vandaag gedaan. Resultaat: alles brand weer. Nu heb ik even op de oude bulbs gekeken, en deze zijn dus van een of ander vaag merk uit Hongarije. Heb er nu ook geen a merk in zitten, maar nu nog wat op reserve. Dus ik kijk hoe lang ze het uithouden.
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
- GreyCooperS
- Contacteer:
Mooi werk! 
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Het "vage" merk was vast en zeker van het merk Xensation. Zijn op zich wel goede lampen alleen wat moeilijk verkrijgbaar.Ibico schreef:Even een update.
Ik heb bij http://www.devilpower.nl nieuwe bulbs besteld. Ik moet zeggen goedkoop en snelle levering. Ook erg positief. Ik bestel, en betaal er 2, en krijg er 5 binnenlaten we dat maar op een foutje van de distributie houden.
Of dat van het merk Xensation was, weet ik niet meer. Heb de lampen inmiddels weggegooid.
Nieuwe Lampen doen het tot dusver erg goed. Geen problemen meer gehad.
Nieuwe Lampen doen het tot dusver erg goed. Geen problemen meer gehad.
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan