Allemaal,
Sinds circa 4 maanden in het bezit van een geweldig fijn rijdende 320i Touring Automaat uit 2000. Heeft inmiddels ongeveer 225.000km gereden.
Rijdt super, schakelt goed, remt geweldig alleen het sturen wil niet zo! Ik bedoel hiermee dat het sturen zwaar gaat echter geen bijgeluiden of iets.
Bandenspanning is goed, 205 55 16'' op 2,5 bar. Vloeistof niveau goed op peil.
Echter er loopt aan de buitenzijde van het reservoir te zien wel via de dop (zit normaal en goed vast) vloeistof weg. Het is meer een kwestie van 'zweten' dan van lekken. Check niveau derhalve goed en hoef er ook nauwelijks iets bij te vullen.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden.. Weet dus niet wat te doen.
Iemand een idee? Oplossing?
Thanks,
Robbert Jan
Zwaar sturende E46 320i
Re: Zwaar sturende E46 320i
Je moet kijken welke kleur je vloeistof is. Als deze donker zal ik het maar vervangen. Normaal zit er rode ATF olie in. Dat zweten bij het reservoir komt vaak voor. Gewoon nieuwe rubber ring bestellen bij de dealer.
Als dit niet heeft geholpen zal ik verder kijken.
-
Welkom!
Heb je ook naar de in- en uitgaande slangen onder het reservoir gekeken? Mijn Porsche 968 had precies hetzelfde reservoir, maar bij de 944/968-reeks waren juist de slangen berucht. Worden heet door de motor en gaan dan scheurtjes vertonen...
Oh en verversen is inderdaad een mooie om te beginnen!
Heb je ook naar de in- en uitgaande slangen onder het reservoir gekeken? Mijn Porsche 968 had precies hetzelfde reservoir, maar bij de 944/968-reeks waren juist de slangen berucht. Worden heet door de motor en gaan dan scheurtjes vertonen...
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
-
Hi Hanu,
Is redelijk donker(rood). Vervangen kan geen kwaad, zeker. Heb ook een tip gekregen om toch uit te laten lijnen.
Zal vervolg melden..
Thanks.
Is redelijk donker(rood). Vervangen kan geen kwaad, zeker. Heb ook een tip gekregen om toch uit te laten lijnen.
Zal vervolg melden..
Thanks.
hanu schreef:Je moet kijken welke kleur je vloeistof is. Als deze donker zal ik het maar vervangen. Normaal zit er rode ATF olie in. Dat zweten bij het reservoir komt vaak voor. Gewoon nieuwe rubber ring bestellen bij de dealer.
-
Hi Rogier,
Dank voor reactie. Zal beginnen met verversen. Zal even zoeken of en hoe ik dit zelf kan doen. Mocht je daar nog tip voor hebben, welkom! (heb me eerder keurig geintroduceerd op het Forum)
Zal ook slangen bekijken.
Thanks tot zover.
Dank voor reactie. Zal beginnen met verversen. Zal even zoeken of en hoe ik dit zelf kan doen. Mocht je daar nog tip voor hebben, welkom! (heb me eerder keurig geintroduceerd op het Forum)
Zal ook slangen bekijken.
Thanks tot zover.
Rogier1975 schreef:Welkom!
-
Langs geweest bij Profile Tyrecenter in Montfoort.
Goed geholpen, proefrit, auto op de brug, gekeken, beoordeeld en er is even gebeld voor overleg.
Conclusie; stuurhuis! (Uitlijnen kan geen kwaad maar zal het zwaar sturen niet oplossen.)
Tevens een -mondelinge- prijsopgave voor vervangen van een ruil-stuurhuis gekregen. Ga daar nog eens heel lang over nadenken..
Alle bovengenoemde zaken zijn overigens kostenloos verricht. Erg netjes.
Goed geholpen, proefrit, auto op de brug, gekeken, beoordeeld en er is even gebeld voor overleg.
Conclusie; stuurhuis! (Uitlijnen kan geen kwaad maar zal het zwaar sturen niet oplossen.)
Tevens een -mondelinge- prijsopgave voor vervangen van een ruil-stuurhuis gekregen. Ga daar nog eens heel lang over nadenken..
Alle bovengenoemde zaken zijn overigens kostenloos verricht. Erg netjes.