Verhoogde accu ontlading
Re: Verhoogde accu ontlading
Tot nu lees ik: dynamo regelaar, IBS kabel (was een terugroepactie), accu (te oude accur, oplossing AGM, moet ingeleerd worden) of bluetooth module. Ben benieuwd wat het bij mij is.
Re: Verhoogde accu ontlading
Ik heb maandag een afspraak bij de dealer. Aangezien accu en dynamo (zoals eerder vermeld doet alleen de bluetooth het dus niet) goed zijn moet er volgens de stealer ergens anders een eventueel lekstroom (of misschien is het dus wel de bt) zijn. Voor de rest loopt de auto zoals gewoonlijk goed. Afgelopen twee jaar heb ik geen accu of iets anders (dat de oorzaak kan zijn) vervangen. Maandag laten ze de auto een tijdje staan (na plus min 20 minuten schakelt de auto helemaal uit) en kunnen ze het een en ander meten. Kosten ongeveer €60,- voor diagnose. We zullen zien. Ik laat het maandag weten.
Gr,
Sjaak
Gr,
Sjaak
Laatst gewijzigd door Rene08 op 08 dec 2012, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Re: Verhoogde accu ontlading
Had er gedurende paar maanden last van. Eerst nog bij bedrijf waar ik de auto heb gekocht onder garantie de accu laten vervangen. Was geen originele, probleem in no time weer terug. Accu was wel aangemeld op de auto. Toen bij bmw een originele accu laten plaatsen, probleem nooit meer gehad.
F11 535i & F33 430ix & i4 35
Re: Verhoogde accu ontlading
Gisteren ben ik geweest: IBS kabel fehler. Dus toch die kabel.
Ik had ook al wat communicatieproblemen met de bluetooth module. Schijnen ook vaak kapot te gaan: kost 329 ex btw!
Ik gaalvast maar sparen.
Ik had ook al wat communicatieproblemen met de bluetooth module. Schijnen ook vaak kapot te gaan: kost 329 ex btw!
Ik gaalvast maar sparen.
Re: Verhoogde accu ontlading
Dag dames en heren,
ik ben begonnen met deze onderwerp vanwege de storing verhoogde accu ontlading. Vandaag ben ik naar de dealer (BMW Benerink, uitstekend geholpen!) geweest. Zij hebben het volgende geconstateerd: ongunstig rijprofiel (ik rij te veel korte ritjes, waardoor auto meer ontlaad dan laad). Ook was de accu niet geregistreerd. Het kon dus zijn (want ik heb de auto al twee jaar met dezelfde "ongeregistreerde" accu) dat op den duur toch die melding zou komen. Accu is nu helemaal opgeladen en de accu is geregistreerd! Als de melding weer komt, moet er een andere accu in. Kosten voor het uitlezen vielen mee, €60,-! De melding verhoogde accu ontlading staat overigens los van het feit dat mijn bluetooth het momenteel niet doet, aldus Benerink!
Gr,
Sjaak
THE END!!
ik ben begonnen met deze onderwerp vanwege de storing verhoogde accu ontlading. Vandaag ben ik naar de dealer (BMW Benerink, uitstekend geholpen!) geweest. Zij hebben het volgende geconstateerd: ongunstig rijprofiel (ik rij te veel korte ritjes, waardoor auto meer ontlaad dan laad). Ook was de accu niet geregistreerd. Het kon dus zijn (want ik heb de auto al twee jaar met dezelfde "ongeregistreerde" accu) dat op den duur toch die melding zou komen. Accu is nu helemaal opgeladen en de accu is geregistreerd! Als de melding weer komt, moet er een andere accu in. Kosten voor het uitlezen vielen mee, €60,-! De melding verhoogde accu ontlading staat overigens los van het feit dat mijn bluetooth het momenteel niet doet, aldus Benerink!
Gr,
Sjaak
THE END!!
Verhoogde accu ontlading
Heb afgelopen Januarie een BMW 530i E60 gekocht.
Binnen enkele dagen na aanschaf melding gekregen "verhoogde accu ontlading".
Aangezien auto met garantie was aangeschaft de dealer geinformeerd.
Auto startte normaal en na herstarten bleef de melding weg wel enkele malen tijd opnieuw moeten invoeren.
Auto uitgelezen en bleek sensor van linker portier grip niet ok (ging niet in de slaapstand)
Sensor vervangen betekend in dit geval gehele deur grip vervangen.
In de tussentijd ben ik zelf ook gaan spitten op Bimmer en kwam oa IBS tegen, dit gemeld bij BMW maar na checken bleek deze ok.
Enkele dagen later weer dezelfde foutmelding en weer laten uitlezen.
Accu niet ok plus sensor afstand bediening.
Beide vervangen maar helaas na enkele dagen wederom de foutmelding.
Auto is 2 weken in de garage geweest na iedere ingreep ging het 2 dagen goed alvorens het terugkeren van de foutmelding (al die tijd gelukkig een vervangende auto gehad).
Uiteindelijk is de AC module vervangen (Access Car), deze ging niet altijd in de slaapstand, inmiddels 2 weken storings vrij en heb er alle vertrouwen in dat het nu goed is.
Hoop hierbij andere met zelfde foutmelding op weg geholpen te hebben.
Groet Jan W
Binnen enkele dagen na aanschaf melding gekregen "verhoogde accu ontlading".
Aangezien auto met garantie was aangeschaft de dealer geinformeerd.
Auto startte normaal en na herstarten bleef de melding weg wel enkele malen tijd opnieuw moeten invoeren.
Auto uitgelezen en bleek sensor van linker portier grip niet ok (ging niet in de slaapstand)
Sensor vervangen betekend in dit geval gehele deur grip vervangen.
In de tussentijd ben ik zelf ook gaan spitten op Bimmer en kwam oa IBS tegen, dit gemeld bij BMW maar na checken bleek deze ok.
Enkele dagen later weer dezelfde foutmelding en weer laten uitlezen.
Accu niet ok plus sensor afstand bediening.
Beide vervangen maar helaas na enkele dagen wederom de foutmelding.
Auto is 2 weken in de garage geweest na iedere ingreep ging het 2 dagen goed alvorens het terugkeren van de foutmelding (al die tijd gelukkig een vervangende auto gehad).
Uiteindelijk is de AC module vervangen (Access Car), deze ging niet altijd in de slaapstand, inmiddels 2 weken storings vrij en heb er alle vertrouwen in dat het nu goed is.
Hoop hierbij andere met zelfde foutmelding op weg geholpen te hebben.
Groet Jan W
Re: Verhoogde accu ontlading
Beste forumleden
Ik heb sedert een dag of 14 de melding verhoogde accu ontlading. Bij de eerste keer dat ik het had reed ik ermee weg en toen was deze melding voor een dag of 2 weer weg maar daarna was ze weer. Toen heeft mijn garagist de batterij vervangen ( zwarte indicatie op accu zelf ) zonder ze aan te leren. Het is één week goed geweest tot ik deze morgen opnieuw deze melding had. Ik ben dan natuurlijk hier beginnen zoeken op het forum... Ondertussen ben ik bij een bekwame garagist geweest een heeft ie de batterij aangeleerd en tevens ook alle fouten gewist. Ik stelde wel vast toen ik op weg was naar die dat mijn bluetooth niet meer werkt en ik deze ook niet meer kan aanvinken (Garagist had hier ook niet direct een verklaring voor). Bij het meten aan de accu stond er 14.8 volt bij stationair toerental. De garagist zei dat dit aan de hoge kant was en misschien mijn alternator defect is.
Mijn vraag is nu : Kan het nu zijn dat module defect is gegaan door die kleine overspanning? Of misschien zit er ook een verlies op die module waardoor ik nu die foutmelding had? Ik ga het nu een week in de gaten houden en misschien dat dit nu allemaal één groot toeval is... En dat het probleem toch is opgelost door de batterij aan te leren. Wat is jullie ervaring hiermee? Aangezien dit onderwerp al een hele tijd geleden is aangehaald en jullie me misschien wat meer kunnen zeggen. Alvast Bedankt
Ik heb sedert een dag of 14 de melding verhoogde accu ontlading. Bij de eerste keer dat ik het had reed ik ermee weg en toen was deze melding voor een dag of 2 weer weg maar daarna was ze weer. Toen heeft mijn garagist de batterij vervangen ( zwarte indicatie op accu zelf ) zonder ze aan te leren. Het is één week goed geweest tot ik deze morgen opnieuw deze melding had. Ik ben dan natuurlijk hier beginnen zoeken op het forum... Ondertussen ben ik bij een bekwame garagist geweest een heeft ie de batterij aangeleerd en tevens ook alle fouten gewist. Ik stelde wel vast toen ik op weg was naar die dat mijn bluetooth niet meer werkt en ik deze ook niet meer kan aanvinken (Garagist had hier ook niet direct een verklaring voor). Bij het meten aan de accu stond er 14.8 volt bij stationair toerental. De garagist zei dat dit aan de hoge kant was en misschien mijn alternator defect is.
Mijn vraag is nu : Kan het nu zijn dat module defect is gegaan door die kleine overspanning? Of misschien zit er ook een verlies op die module waardoor ik nu die foutmelding had? Ik ga het nu een week in de gaten houden en misschien dat dit nu allemaal één groot toeval is... En dat het probleem toch is opgelost door de batterij aan te leren. Wat is jullie ervaring hiermee? Aangezien dit onderwerp al een hele tijd geleden is aangehaald en jullie me misschien wat meer kunnen zeggen. Alvast Bedankt
Re: Verhoogde accu ontlading
Ik vermoed dat jouw bluetooth module defect is wat redelijk frequent voorkomt waardoor de auto niet in slaap geraakt.
525d E61 2007 pre-LCI
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Verhoogde accu ontlading
Inderdaad, ik denk ook defecte BT module (MULF). Of dat is gekomen door een defecte alternator zou kunnen, ik heb dat namelijk ook gehad en mijn BT module is ook (nog steeds) defect, met als gevolg soms een verhoogde accuontlading. Overigens is mijn dynamo destijds vervangen en heb ik bij draaiende motor ook 14.8v. Voorheen was dat soms veel lager, maar soms ook veel hoger!
Zelf heb ik een tijdje de kabel naar de BT module losgekoppeld gehad, waardoor het probleem met de verhoogde accuontlading was opgelost. Enige nadeel daarbij was dat mijn MP3 interface niet meer werkte (die zit op de poort van de CD wisselaar) en dat was weer onhandig qua muziek en af en toe had de iDrive moeite met opstarten. Bij mij zit de stekker er dus al weer een hele tijd in en ik heb geregeld de melding verhoogde accuontlading. De auto start echter gewoon.
Mooiste is om de glasvezel te bypassen, maar ik heb daar nog steeds geen geschikt kabeltje voor gevonden. Misschien weet iemand hier een adresje?
Zelf heb ik een tijdje de kabel naar de BT module losgekoppeld gehad, waardoor het probleem met de verhoogde accuontlading was opgelost. Enige nadeel daarbij was dat mijn MP3 interface niet meer werkte (die zit op de poort van de CD wisselaar) en dat was weer onhandig qua muziek en af en toe had de iDrive moeite met opstarten. Bij mij zit de stekker er dus al weer een hele tijd in en ik heb geregeld de melding verhoogde accuontlading. De auto start echter gewoon.
Mooiste is om de glasvezel te bypassen, maar ik heb daar nog steeds geen geschikt kabeltje voor gevonden. Misschien weet iemand hier een adresje?
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Verhoogde accu ontlading
Bluetooth modules van auto van voor 2006 gaan om het geringste al stuk.
Als je de MOST ring onderbreekt moet je inderdaad zo een doorlus stekker hebben.
Kan het nummer niet vinden hier.
Maar als je naar de BMW dealer gaat naar de afdeling onderdelen verkoop en je zegt dat je een MOST - doorlus stekker nodig hebt dan kunnen ze het vaak wel winden. Kost circa 15 euro.
Als je de MOST ring onderbreekt moet je inderdaad zo een doorlus stekker hebben.
Kan het nummer niet vinden hier.
Maar als je naar de BMW dealer gaat naar de afdeling onderdelen verkoop en je zegt dat je een MOST - doorlus stekker nodig hebt dan kunnen ze het vaak wel winden. Kost circa 15 euro.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Verhoogde accu ontlading
61136917541) interface kost 16,95 inc btw
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Verhoogde accu ontlading
Thanks. De laatste keer dat ik daarom vroeg keken ze me heel erg glazig aan en zeiden dat ze daar nog nooit van hadden gehoord. Ik ga het nog maar eens proberen dan.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Verhoogde accu ontlading
is het niet zo dat het lampje bij je pook uitgaat als de auto slaapt, zo kun je tenminste wel zien of de auto in ruststand is ..
ik heb zelf ook zo'n probleem gehad met een 525d, bij mij was het de IBS kabel, na lang zoeken achter gekomen
ik heb zelf ook zo'n probleem gehad met een 525d, bij mij was het de IBS kabel, na lang zoeken achter gekomen
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...
Re: Verhoogde accu ontlading
Sorry voor het late antwoord, drukke tijden gehad... :-)
Was dus inderdaad de Mulf Module en ik heb ondertussen een bypass glasvezelkabel laten maken bij een kennis.
Probleem is dus opgelost maar ik ondervind nu wel dat ik soms storing heb om mijn luidsprekers ( tikkende geluiden )
Ik ga eens stoppen bij bmw en mss daar een stekker gaan halen want volgens mij ligt het daar aan.
Iemand ervaring mee? Ik heb ondertussen de module gedemonteerd maar ik zie er dus niets aan. Iemand een adres waar deze kan hersteld worden of mss waar ik een 2dehands kan vinden? Heb al reeds gezocht op internet maar vind niet direct iets...
Was dus inderdaad de Mulf Module en ik heb ondertussen een bypass glasvezelkabel laten maken bij een kennis.
Probleem is dus opgelost maar ik ondervind nu wel dat ik soms storing heb om mijn luidsprekers ( tikkende geluiden )
Ik ga eens stoppen bij bmw en mss daar een stekker gaan halen want volgens mij ligt het daar aan.
Iemand ervaring mee? Ik heb ondertussen de module gedemonteerd maar ik zie er dus niets aan. Iemand een adres waar deze kan hersteld worden of mss waar ik een 2dehands kan vinden? Heb al reeds gezocht op internet maar vind niet direct iets...
Re: Verhoogde accu ontlading
Vaste stekker geplaatst en tikkende geluiden in luidsprekers zijn nu helemaal weg.