25TDS tips gevraagd
25TDS tips gevraagd
Hallo Allemaal,
Na het verkopen van mijn e39 530d ben ik rond gaan kijken naar iets anders met minstens zoveel comfort. Na een lange zoektocht en veel proefritten ben ik uitgekomen op een E38 725tds.
Het is een geweldige auto en ben er ook erg tevreden mee. Qua onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf, en kan op een paar dingen na ook bijna alles zelf.
Een van de dingen die ik niet kan, is het reviseren van de brandstofpomp op het blok. Dit is nu ook precies het probleem dat de auto heeft.
In het cluster geeft de auto aan 'einspritzanlage' en hij valt zo nu en dan uit. Na opnieuw te starten blijft hij de ene keer weer een hele tijd lopen, de andere keer valt hij uit.
De auto heeft 330.xxx gelopen en het is de bedoeling om hier minstens nog een ton bij te zetten.
Ik weet dat het probleem in de brandstofpomp zit, een van de duurdere onderdelen.
Na wat rondzoeken op internet kom ik in het noorden van het land een aantal adressen tegen die de pomp reviseren en terugplaatsen voor acceptabele bedragen. Zelf kom ik uit zuid-limburg, dus een fijn adres in friesland of groningen heeft voor mij niet zo veel zin.
Ik plaats dit bericht hier omdat de E38 dieselrijders in nederland heel dun gezaaid zijn, en het blok in mijn auto gewoon gelijk is aan de 525tds.
Het brandstofpomp probleem van dit blok is een bekend probleem, dus ik hoop een beetje op iemand hier op het forum die me een goede tip kan geven voor een adres in het zuiden van het land waar ik terecht kan met mijn bolide.
Na wat informeren is er een bedrijf in Groningen die de revisie en opnieuw timen doet voor €600.
De Bosch Dieselservice waar ik normaal altijd zou gaan, vraagt voor alleen de pomp al €1349, maar dan moet hij er nog uit en weer in. Snappen jullie het probleem?
Nu hoef ik niet bij Jan de Beunhaas uit te komen, maar na zo'n prijsverschil lijkt me het de moeite waard om even rond te kijken.
Wie o wie heeft een goede tip voor me?
Alvast bedankt!
Groet,
Peter
Na het verkopen van mijn e39 530d ben ik rond gaan kijken naar iets anders met minstens zoveel comfort. Na een lange zoektocht en veel proefritten ben ik uitgekomen op een E38 725tds.
Het is een geweldige auto en ben er ook erg tevreden mee. Qua onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf, en kan op een paar dingen na ook bijna alles zelf.
Een van de dingen die ik niet kan, is het reviseren van de brandstofpomp op het blok. Dit is nu ook precies het probleem dat de auto heeft.
In het cluster geeft de auto aan 'einspritzanlage' en hij valt zo nu en dan uit. Na opnieuw te starten blijft hij de ene keer weer een hele tijd lopen, de andere keer valt hij uit.
De auto heeft 330.xxx gelopen en het is de bedoeling om hier minstens nog een ton bij te zetten.
Ik weet dat het probleem in de brandstofpomp zit, een van de duurdere onderdelen.
Na wat rondzoeken op internet kom ik in het noorden van het land een aantal adressen tegen die de pomp reviseren en terugplaatsen voor acceptabele bedragen. Zelf kom ik uit zuid-limburg, dus een fijn adres in friesland of groningen heeft voor mij niet zo veel zin.
Ik plaats dit bericht hier omdat de E38 dieselrijders in nederland heel dun gezaaid zijn, en het blok in mijn auto gewoon gelijk is aan de 525tds.
Het brandstofpomp probleem van dit blok is een bekend probleem, dus ik hoop een beetje op iemand hier op het forum die me een goede tip kan geven voor een adres in het zuiden van het land waar ik terecht kan met mijn bolide.
Na wat informeren is er een bedrijf in Groningen die de revisie en opnieuw timen doet voor €600.
De Bosch Dieselservice waar ik normaal altijd zou gaan, vraagt voor alleen de pomp al €1349, maar dan moet hij er nog uit en weer in. Snappen jullie het probleem?
Nu hoef ik niet bij Jan de Beunhaas uit te komen, maar na zo'n prijsverschil lijkt me het de moeite waard om even rond te kijken.
Wie o wie heeft een goede tip voor me?
Alvast bedankt!
Groet,
Peter
Re: 25TDS tips gevraagd
Weet wel wat je op je hals haalt met reviseren van zo'n pomp.
Ik heb destijds een 320d pre facelift gehad, waar de pomp van is gereviseerd. Probleem bleek niet over te zijn na revisie en de pomp (de elektronica) was toch echt het probleem.
Een BMW-specialist had al aangegeven voor de reparatie en benadrukte dan nogmaals na reparatie dat BMW blokken erg gevoelig zijn op dat punt.
Hij adviseerde dan ook om een nieuwe pomp de laten plaatsen (zou toen €1500 incl. zijn), waarna de problemen over zouden zijn.
Revisie bedrijven zeggen dat ze met originele onderdelen werken, maar in de praktijk is het toch nét iets anders dan origineel. De revisie heeft mij uiteindelijk ook €1500 gekost en het probleem was niet over.
Ik heb de wagen daarna ingeruild (geen werk meer etc.), wagen is vervolgens geëxporteerd (had ruim 416k).
Revisie (en dan vaak ook nog de goedkopere) kan je zelfs duurder uitvallen. Hoeft niet, kan! In mijn geval dus wel.
Ik heb destijds een 320d pre facelift gehad, waar de pomp van is gereviseerd. Probleem bleek niet over te zijn na revisie en de pomp (de elektronica) was toch echt het probleem.
Een BMW-specialist had al aangegeven voor de reparatie en benadrukte dan nogmaals na reparatie dat BMW blokken erg gevoelig zijn op dat punt.
Hij adviseerde dan ook om een nieuwe pomp de laten plaatsen (zou toen €1500 incl. zijn), waarna de problemen over zouden zijn.
Revisie bedrijven zeggen dat ze met originele onderdelen werken, maar in de praktijk is het toch nét iets anders dan origineel. De revisie heeft mij uiteindelijk ook €1500 gekost en het probleem was niet over.
Ik heb de wagen daarna ingeruild (geen werk meer etc.), wagen is vervolgens geëxporteerd (had ruim 416k).
Revisie (en dan vaak ook nog de goedkopere) kan je zelfs duurder uitvallen. Hoeft niet, kan! In mijn geval dus wel.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: 25TDS tips gevraagd
Dan ben je in mijn ogen bij een slecht revisiebedrijf geweest. Revisie is vaak net zo goed als nieuw, en daarbij hoort ook controle van de electronica bij.Beens1 schreef:Weet wel wat je op je hals haalt met reviseren van zo'n pomp.
Ik heb destijds een 320d pre facelift gehad, waar de pomp van is gereviseerd. Probleem bleek niet over te zijn na revisie en de pomp (de elektronica) was toch echt het probleem.
Een BMW-specialist had al aangegeven voor de reparatie en benadrukte dan nogmaals na reparatie dat BMW blokken erg gevoelig zijn op dat punt.
Hij adviseerde dan ook om een nieuwe pomp de laten plaatsen (zou toen €1500 incl. zijn), waarna de problemen over zouden zijn.
Revisie bedrijven zeggen dat ze met originele onderdelen werken, maar in de praktijk is het toch nét iets anders dan origineel. De revisie heeft mij uiteindelijk ook €1500 gekost en het probleem was niet over.
Ik heb de wagen daarna ingeruild (geen werk meer etc.), wagen is vervolgens geëxporteerd (had ruim 416k).
Revisie (en dan vaak ook nog de goedkopere) kan je zelfs duurder uitvallen. Hoeft niet, kan! In mijn geval dus wel.
In mijn ogen dus gewoon het probleem van een slechte revisie.
Re: 25TDS tips gevraagd
Daar ga ik deels in mee in die reactie.
Ik heb inmiddels begrepen dat het nieuwer type diesels, dus de 320d die benoemd wordt, een iets gevoeliger electronica deel aan de brandstofpomp hebben hangen.
Dit electronica deel kan stuk gaan, terwijl er niks aan de hand is met de mechaniek in de pomp zelf.
Wel is het zo dat er blijkbaar veel bedrijven zijn die de revisie aanbieden, maar dat sommigen ervan niet weten waar ze mee bezig zijn. Dat moeten we uiteraard niet hebben.
De auto wordt morgen naar een garage gebracht hier in de buurt, en we gaan hem eerst uitlezen. Waarschijnlijk zit het probleem in de timing van de pomp. De auto heeft natuurlijk al wat ervaring, en daardoor is de ketting enigszins gerekt. Het kan dus zijn dat met opnieuw afstellen van de pomp het probleem verholpen is. Dat neemt niet weg dat de pomp eigenlijk nog van nieuwe pakkingen mag worden voorzien, maar ik doe liever preventief onderhoud dan de boel herstellen als het niet meer loopt.
Maar is er verder hier niemand op het forum die met zijn 325tds of 525tds eenzelfde probleem heeft gehad?
Ik heb inmiddels begrepen dat het nieuwer type diesels, dus de 320d die benoemd wordt, een iets gevoeliger electronica deel aan de brandstofpomp hebben hangen.
Dit electronica deel kan stuk gaan, terwijl er niks aan de hand is met de mechaniek in de pomp zelf.
Wel is het zo dat er blijkbaar veel bedrijven zijn die de revisie aanbieden, maar dat sommigen ervan niet weten waar ze mee bezig zijn. Dat moeten we uiteraard niet hebben.
De auto wordt morgen naar een garage gebracht hier in de buurt, en we gaan hem eerst uitlezen. Waarschijnlijk zit het probleem in de timing van de pomp. De auto heeft natuurlijk al wat ervaring, en daardoor is de ketting enigszins gerekt. Het kan dus zijn dat met opnieuw afstellen van de pomp het probleem verholpen is. Dat neemt niet weg dat de pomp eigenlijk nog van nieuwe pakkingen mag worden voorzien, maar ik doe liever preventief onderhoud dan de boel herstellen als het niet meer loopt.
Maar is er verder hier niemand op het forum die met zijn 325tds of 525tds eenzelfde probleem heeft gehad?
Re: 25TDS tips gevraagd
Het ging in mijn geval om de revisie van het elektronische gedeelte.streamline schreef:Dan ben je in mijn ogen bij een slecht revisiebedrijf geweest. Revisie is vaak net zo goed als nieuw, en daarbij hoort ook controle van de electronica bij.
In mijn ogen dus gewoon het probleem van een slechte revisie.
En het is gedaan door Diesel Büchli BV in Harderwijk. Kan je zelf bepalen of die goed is of niet. Mijn auto is daar heen gebracht door de garagist waar mijn auto stond.
Re: 25TDS tips gevraagd
Ik begrijp dat je als liefhebber deze auto in ere wilt houden maar met een brandstofpomp ben je wel met de wat duurdere reparaties bezig. Ik zou de auto ook eerst uit laten lezen wat er uit komt. Zijn denk ik genoeg forum-members die dat kunnen en willen doen.
Paar jaar geleden ook de brandstofpomp van mijn 320D in Groningen laten reviseren via de dealer. Was toen iets van 1100euro kwijt incl in/uit bouw.
600euro zou een nette prijs zijn en ik zou er dan wel een ritje voor over hebben als het probleem dan opgelost zou zijn.
Evt wat demontage bedrijven bellen of die zoiets hebben liggen?
Paar jaar geleden ook de brandstofpomp van mijn 320D in Groningen laten reviseren via de dealer. Was toen iets van 1100euro kwijt incl in/uit bouw.
600euro zou een nette prijs zijn en ik zou er dan wel een ritje voor over hebben als het probleem dan opgelost zou zijn.
Evt wat demontage bedrijven bellen of die zoiets hebben liggen?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!