chiptuning e60 525D LCI
chiptuning e60 525D LCI
Hallo allemaal,
Ik rij nu een 525D LCI bouwjaar 2007 met 197PK
Alleen zit te denken om deze te laten chippen als goed is zou het dan in theorie naar 235pk gaan en 500 NM.
Zijn er mensen hier mensen die dit al hebben laten doen wat kunnen jullie me vertellen over de ervaring wat jullie ervaren en het verbruik of dit echt wat scheelt of dat het geen meerwaarde heeft.
Bij voorbaat dank,
Ik rij nu een 525D LCI bouwjaar 2007 met 197PK
Alleen zit te denken om deze te laten chippen als goed is zou het dan in theorie naar 235pk gaan en 500 NM.
Zijn er mensen hier mensen die dit al hebben laten doen wat kunnen jullie me vertellen over de ervaring wat jullie ervaren en het verbruik of dit echt wat scheelt of dat het geen meerwaarde heeft.
Bij voorbaat dank,
Re: chiptuning e60 525D LCI
Weinig reactie op je vraag merk ik, ik heb m'n 520 laten doen bij ATM in Belgie.
Ze hebben meerdere vestigingen in Nederland en Belgie, ik ben er persoonlijk wel tevreden van maar er doen natuurlijk altijd andere (horror)verhalen de ronde....
hier toch een link: http://www.atm-chiptuning.com/chiptunin ... 25d-197pk/
Ze hebben meerdere vestigingen in Nederland en Belgie, ik ben er persoonlijk wel tevreden van maar er doen natuurlijk altijd andere (horror)verhalen de ronde....
hier toch een link: http://www.atm-chiptuning.com/chiptunin ... 25d-197pk/
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Re: chiptuning e60 525D LCI
Als hij een automaat heeft hou dan rekening dat het een 400Nm automaat is voor een 525d
525d E61 2007 pre-LCI
Re: chiptuning e60 525D LCI
Informeer eens bij RS Tuning in Eindhoven wat zij met je auto kunnen doen.
grtz!
grtz!
Re: chiptuning e60 525D LCI
Het betreft een automaat.
Is dit dan niet een sterke automaat?
Is dit dan niet een sterke automaat?
Re: chiptuning e60 525D LCI
Rare vraag. De wagen heeft standaard 400Nm. En het is een 400Nm automaat dus hij is sterk genoeg.
Natuurlijk is er een veiligheidsmarge.
Ik wil je alleen hierbij waarschuwen dat de automaat niet ontworpen is voor 500Nm.
De 530dA en 535dA hebben een zwaarder type automaat, ik meen dat deze voor 600Nm ontworpen is.
Natuurlijk is er een veiligheidsmarge.
Ik wil je alleen hierbij waarschuwen dat de automaat niet ontworpen is voor 500Nm.
De 530dA en 535dA hebben een zwaarder type automaat, ik meen dat deze voor 600Nm ontworpen is.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: chiptuning e60 525D LCI
De 530D en 535D hebben een automaat tot 650nM waarbij men normaliter de wagen laat chippen tot 600nM. Dit levert voor de 530D geen problemen op voor wat betreft de koppeling en versnelling.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: chiptuning e60 525D LCI
Ik zou de 525D verkopen en een 535 D aanschaffen.
En als je een getunende ooit wil verkopen krijg je ook gezeur/lees: slechtere verkoopkansen.
Dan nog maar even te zwijgen over motor- en automaatschade.
Succes!
En als je een getunende ooit wil verkopen krijg je ook gezeur/lees: slechtere verkoopkansen.
Dan nog maar even te zwijgen over motor- en automaatschade.
Succes!
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: chiptuning e60 525D LCI
De kans dat een automaat van een E6X diesel in elkaar loopt is volgens mij toch al knap reeel.
Re: chiptuning e60 525D LCI
Hoezo is dat al knap reëel als ik vragen mag want deze bakken zijn zeer sterk.
Re: chiptuning e60 525D LCI
Het is gewoon een gok die je neemt. Houd de boel het uit, of niet ...
Met een 400nm-bak je motor tunen naar 500nm, is 25% overbelasten.
En denk eraan dat dat vele koppel bijna altijd gebruikt word omdat het in een gebied zit wat je veel gebruikt (rond 2000 tot 3500 rpm).
Met een 400nm-bak je motor tunen naar 500nm, is 25% overbelasten.
En denk eraan dat dat vele koppel bijna altijd gebruikt word omdat het in een gebied zit wat je veel gebruikt (rond 2000 tot 3500 rpm).
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: chiptuning e60 525D LCI
Volledig correct, het is niet zoals het maxium vermogen dat je zelden gebruikt. Het koppel gebruik je gewoon telkens je de rechterpedaal goed indrukt.Knakkel schreef: En denk eraan dat dat vele koppel bijna altijd gebruikt word omdat het in een gebied zit wat je veel gebruikt (rond 2000 tot 3500 rpm).
Tja en dan lees je soms dat de automaat niet zolang meegaan.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bjorn525d
Re: chiptuning e60 525D LCI
Ik heb mij. 525d lci laten chippen bij beek autoracing. Ben er wel tevreden over al heb ik niet het gevoel dat hij nou zoveel sneller is geworden. Ik vind sowieso deze diesel wat "vreemd", onderin is hij wel sterk, maar heb het gevoel dat hij bovenin de toeren nog wat sterker is, beetje benzine karakter zeg maar.
Re: chiptuning e60 525D LCI
Dat klopt, BMW diesels hebben een hoogtoeriger karakter dan bv een TDI. Een TDI valt dood waar een BMW diesel nog doortrekt.Bjorn525d schreef:Maar heb het gevoel dat hij bovenin de toeren nog wat sterker is, beetje benzine karakter zeg maar.
ik hou ervan. Als ik bv met mijn vrouw hare Focus rij dan verkijk ik mij er nogal eens op dat hij niet blijft trekken.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bjorn525d
Re: chiptuning e60 525D LCI
Ik hou er ook absoluut van, het verbaasde mij alleen een beetje omdat ik eigenlijk altijd benzine heb gereden. Paar jaar geleden een A4 2.5 TDI maar die was bij lange na niet zo sterk bovenin de toeren als de bmw.
Vriend van mij heeft een A4 2.0 TDI en die valt bovenin echt dood.
En daarnaast, een 6 cilinder diesel klinkt zoveel mooier dan een 4 cilinder diesel.
Vriend van mij heeft een A4 2.0 TDI en die valt bovenin echt dood.
En daarnaast, een 6 cilinder diesel klinkt zoveel mooier dan een 4 cilinder diesel.

