TomTom in/achter het midden luchtrooster

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Marcel-E

TomTom in/achter het midden luchtrooster

Bericht door Marcel-E » 26 jan 2014, 14:41

Goede middag,

Ik zie wel eens voorbijkomen dat men een TomTom in/achter het luchtrooster heeft geplaatst.
Voor mij vanuit kosten wel een aardige oplossing al vorens ik me op een 16:9 ga richten.
Heb via de zoekfunctie niet kunnen vinden wat ik zocht, iemand hier meer info over?

Groet,

Marcel

Ps. Wanneer dit niet de juiste plek is voor mijn vraag, dan graag verplaatsen.

blitzyj

Re: TomTom in/achter het midden luchtrooster

Bericht door blitzyj » 26 jan 2014, 16:23

ik heb het opgelost door een tablet in hoeksteuntjes te plaatsen(10,1 inch past net):
Afbeelding

gewoon 2 hoekjes kopen bij de gamma en tussen het dashboard/ventilatierooster schuiven, voordeel hiervan is dat je het spul er gewoon uit kunt halen, tablet is er nog nooit uitgevallen zit stevig vast.

LlukeK

Bericht door LlukeK » 26 jan 2014, 21:15

blitzyj schreef:ik heb het opgelost door een tablet in hoeksteuntjes te plaatsen(10,1 inch past net):
Afbeelding

gewoon 2 hoekjes kopen bij de gamma en tussen het dashboard/ventilatierooster schuiven, voordeel hiervan is dat je het spul er gewoon uit kunt halen, tablet is er nog nooit uitgevallen zit stevig vast.
Wat voor een hoekjes zijn het? Heb je een foto van enkel de hoekjes als ze niet gemonteerd zijn?
Wie géén BMW rijdt, heeft pech.

Showroom 320i Touring 2,2 170PK Orient Blau

blitzyj

Bericht door blitzyj » 27 jan 2014, 21:31

AfbeeldingAfbeelding
met ijzerzaagje naar vorm gemaakt, had deze bij de gamma ergens bij ijzerwaren gevonden. moet ze nog een keer fatsoenlijk zwart spuiten, spuitbus was net leeg halverwege :gek:
zoals 1e afbeelding schuif je ze langs je ventilatierooster

Marcel-E

Bericht door Marcel-E » 28 jan 2014, 23:52

Dat is een flink scherm, ik wilde toch voor een TomTom ipv een ipad gaan. Ik heb nl nog een TomTom liggen.

Ik doelde meer op iets dergelijks als dit:
Afbeelding

Wellicht iemand dit dit eens gemaakt heeft en er een DIY van heeft?

Marcel-E

Bericht door Marcel-E » 31 jan 2014, 09:16

Niemand die weet hoe je bovenstaande optie het beste kunt maken of waar je iets dergelijks kunt kopen?

Horikachi

Bericht door Horikachi » 31 jan 2014, 12:25

Ik denk dat je het door slim dremelen kunt inbouwen. En je voeding voor je TomTom vanaf een geschakelde plus over je contact kunt zetten, zodat ie anders je accu niet leegtrekt.

Wat ik me alleen afvraag, is hoe je m OOIT aanzet, die knop zit toch altijd bovenop? daar kan je dus niet meer bij nu...
Bayerische Motoren Werke

92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold

Marcel-E

Bericht door Marcel-E » 31 jan 2014, 17:22

Het aan en uitschakelen is ook mijn grootste vraagteken. De aan en uitschakelaar zit bij mijn TomTom zelfs aan de achterkant. Tuurlijk, als je handig bent schroef je zo'n ding open en verzin je daar wat op maar dat is nu net niet mijn sterkste kant haha. Vandaar mn vraag om tips.

Rogier1975

Bericht door Rogier1975 » 31 jan 2014, 21:55

Volgens mij is bovenstaande foto een OEM-oplossing. Bestond voor de E9x-serie namelijk ook als goedkoper alternatief voor de Business/Pro-fabrieksoptie. En volgens mij wél achteraf in te bouwen.

Afbeelding

Zou dit bij de E46 soms ook al het geval geweest zijn, maar dan nog zeldzamer?
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT

Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 31 jan 2014, 22:27

In de E9x-serie was de bovenstaande foto inderdaad een achteraf inbouw. Dit is een speciaal voor bmw ontworpen BMW-Tomtom.
Er is geen E46 Tomtom oplossing, zoals die er bij de E9x-serie wel is. De foto is inderdaad een dremel-actie, waarbij ik mij ook afvraag hoe dat ding in godsnaam aan/uit gezet wordt...

Je kunt trouwens hele nette brackets krijgen op je luchtrooster, om je Tomtom op te zetten. Wanneer je de kabels netjes achter je dashboard legt en de aansluiting niet via de aansteker laat lopen, is dat volgens mij ook een mooie (goedkope) oplossing...

hj2

Bericht door hj2 » 01 feb 2014, 16:18

Gaat de Tom Tom niet gewoon aan op het moment dat er een 12V op de voeding komt?
Probleem opgelost!

Ik ben een vergelijkbaar iets aan het doen, maar dan met 'audio' (to be continued)
Heeft iemand nog een interieur stripje links en rechts naast het stuur ? (E39)

De TomTom oplossing ziet er iig zeeeer fraai uit zo!
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

vang

Bericht door vang » 01 feb 2014, 19:18

blitzyj schreef:ik heb het opgelost door een tablet in hoeksteuntjes te plaatsen(10,1 inch past net):
Afbeelding

ik hoop echt voor je medepassagiers dat de auto waarin deze guillotine zit, nooit betrokken raakt bij een ongeluk. Heb je enig idee wat dat ding zal doen in geval van een ongeluk?
Beest Met 4 Wielen

Marcel-E

Bericht door Marcel-E » 02 feb 2014, 12:55

Dacht dat het frame in het luchtrooster destijds ook voor de VDO systemen was gemaakt maar kan het niet vinden. Niet voor de MS5100 maar de MS 3000/3100 (weet de typenummers niet meer exact) blijf gewoon even verder zoeken.
Anders maar eens een extra luchtroostertje op de kop tikken om te experimenteren met de dremel.
Aan en uit gaat de TomTom overigens niet op het contact, alleen uit. Wellicht moet ik de instellingen nog eens doorlopen om te zien of dit toch kan.

Zijn er nog leden die ook gebruik maken van een TomTom en deze op een nette manier hebben weggewerkt? Ik zou graag wat foto's zien ter inspiratie.

BMW320iHellrot

Bericht door BMW320iHellrot » 02 feb 2014, 13:22

Marcel-E schreef:Dacht dat het frame in het luchtrooster destijds ook voor de VDO systemen was gemaakt maar kan het niet vinden. Niet voor de MS5100 maar de MS 3000/3100 (weet de typenummers niet meer exact) blijf gewoon even verder zoeken.
Anders maar eens een extra luchtroostertje op de kop tikken om te experimenteren met de dremel.
Aan en uit gaat de TomTom overigens niet op het contact, alleen uit. Wellicht moet ik de instellingen nog eens doorlopen om te zien of dit toch kan.

Zijn er nog leden die ook gebruik maken van een TomTom en deze op een nette manier hebben weggewerkt? Ik zou graag wat foto's zien ter inspiratie.

Aanuitknop van de tom tom eruit slopen schakelaar eruit solderen. Dit op de juiste manier schakelen via je contact.

nog een luchtroostertje kopen en erin dremelen

streamline

Bericht door streamline » 03 feb 2014, 12:57

hj2 schreef:Gaat de Tom Tom niet gewoon aan op het moment dat er een 12V op de voeding komt?
Probleem opgelost!

Ik ben een vergelijkbaar iets aan het doen, maar dan met 'audio' (to be continued)
Heeft iemand nog een interieur stripje links en rechts naast het stuur ? (E39)

De TomTom oplossing ziet er iig zeeeer fraai uit zo!
Als je een Garmin gebruikt vraagt ie gelijk of je wilt uitschakelen als de 12v wegvalt. Komt de stroom er weer op schakelt het apparaat vanzelf weer in.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”