Motor slaat af als hij lauw is
Motor slaat af als hij lauw is
Hallo allemaal,
Ik volg hier het forum al enige tijd.
Nou heb ik sinds een tijdje zelf ook een probleem en wil dat graag bij jullie voor leggen.
Ik heb een 320i touring automaat uit 2000.
Nou valt zo nu en dan de motor stil, als hij lauw is.
Als ik hem gewoon warm rij, is er niets aan de hand, maar als ik weinig gas geef (voor een stoplicht of tijdens inparkeren) en de motor is lauw, slaat hij gewoon af en start daarna soms ook slecht.
Dit is erg vervelend.
Heeft hier iemand een suggestie waar ik het kan zoeken?
Ik heb wel een laptop met bmw uitlees mogelijkheid, maar ik zie nog geen overeenkomsten.
Graag hoor ik jullie advies.
Alvast bedankt,
Wouter.
Ik volg hier het forum al enige tijd.
Nou heb ik sinds een tijdje zelf ook een probleem en wil dat graag bij jullie voor leggen.
Ik heb een 320i touring automaat uit 2000.
Nou valt zo nu en dan de motor stil, als hij lauw is.
Als ik hem gewoon warm rij, is er niets aan de hand, maar als ik weinig gas geef (voor een stoplicht of tijdens inparkeren) en de motor is lauw, slaat hij gewoon af en start daarna soms ook slecht.
Dit is erg vervelend.
Heeft hier iemand een suggestie waar ik het kan zoeken?
Ik heb wel een laptop met bmw uitlees mogelijkheid, maar ik zie nog geen overeenkomsten.
Graag hoor ik jullie advies.
Alvast bedankt,
Wouter.
Re: Motor slaat af als hij lauw is
Net de auto even uitgelezen en daar kwam wat uit.
Nou heb ik alleen nog geen goed idee wat het probleem is.
De storingen die er na de reset in blijven staan zijn de volgende:
Signal, CAN ASC 3
Activation, relay, secondary-air pump
Activation, solenoid valve, secondary air
Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump
Activation, solenoid valve, suction-jet pump
wie o wie kan mij hierbij helpen?
Nou heb ik alleen nog geen goed idee wat het probleem is.
De storingen die er na de reset in blijven staan zijn de volgende:
Signal, CAN ASC 3
Activation, relay, secondary-air pump
Activation, solenoid valve, secondary air
Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump
Activation, solenoid valve, suction-jet pump
wie o wie kan mij hierbij helpen?
De eerste melding is vermoedelijk een slecht contact bij de ASC-module (ASC=anti-slip differentieel). De melding zegt dat de CAN-bus niet werkt. Ik denk een slecht contact in een kabel of draadbreuk.
De anderen zijn net zo. Secondary-air is een systeem dat tijdens het opwarmen extra lucht in het uitlaatspruitstuk laat, waardoor lambdasonde en katalysator sneller opwarmen. Kennelijk kan het relais niet worden aangestuurd en ook de regelklep werkt niet. Dit kan ook samenhangen met je probleem bij lauwe motor.
De laatste twee hebben te maken met de tankontluchting. Hier zit een testsysteem op (suction-pump) die het niet doet. Ook hier een waarschijnlijk elektrisch probleem of een defect onderdeel.
Kortom, in alle gevallen meten aan de elektrische systemen. Bij de secondary-air en tankantluchting even opzoeken in het handboek van de auto waar de relais zitten en controleren of deze nog goed zijn.
Succes,
Rob
De anderen zijn net zo. Secondary-air is een systeem dat tijdens het opwarmen extra lucht in het uitlaatspruitstuk laat, waardoor lambdasonde en katalysator sneller opwarmen. Kennelijk kan het relais niet worden aangestuurd en ook de regelklep werkt niet. Dit kan ook samenhangen met je probleem bij lauwe motor.
De laatste twee hebben te maken met de tankontluchting. Hier zit een testsysteem op (suction-pump) die het niet doet. Ook hier een waarschijnlijk elektrisch probleem of een defect onderdeel.
Kortom, in alle gevallen meten aan de elektrische systemen. Bij de secondary-air en tankantluchting even opzoeken in het handboek van de auto waar de relais zitten en controleren of deze nog goed zijn.
Succes,
Rob
Ha Rob,
Bedankt voor je reactie.
Komen deze onderdelen ergens samen?
En zo ja waar?
Misschien dat daar een stekker slecht contact maakt ofzo?
Hoor het graag nog even van je.
Alvast bedankt.
Bedankt voor je reactie.
Komen deze onderdelen ergens samen?
En zo ja waar?
Misschien dat daar een stekker slecht contact maakt ofzo?
Hoor het graag nog even van je.
Alvast bedankt.
Ik heb even snel gekeken en beide componenten zijn te vinden onder het inlaatspruitstuk. Stekkers etc, komen samen bij de ECU en ik denk onder de motorkap bij de relaiskast.
Succes met zoeken.
Groet,
Rob
Succes met zoeken.
Groet,
Rob
Dank je wel.
Ga als het licht is kijken.
Ga als het licht is kijken.
Vandaag na werk even op zoek geweest, maar niet iets gevonden wat op een los contact lijkt.
Nou is het alleen wel lastig zoeken, als je niet weet welke stekker/aansluiting je moet hebben.
Daarom maar aan het zoeken naar een WDS,om te kijken of dat wel daarin staat.
Dat is ook makkelijker voor stel dat de boel doorgemeten moet worden.
Onder het uitlaatspruitstuk kijken is overigens wel lastig, want de motorkap zit wel erg vol.
De storingen die ik nog heb staan, staan wel in shadow, wat dat ook mag betekenen.
Nou is het alleen wel lastig zoeken, als je niet weet welke stekker/aansluiting je moet hebben.
Daarom maar aan het zoeken naar een WDS,om te kijken of dat wel daarin staat.
Dat is ook makkelijker voor stel dat de boel doorgemeten moet worden.
Onder het uitlaatspruitstuk kijken is overigens wel lastig, want de motorkap zit wel erg vol.
De storingen die ik nog heb staan, staan wel in shadow, wat dat ook mag betekenen.