Airbag in de deur lage weerstand

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
danny1994

Airbag in de deur lage weerstand

Bericht door danny1994 » 01 feb 2014, 19:51

Hallo allemaal,

2 dagen geleden bleek dat mijn raam mechanisme aan de bestuurderskant vervangen moest worden -_-
Hiervoor ben ik naar een garage bedrijf gegaan en ze hebben hierna gekeken, ze hebben toen mijn deur uit elkaar gehaald dus ook de airbag eruit en inderdaad het mechanisme moest vervangen worden.

Nu hadden we afgesproken dat ik 2 dagen later terug kon komen om het allemaal te maken en dat het handig was dat de Airbag en het zwarte foam eruit te laten zodat de monteur er meteen aan kon beginnen en niet weer alles los moest maken.

Daarna heb ik dus 2 dagen zonder airbag gereden en met Het airbag lampje aan, 2 dagen later alles gemaakt en de airbag er weer terug in gezet, daarna aan de pc gehangen om de airbag storing eruit te halen :ja: maar helaas... Hij bleef de melding "weerstand te laag" geven, we hebben daarna alles nog 5x gechecked of het stekkertje er goed in zat en de accu een tijdje los gehad maar niks heeft geholpen en het airbag lampje is nogsteeds aan :(

Het uitlezen en de foutcode verwijderen heeft geen nut, na 5sec springt het lampje weer aan met dezelfde melding.... :bang:

Iemand.... Die mij kan helpen ???? :amen:

Btw het gaat over een e46 facelift 2001 sedan
*BMW E46 316i 2001 facelift

ghaas

Re: Airbag in de deur lage weerstand

Bericht door ghaas » 01 feb 2014, 23:18

Misschien een kabelbreukje ergens?
Ik heb geen idee of er spanning op de bedrading staat, maar misschien kun je dit voor en na de stekker vd airbag nameten met een multimeter, meet dan ook gelijk de passagierszijde, deze "goede" waarde kun je dan als ijkpunt gebruiken.
En verder kan het misschien ook nog is zo zijn dat met inbouwen vh raam mechanisme er per ongeluk een kabeltje bekneld is?

Hopelijk heb je hier iets aan!
Greetz ghaas
Mijn Showroom
Mijn Voorstel Topic

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 02 feb 2014, 11:54

Weerstand te laag duid op kortsluiting.

In elke airbag stekker zit een kortsluiting om te voorkomen dat de airbag bij ontkoppelde stekker door statische elektriciteit opblaast. Als deze kortsluiting niet goed weggedrukt wordt functioneert de airbag dus ook niet meer.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je kabeltje elders kortsluiting maakt door een beschadiging.

danny1994

Bericht door danny1994 » 03 feb 2014, 19:34

Bedankt voor jullie reacties,

vandaag even langs de BMW dealer (Bert story) gereden en volgens de aardige verkoper achter de balie :) zit het probleem inderdaad in het stekkertje van de airbag.
meteen maar het stekkertje besteld a 20 euro's :gek:
volgens de verkoper is het stekkertje + kabeltje morgen binnen :ja:

maar, hoe kan ik dit kabeltje het beste aansluiten aan de oude kabel? afknippen, draadjes aan elkaar draaien en tape eromheen? :whistle: excuseer mijn "redneck" bekabeling knutselwerk.

maar nu serieus... hoe kan ik dat het beste doen?

gr Danny
*BMW E46 316i 2001 facelift

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 06 feb 2014, 22:23

Solderen en krimpkous.
Als je in elkaar gaat draaien met tape eromheen doet kun je net zo goed je airbag systeem deactiveren, betrouwbaar is het dan zeker niet :P

Phantom

Bericht door Phantom » 25 apr 2014, 13:12

Ik heb dit probleem ook. Inmiddels de airbag, het stekkertje vervangen en de fout uitgewist. Het ging een paar weken goed maar nu komt het lampje elke week weer terug :S
Ligt het aan de gehele draad of aansluiting in de auto misschien?
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 25 apr 2014, 22:11

Heb je al uitgelezen wat de fout exact veroorzaakt?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”