Rokende BMW 7
Re: Rokende BMW 7
echt normaal niet nee, maar indien deze auto niet echt warm draait regelmatig en dat in combi met noname benzine waar vocht in kan zetten en de koude start kan ik alleen concluderen dat dit vocht is.
echte rook blijft hangen en verdampt niet zo snel in de lucht als hier op het filmpje.
netzoals ik al zei:
uit laten lezen. als daar niets uitkomt,
dan zou ik mijn KVS laten verversen en ontluchten, dat laatste is belangrijk. Want dat je KVS minder wordt kan het ook lucht in het KVS systeem zijn.
vervolgens zou ik een lange rit inplannen (paar honderd km) en vervolgens alleen maar a merk beznine tanken (liefst 1 keer vpower ofzo) en dan de boel in de gaten houden....
het liefst ook nagaan of je brandstof filter weleens is vervangen (daar kan ook vocht inzitten)
ook je carter ontluchting controleren op wanneer deze vervangen is ....
het verhaal van de 740i komt in de buurt, grotere motoren hebben hier inderdaad meer last van (logisch, duurt langer voordat alles op tempratuur is en een grotere inhoud en meer cilinders......
de 1.3 Hyundai is al warm als ik 3 minuten stadrit maakt....
mijn 320d doet daar een stuk langer over........
wellicht een v8 nog langer.......
gr
echte rook blijft hangen en verdampt niet zo snel in de lucht als hier op het filmpje.
netzoals ik al zei:
uit laten lezen. als daar niets uitkomt,
dan zou ik mijn KVS laten verversen en ontluchten, dat laatste is belangrijk. Want dat je KVS minder wordt kan het ook lucht in het KVS systeem zijn.
vervolgens zou ik een lange rit inplannen (paar honderd km) en vervolgens alleen maar a merk beznine tanken (liefst 1 keer vpower ofzo) en dan de boel in de gaten houden....
het liefst ook nagaan of je brandstof filter weleens is vervangen (daar kan ook vocht inzitten)
ook je carter ontluchting controleren op wanneer deze vervangen is ....
het verhaal van de 740i komt in de buurt, grotere motoren hebben hier inderdaad meer last van (logisch, duurt langer voordat alles op tempratuur is en een grotere inhoud en meer cilinders......
de 1.3 Hyundai is al warm als ik 3 minuten stadrit maakt....
mijn 320d doet daar een stuk langer over........
wellicht een v8 nog langer.......
gr
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Rokende BMW 7
Oke, bemoedigende woorden Ik heb gelukkig premium selectie garantie dus alles zal netjes opgelost worden en gecontroleerd. De vloeistoffen zijn allemaal vervangen 2000 kilometer geleden dus dat moet allemaal goed zijn. Zoals gezegd is er dus heel wat aan de auto gesleuteld afgelopen maanden en hoop dus dat alles goed is.
Kunt u het filmpje uploaden op YouTube? Of net zoals ik via Dropbox?
Tegen het fluiten op de snelweg hebben ze bij mij differentieel voor en achter en de tussenbak vervangen maar die heb jij natuurlijk niet
Ik zal binnenkort even een voorstel rondje doen
Kunt u het filmpje uploaden op YouTube? Of net zoals ik via Dropbox?
Tegen het fluiten op de snelweg hebben ze bij mij differentieel voor en achter en de tussenbak vervangen maar die heb jij natuurlijk niet
Ik zal binnenkort even een voorstel rondje doen
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 19:14
Re: Rokende BMW 7
Als ik het goed begrijp heeft u tot nu toe alleen maar kleine stukjes gereden?
Dan moet ik terugkomen op mijn koppakking verhaal...
De rook is inderdaad condens. Deze condens zit door je hele uitlaatsysteem en zodra je de wagen dus start zal hij roken.
Doordat je maar een klein stukje rijd, heeft je uitlaatsysteem niet de tijd om in zijn geheel warm te worden. Wat gebeurt er vervolgens, de condens die aanwezig is in je uitlaat verdampt. Hete lucht gaat naar boven. Zodra je dus je wagen stil zet blijven de warme dampen in je uitlaat zitten. vervolgens koelt dat dus af en hoopt zich op in je uitlaat.
Als je 5 minuten later je auto weer start, zal hij dus ook extra roken omdat de overige condens nog niet uit je uitlaat verdampt is. Als je wagen een nacht staat, heeft het ook een ruime kans om te ontsnappen, vandaar met een hele koude start minder rook en bij een warmere start meer rook.
Pure natuurkunde...
Mijn advies is om eens een goede lange rit (100km+) te maken. Je zult dan zien dat het een periode minder zal zijn.
Dan moet ik terugkomen op mijn koppakking verhaal...
De rook is inderdaad condens. Deze condens zit door je hele uitlaatsysteem en zodra je de wagen dus start zal hij roken.
Doordat je maar een klein stukje rijd, heeft je uitlaatsysteem niet de tijd om in zijn geheel warm te worden. Wat gebeurt er vervolgens, de condens die aanwezig is in je uitlaat verdampt. Hete lucht gaat naar boven. Zodra je dus je wagen stil zet blijven de warme dampen in je uitlaat zitten. vervolgens koelt dat dus af en hoopt zich op in je uitlaat.
Als je 5 minuten later je auto weer start, zal hij dus ook extra roken omdat de overige condens nog niet uit je uitlaat verdampt is. Als je wagen een nacht staat, heeft het ook een ruime kans om te ontsnappen, vandaar met een hele koude start minder rook en bij een warmere start meer rook.
Pure natuurkunde...
Mijn advies is om eens een goede lange rit (100km+) te maken. Je zult dan zien dat het een periode minder zal zijn.
Re: Rokende BMW 7
Ik heb niet alleen maar korte stukjes gereden, ik rij zo'n 200/400 kilometer per week vandaar ook dat ik een benzine rij. Ik heb hiervoor een 130i en een 535d gereden en die hadden hier totaal geen last van en die sloegen ook zeer gemakkelijk aan ook al was het -10 en deze (Betere????) V8 slaat moeilijk aan en iedereen bij de supermarkt kijkt je boos aan omdat je het milieu "vervuilt" door de dichte rook ;PRoderic E32 schreef:Als ik het goed begrijp heeft u tot nu toe alleen maar kleine stukjes gereden?
Dan moet ik terugkomen op mijn koppakking verhaal...
De rook is inderdaad condens. Deze condens zit door je hele uitlaatsysteem en zodra je de wagen dus start zal hij roken.
Doordat je maar een klein stukje rijd, heeft je uitlaatsysteem niet de tijd om in zijn geheel warm te worden. Wat gebeurt er vervolgens, de condens die aanwezig is in je uitlaat verdampt. Hete lucht gaat naar boven. Zodra je dus je wagen stil zet blijven de warme dampen in je uitlaat zitten. vervolgens koelt dat dus af en hoopt zich op in je uitlaat.
Als je 5 minuten later je auto weer start, zal hij dus ook extra roken omdat de overige condens nog niet uit je uitlaat verdampt is. Als je wagen een nacht staat, heeft het ook een ruime kans om te ontsnappen, vandaar met een hele koude start minder rook en bij een warmere start meer rook.
Pure natuurkunde...
Mijn advies is om eens een goede lange rit (100km+) te maken. Je zult dan zien dat het een periode minder zal zijn.
Zoals ik eerder ook al zei zijn in alle cilinders de injectoren vervangen dus ik neem aan dat een lekkende koppakking dan wel ontdekt zou zijn, ik ga uit dat het condens is maar de dealer gaat het uit voorzorg allemaal even controleren en zeker omdat het koelvloeistof reservoir voor een kwart leeg is.
Ik heb al diverse problemen met deze auto gehad en Jaap Stam (De vorige eigenaar) heeft er waarschijnlijk niet zuinig mee gedaan
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 19:14
Re: Rokende BMW 7
Als hij net zo rijd alls hij voetbalde... Dan kun je er wel van uitgaan dat ie er niet zuinig op was...
Re: Rokende BMW 7
Ik typeer hem liever als: solide en ijzersterkRoderic E32 schreef:Als hij net zo rijd alls hij voetbalde... Dan kun je er wel van uitgaan dat ie er niet zuinig op was...
Re: Rokende BMW 7
Heren even een update voordat ik naar de Beier ga donderdag:
De auto verliest dusdanig koelvloeistof dat ik er de afgelopen dagen niet meer mee gereden heb, het reservoir is half leeg en er was wat uit na een lange rit (De rook is gek genoeg verminderd).
Zoals jullie kunnen zien is er behoorlijk wat uit het reservoir, donderdag gaan ze het systeem onder druk zetten en kijken of er wat uit komt.
https://www.dropbox.com/s/18glrtbqm1snv ... .38.19.jpg
De auto verliest dusdanig koelvloeistof dat ik er de afgelopen dagen niet meer mee gereden heb, het reservoir is half leeg en er was wat uit na een lange rit (De rook is gek genoeg verminderd).
Zoals jullie kunnen zien is er behoorlijk wat uit het reservoir, donderdag gaan ze het systeem onder druk zetten en kijken of er wat uit komt.
https://www.dropbox.com/s/18glrtbqm1snv ... .38.19.jpg
Re: Rokende BMW 7
Heren,
Gister ben ik bij de dealer geweest onder andere voor het koelvloeistof niveau en het geluid rond de 100 km/h. Ineens was het vloeistof niveau bij de dealer boven het maximum en vanmorgen voordat ik wegging even gecontroleerd, bijna half leeg weer. Kan het stijgen als de motor warm is? Ik meende dat je koelvloeistof nooit mocht controleren bij een warme motor.
Groeten,
Johan
Gister ben ik bij de dealer geweest onder andere voor het koelvloeistof niveau en het geluid rond de 100 km/h. Ineens was het vloeistof niveau bij de dealer boven het maximum en vanmorgen voordat ik wegging even gecontroleerd, bijna half leeg weer. Kan het stijgen als de motor warm is? Ik meende dat je koelvloeistof nooit mocht controleren bij een warme motor.
Groeten,
Johan
Re: Rokende BMW 7
nooit controleren bij een hete motor! Dan kan het je gebeuren dat er ineens uit het niets hete stoom in je gezicht staat te blazen en van die brandwonden kom je nooit meer af (we praten over chemisch koelwater van rond de 100 graden en meer).
Maar wat ben je lang aan het fakkelen om bij de oorzaak te komen? Deze garage vult wat bij en dat was het?
Is de motor fatsoenlijk ontlucht?
Druktest, compressietest. Geen defecte waterpomp?
Zo te lezen ligt je koppakking ernaast. Je verbruikt koelvloeistof zonder dat er extern een lek te zien is aan je radiateur of waterpomp.
Bij een koude motor bijvullen tot max peil. En dan moet hij gewoon zo blijven. Natuurlijk stijgt het niveau tijdens het rijden, maar daarvoor is juist het max peil. Daarboven blijft de "werkruimte" voor je koelvloeistof.
Maar wat ben je lang aan het fakkelen om bij de oorzaak te komen? Deze garage vult wat bij en dat was het?
Is de motor fatsoenlijk ontlucht?
Druktest, compressietest. Geen defecte waterpomp?
Zo te lezen ligt je koppakking ernaast. Je verbruikt koelvloeistof zonder dat er extern een lek te zien is aan je radiateur of waterpomp.
Bij een koude motor bijvullen tot max peil. En dan moet hij gewoon zo blijven. Natuurlijk stijgt het niveau tijdens het rijden, maar daarvoor is juist het max peil. Daarboven blijft de "werkruimte" voor je koelvloeistof.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Rokende BMW 7
Hallo, bedankt voor je reactie!dw70 schreef:nooit controleren bij een hete motor! Dan kan het je gebeuren dat er ineens uit het niets hete stoom in je gezicht staat te blazen en van die brandwonden kom je nooit meer af (we praten over chemisch koelwater van rond de 100 graden en meer).
Maar wat ben je lang aan het fakkelen om bij de oorzaak te komen? Deze garage vult wat bij en dat was het?
Is de motor fatsoenlijk ontlucht?
Druktest, compressietest. Geen defecte waterpomp?
Zo te lezen ligt je koppakking ernaast. Je verbruikt koelvloeistof zonder dat er extern een lek te zien is aan je radiateur of waterpomp.
Bij een koude motor bijvullen tot max peil. En dan moet hij gewoon zo blijven. Natuurlijk stijgt het niveau tijdens het rijden, maar daarvoor is juist het max peil. Daarboven blijft de "werkruimte" voor je koelvloeistof.
Ik heb het KVS pijl vanochtend weer even gecontroleerd en hij blijft half leeg zoals op de foto, bij de dealer was hij ineens vol? Als ik hem nu tot de max ga bijvullen stroomt hij waarschijnlijk over. Het lijkt me sterk dat het de koppakking is, de auto heeft 50.000 gelopen en de injectoren zijn net vervangen en dan zouden ze het gezien moeten hebben lijkt me. Het KVS pijl stijgt dus door het rijden naar het maximum en dat vind ik wel erg vreemd en zoals gezegd het systeem is onder druk gezet en voor de rest weet ik niet wat ze gedaan hebben, de monteur vond het al raar dat hij het moest controleren omdat het pijl op max stond.
Donderdag ga ik weer naar de dealer waar de auto gekocht is, vanwege de fluittoon rond de 100km/h en dus het KVS pijl, Dusseldorp heeft al heel veel vervangen aan de auto en niemand weet waar het door kan komen dus ze moeten het maar zoeken en oplossen. (De vorige keer dat ik de auto gebracht heb hiervoor was de auto 3 maanden weg).
Mochten er meer zienswijzen zijn over dit probleem hoor ik het graag, ik zal ze aandragen bij de dealer om eventueel het proces te versnellen
Groeten,
Johan
Re: Rokende BMW 7
Max peil is wat anders dan vol gooien tot bovenin het reservoir.
Als het goed is, zit ongeveer op de helft van het reservoir inderdaad een peilstreep (of rondje). Dat is max peil, meer moet je ook niet bijvullen.
Als koelvloeistof warm wordt, dan zet het uit. Vandaar die 'werkruimte' boven max peil. Dit is ook niet meer dan normaal.
Die fluittoon; Is er ooit eens een andere ruit ingekomen? Het wil nog wel eens zo zijn dat wanneer er een andere voorruit in is geplaatst en het niet helemaal goed is gegaan, dat je een ruis/fluit toon hoort.
Persoonlijk ben ik niet zo happig op de dealers, vaak hebben ze maar matige kennis van de wagens en vervangen ze maar wat in de hoop dat het probleem opgelost is/wordt. Ik ga dan liever naar een kleinere specialist.
Als het goed is, zit ongeveer op de helft van het reservoir inderdaad een peilstreep (of rondje). Dat is max peil, meer moet je ook niet bijvullen.
Als koelvloeistof warm wordt, dan zet het uit. Vandaar die 'werkruimte' boven max peil. Dit is ook niet meer dan normaal.
Die fluittoon; Is er ooit eens een andere ruit ingekomen? Het wil nog wel eens zo zijn dat wanneer er een andere voorruit in is geplaatst en het niet helemaal goed is gegaan, dat je een ruis/fluit toon hoort.
Persoonlijk ben ik niet zo happig op de dealers, vaak hebben ze maar matige kennis van de wagens en vervangen ze maar wat in de hoop dat het probleem opgelost is/wordt. Ik ga dan liever naar een kleinere specialist.
Re: Rokende BMW 7
Beste Beens1,Beens1 schreef:Max peil is wat anders dan vol gooien tot bovenin het reservoir.
Als het goed is, zit ongeveer op de helft van het reservoir inderdaad een peilstreep (of rondje). Dat is max peil, meer moet je ook niet bijvullen.
Als koelvloeistof warm wordt, dan zet het uit. Vandaar die 'werkruimte' boven max peil. Dit is ook niet meer dan normaal.
Die fluittoon; Is er ooit eens een andere ruit ingekomen? Het wil nog wel eens zo zijn dat wanneer er een andere voorruit in is geplaatst en het niet helemaal goed is gegaan, dat je een ruis/fluit toon hoort.
Persoonlijk ben ik niet zo happig op de dealers, vaak hebben ze maar matige kennis van de wagens en vervangen ze maar wat in de hoop dat het probleem opgelost is/wordt. Ik ga dan liever naar een kleinere specialist.
Zoals je op de foto kan zien (hierboven) is het peil ongeveer tot de helft gevuld en stijgt daarna tot boven het maximum (de dealer controleerde het warm??). Voor de fluittoon zijn al diverse dingen vervangen waaronder de tussenbak (xdrive), differentieel voor en differentieel achter. De fluittoon is te horen rond de 100 km/h en maakt meer geluid naarmate je gas geeft of gas los laat.
Ik ben ook nooit fan van dealers, ze vervangen inderdaad maar in de hoop dat het opgelost is. Bij mijn vorige 130i hebben ze bijvoorbeeld de versnellingsbak vervangen omdat er iets rammelde, absurd. Ze vervangen om de "kwaliteit" te waarborgen. (gelukkig viel dat ook binnen de Premium selection)
Aangezien ik ook op deze auto Premium Selection garantie heb, ben ik wel gebonden aan de dealer en die gaan het dus ook oplossen. Aangezien de auto de vorige 3 maanden bij de dealer gestaan heeft voor dit probleem zou ik graag meer suggesties ontvangen over wat het zou kunnen zijn en eventueel "lotgenoten".
Groeten,
Johan
Re: Rokende BMW 7
Zoals ik meelees, zeg ik ook lekke koppakking(en). Maar dat geloof je denk ik niet, omdat dat moeilijk aan de buitenkant is te zien
Je kunt het wel waarnemen doordat je auto overmatig witte rook uitspuwt en het KVS-tankje steeds leeg raakt.
Ga eens naar een specialist, gewoon voor een second opinion
Die vertelt je precies wat je wagen mankeerd, en daarmee ga je naar de dealer welke het keurig voor je oplost.
Klaar.
Succes, Groetjes.
Je kunt het wel waarnemen doordat je auto overmatig witte rook uitspuwt en het KVS-tankje steeds leeg raakt.
Ga eens naar een specialist, gewoon voor een second opinion
Die vertelt je precies wat je wagen mankeerd, en daarmee ga je naar de dealer welke het keurig voor je oplost.
Klaar.
Succes, Groetjes.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Rokende BMW 7
Dat de dealer het warm controleerd snap ik niet.Sturmer schreef:Zoals je op de foto kan zien (hierboven) is het peil ongeveer tot de helft gevuld en stijgt daarna tot boven het maximum (de dealer controleerde het warm??).
De wagen moet altijd voldoende afgekoeld zijn, wil je op de juiste manier de hoeveelheid/stand controleren.
Bewijst maar weer dat het verstandig is geweest dat ik mijn koelsysteem zelf hebt vervangen/gerepareerd. Ik zou het ontluchten van het blok totaal niet vertrouwen als zij het deden.
Desalniettemin, ik hoop dat ze de juiste onderdelen nu gaan vervangen onder garantie, dan ben je er klaar mee en kun je genieten van je slee.