CD wisselaar inbouwen (1998)
CD wisselaar inbouwen (1998)
Hallo allemaal,
Vorige week een CD wisselaar voor in de E46 over genomen. Afgelopen week op aanraden van een collega eens een kijkje genomen in mijn kofferbak voordat ik naar de dealer ga om een kabel te kopen. Sommige E46's lijken deze namelijk al te hebben.
Nu tref ik enkel de onderstaande kabels aan, die niet in de CD wisselaar past. Toch vraag ik mij af waar deze kabel dan wel voor dient? Voordat ik naar de dealer ga en alsnog een nieuwe kabel koop: is er wellicht een verloopstuk te verkrijgen, zodat ik de CD wisselaar toch nog werkend krijg? Of is deze kabel voor totaal iets anders?
Op de optielijst staat namelijk dat de auto wel uitgerust is met telefoonvoorbereiding. Wellicht dat deze kabel hiervoor bestemd is? Deze lijk ik nodig te hebben voor een CD wisselaar, zie: http://www.e46zone.com/forum/topic/4810 ... f-bmw-e46/:
Vorige week een CD wisselaar voor in de E46 over genomen. Afgelopen week op aanraden van een collega eens een kijkje genomen in mijn kofferbak voordat ik naar de dealer ga om een kabel te kopen. Sommige E46's lijken deze namelijk al te hebben.
Nu tref ik enkel de onderstaande kabels aan, die niet in de CD wisselaar past. Toch vraag ik mij af waar deze kabel dan wel voor dient? Voordat ik naar de dealer ga en alsnog een nieuwe kabel koop: is er wellicht een verloopstuk te verkrijgen, zodat ik de CD wisselaar toch nog werkend krijg? Of is deze kabel voor totaal iets anders?
Op de optielijst staat namelijk dat de auto wel uitgerust is met telefoonvoorbereiding. Wellicht dat deze kabel hiervoor bestemd is? Deze lijk ik nodig te hebben voor een CD wisselaar, zie: http://www.e46zone.com/forum/topic/4810 ... f-bmw-e46/:
Laatst gewijzigd door Bob. op 08 feb 2014, 15:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Kabels kofferbak E46 (1998)
Dat ziet er inderdaad uit als de kabel van de telefoonvoorbereiding. De brede stekker moet op de ULF module en loopt naar je dashboard. De andere is denk ik van de bluetooth antenne onder de middenconsole.
Thanks voor je reactie. Enig idee waar de ronde stekker voor is bovenaan de eerste foto? Zie http://i1158.photobucket.com/albums/p60 ... 1f9c28.png
-
Dat lijkt op een gewone antennekabel die ronde stekker.
Bluetooth in 1998?Mr._T-Rex schreef:Dat ziet er inderdaad uit als de kabel van de telefoonvoorbereiding. De brede stekker moet op de ULF module en loopt naar je dashboard. De andere is denk ik van de bluetooth antenne onder de middenconsole.
Die grote stekker zal idd voor je telefoon voorbereiding zijn. Die kleine drie-polige stekker is de spanning en I-bus voor die module. Die ronde is een antenne kabel. Zal waarschijnlijk de antenne zijn voor de telefoon.
De CD wisselaar zit op diezelfde I-bus en dus kun je die stekker ook voor je wisselaar gebruiken. Echter heb je dan alleen spanning op je wisselaar en je radio zal de wisselaar zien dmv het I-bus signaal. Zou je in principe nu al kunnen testen.
Die zes-polige (die je niet hebt) is idd voor het audio.
Je zult dus zo'n zespolige kabel nodig hebben van de wisselaar naar de radio (waar ie dan tien-polig is).
Even afhankelijk van welke radio je nu hebt, kun je die gewoon verkrijgen.
KLIKKERDEKLIK
De CD wisselaar zit op diezelfde I-bus en dus kun je die stekker ook voor je wisselaar gebruiken. Echter heb je dan alleen spanning op je wisselaar en je radio zal de wisselaar zien dmv het I-bus signaal. Zou je in principe nu al kunnen testen.
Die zes-polige (die je niet hebt) is idd voor het audio.
Je zult dus zo'n zespolige kabel nodig hebben van de wisselaar naar de radio (waar ie dan tien-polig is).
Even afhankelijk van welke radio je nu hebt, kun je die gewoon verkrijgen.
KLIKKERDEKLIK
Thanks voor je uitleg Rene. Heb nu zelf een BMW Professional radio met cassettespeler. Vanmiddag even langs BMW Den Haag voor een kabel dan.
Leuk om te weten, die telefoonvoorbereiding die er ligt. Betekent dit dat ik nu ook gemakkelijk (lees: plug & play) een autotelefoon kan aansluiten m.b.v. de telefoon en een module?
Leuk om te weten, die telefoonvoorbereiding die er ligt. Betekent dit dat ik nu ook gemakkelijk (lees: plug & play) een autotelefoon kan aansluiten m.b.v. de telefoon en een module?
Nieuwe kabel via BMW Den Haag inmiddels binnen en doorgetrokken van de radio naar de kofferbak. Het lijkt de juiste kabel te zijn, alleen lijkt er nu geen stroom op de stroomkabel te zitten.
Zekering voor de CD wisselaar heb ik al vervangen, dus die kan het niet zijn. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Zekering voor de CD wisselaar heb ik al vervangen, dus die kan het niet zijn. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Re: Kabel CD wisselaar (1998) | Geen stroomvoorziening?
Zekering 39 (5 ampère)? Die is voor telefoon. Aangezien die bestaande kabel voor telefoon voorbereiding is
Dank je Rene, heb even gekeken in m'n dashboardkastje. Voor mij is het alleen nog onduidelijk welke zekering nummer 39 heeft. Heb de kaart met zekeringnummers ook niet in de auto liggen. Iemand een idee?
Zekering van de telefoonaansluiting was dus inderdaad kapot. Deze is inmiddels (lees: vorige week) vervangen. Echter krijg ik de cd wisselaar nog steeds niet werkend. Het lijkt of er helemaal geen stroom naar de wisselaar gaat. Krijg de behuizing er namelijk niet uit. De zekering van de wisselaar is gecheckt en die is reeds vervangen. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ben naar een car hifi shop geweest, maar daar durfden ze hem niet te testen of hij werkte. Bang dat hij dit niet zou overleven.
Ben naar een car hifi shop geweest, maar daar durfden ze hem niet te testen of hij werkte. Bang dat hij dit niet zou overleven.