Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: BMW 330i Sedan | Project Drift | Strippen! Deel 1
Zou best kunnen dat de wielbasis langer is idd.
Beide hebben ze zijn voor en nadelen, auto met kortere wielbasis is veel zenuwachtiger, maar gaat wel sneller dwars.
TIG las apparaat is ook binnen inmiddels. Binnenkort de 2 tussendempers er tussen uit halen, en later misschien nog een spaghetti spruitstuk erbij, tenzij ie dan teveel herrie gaat maken.
Maar wat ik tot nu toe nog het mooiste vind is de beleving, het uitlaat geluid komt zo super luid het interieur in, echt heerlijk is dat! De beleving nu kun je niet vergelijken met een gewone straatauto met volledig interieur, dut rijd zoveel leuker!
Beide hebben ze zijn voor en nadelen, auto met kortere wielbasis is veel zenuwachtiger, maar gaat wel sneller dwars.
TIG las apparaat is ook binnen inmiddels. Binnenkort de 2 tussendempers er tussen uit halen, en later misschien nog een spaghetti spruitstuk erbij, tenzij ie dan teveel herrie gaat maken.
Maar wat ik tot nu toe nog het mooiste vind is de beleving, het uitlaat geluid komt zo super luid het interieur in, echt heerlijk is dat! De beleving nu kun je niet vergelijken met een gewone straatauto met volledig interieur, dut rijd zoveel leuker!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Ja true, maarja met t vermogen van je 330 zal hij denk ik wel lekker makkelijk beheersbaar dwars willen gaan, en niet al te zenuwachtig zijn, en dus lekker om te driften?!
Tussendempers schelen geen drol, ik heb er nog 1tje liggen en t maakt 3db verschil, dat merk je dus niet ( ik wilde m ertussen plaatsen om mijn geluid iets omlaag te krijgen maar die 3dB schiet niet op.. )
Zou gewoon een fijne eindpot erop gooien, Schmiedmann spaghettispruitstuk en sportkats erop ofzo, of racekats, als de emissie eisen je geen zak uitmaken
Tussendempers schelen geen drol, ik heb er nog 1tje liggen en t maakt 3db verschil, dat merk je dus niet ( ik wilde m ertussen plaatsen om mijn geluid iets omlaag te krijgen maar die 3dB schiet niet op.. )
Zou gewoon een fijne eindpot erop gooien, Schmiedmann spaghettispruitstuk en sportkats erop ofzo, of racekats, als de emissie eisen je geen zak uitmaken

Bayerische Motoren Werke
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
Haha aangezien ie waarschijnlijk toch vsn kenteken af zal gaan, lekker zonder kats rijden!
Vandaag weer ff verder gegaan met het interieur, middenconsole eruit gehaald, het dashboard bewerkt, middelste luchtwegen afgeplakt, en een mal gemaakt voor het middenpaneel.
De stoelen en gordels komen helaas volgende week pas, dus kan 'm nog niet helemaal leeg halen
Leeggehaald:

Dashboard bewerken voor het paneel:

Mal passen:

Zoals je op de laatste foto ziet blijft de versnellingspook in zn neutraal helaas weer naar rechts staan.. dus daar moet ik binnenkort ook ff achteraan.
De stoelen en gordels komen helaas volgende week pas, dus kan 'm nog niet helemaal leeg halen

Leeggehaald:

Dashboard bewerken voor het paneel:

Mal passen:

Zoals je op de laatste foto ziet blijft de versnellingspook in zn neutraal helaas weer naar rechts staan.. dus daar moet ik binnenkort ook ff achteraan.
Dat met de pook komt door de geledingsbussen heb ik wel eens van ian begrepen.. Die zijn standaard uit de fabriek al niet helemaal goed/soepel.
Maar om te vervangen heb ik ook begrepen dat je bak er onder vandaan moet?
Maar om te vervangen heb ik ook begrepen dat je bak er onder vandaan moet?

E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Dutchie, mag ik vragen wat je met het aircopaneel en de bekabeling van de airco gaat doen?
Ik heb al een tijdje last van wat rare problemen met mijn aircopaneel, maar om dit allemaal te vernieuwen kost het me een vermogen...

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Dat paneel blijft er voorlopig nog even inzitten, daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.
Ventilatie is tenslotte wel belangrijk in een driftauto in verband met rook ontwikkeling.
En die geledingsbussen heb ik zelfs al liggen, toen we de auto net hadden stond de pook al naar rechts. Maar na een tijdje bleef iet och weer mooi in het midden staan, dus toen het blok en de bak eruit waren heb ik er de tijd niet voor genomen het te vervangen haha. Binnenkort toch maar ff de bak eronderuit om alles te vervangen. Vind de pook ook maar slapjes, ziet behoorlijk wat speling op.
Kan ik meteen kijken hoe ik mijn shortshifter ga maken

Ventilatie is tenslotte wel belangrijk in een driftauto in verband met rook ontwikkeling.
En die geledingsbussen heb ik zelfs al liggen, toen we de auto net hadden stond de pook al naar rechts. Maar na een tijdje bleef iet och weer mooi in het midden staan, dus toen het blok en de bak eruit waren heb ik er de tijd niet voor genomen het te vervangen haha. Binnenkort toch maar ff de bak eronderuit om alles te vervangen. Vind de pook ook maar slapjes, ziet behoorlijk wat speling op.
Kan ik meteen kijken hoe ik mijn shortshifter ga maken

Ja daar heb je een heel sterk punt. Stom dat ik daar niet aan dacht...
Mocht je ooit toch nog iets anders vinden, geef even een gilletje of PB, dan zou ik graag het e.e.a. van je over willen nemen.

Mocht je ooit toch nog iets anders vinden, geef even een gilletje of PB, dan zou ik graag het e.e.a. van je over willen nemen.

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Wil het inderdaad nog anders gaan maken, met een eigen paneeltje. Dus als ik zover ben laat ik het je weten!
Uhhh..3 db is bijna een verdubbeling van het geluid...Horikachi schreef:Tussendempers schelen geen drol, ik heb er nog 1tje liggen en t maakt 3db verschil, dat merk je dus niet ( ik wilde m ertussen plaatsen om mijn geluid iets omlaag te krijgen maar die 3dB schiet niet op.. )

Veel circuits hebben daarnaast een geluidsrestrictie.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Tussendempers schelen wel een hoop hoor, heb ze bij mij er tussenuit gehaald en onder de 3000 toeren hoor ik wel duidelijk verschil. Boven 3000 dan begint ie samen te werken met de intake, dus al met al best een hoop geluid. Zeker toen ik nog een standaard uitlaat (328i) had en in een auto (330ci) van een maatje van me ging zitten die alle tussendempers er tussenuit heeft hoorde ik het goed. Uiteraard is een 330 standaard al luider, maar ik heb nu ook een 330 uitlaat eronder liggen.Horikachi schreef:Ja true, maarja met t vermogen van je 330 zal hij denk ik wel lekker makkelijk beheersbaar dwars willen gaan, en niet al te zenuwachtig zijn, en dus lekker om te driften?!
Tussen demper haal ik er tussenuit denk ik, en vervang ze door 2 pijpen.
Dan laat ik voorlopig de kats en einddemper nog zitten, aangezien ze op Weeze inderdaad redelijk moeilijk gaan doen als je auto teveel herrie maakt. Hij is op het moment al redelijk luid, aangezien ik denk dat de tussendempers al aardig leeg gebrand zijn vanwege veel onverbrande benzine in de uitlaat, ik hoor weinig verschil tussen deze 330 en andere 330's met de tussendempers weggehaald en RVS einddempers e.d.
Het gaat me daarnaast inderdaad vooral om de beleving van het galmen in het interieur, dat is gewoon geweldig
Vanbuiten maakt ie herrie zat, vooral qua inductie geluid.
Dan laat ik voorlopig de kats en einddemper nog zitten, aangezien ze op Weeze inderdaad redelijk moeilijk gaan doen als je auto teveel herrie maakt. Hij is op het moment al redelijk luid, aangezien ik denk dat de tussendempers al aardig leeg gebrand zijn vanwege veel onverbrande benzine in de uitlaat, ik hoor weinig verschil tussen deze 330 en andere 330's met de tussendempers weggehaald en RVS einddempers e.d.
Het gaat me daarnaast inderdaad vooral om de beleving van het galmen in het interieur, dat is gewoon geweldig

Vanbuiten maakt ie herrie zat, vooral qua inductie geluid.
Heb het verder niet meer gewogen, maar staat wel een mooi topicje op e46fanatics waar alle interieur en exterieur delen vermeld staan met gewicht. Als ik dat aanhou dan zou ik in mijn geval van 1530 kg rijklaar, naar +- 1280kg rijklaar gaan. Dan komt daar nog +- 30kg aan rolkooi bij is 1310 kg. Dus dat is een verschil van 220 kgHorikachi schreef: Zeg alsjeblieft dat je hebt gewogen hoeveel kilo je uit de auto haalt, ik vraag me wel eens af hoeveel zoiets nou scheelt namelijk.

De Yellow Stuff group N remblokken zijn inmiddels ook gearriveerd, met dank aan de super service van schmiedmann!

Laatst gewijzigd door Dutchie op 15 feb 2014, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Net een poging gedaan om de kont nog wat omlaag te zetten, maar helaas niet gelukt. Stond mooi laag maar de veer kwam los toen ik m weer opkrikte, en da hoort nie
Kont toch maar weer stukkie omhoog, en ook meteen ontdekt dat een van de M3 dempers nu ook lek is.. Snel ff 2 gele koni's regelen, dan kan de kont ook weer een stuk omlaag.
Bummer!

Kont toch maar weer stukkie omhoog, en ook meteen ontdekt dat een van de M3 dempers nu ook lek is.. Snel ff 2 gele koni's regelen, dan kan de kont ook weer een stuk omlaag.
Bummer!
- 530-Driver
aah Dutchie, bekende naam van het Laguna forum! Laguna nog steeds in het bezit?
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11