Bmwspeed 5 serie.

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
bmwspeed

Re: Bmwspeed 5 serie.

Bericht door bmwspeed » 26 jan 2014, 15:09

Ik weet niet ofdat dat getest is. Ik zal het navragen bedankt !

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 29 jan 2014, 18:17

De 5 serie gaf vanmorgen een storing aan over het verbruik van de accu, dus hij gaat volgende week naar de bmw garage. Ik hoop dat er dan duidelijkheid komt. Het lijkt erop dat hij een of meerdere modules niet afsluit. En dit doet die niet altijd dus is het nogal lastig temeten.

ErwinE60

Bericht door ErwinE60 » 29 jan 2014, 18:47

Als jouw wagen ook over een IBS sensor beschikt ( deze zit over de min pool van de accu ).
Kan het ook zijn dat deze sensor defect is, dat hoor je wel vaker.
Maar dit zijn dingen die volgens mij makkelijk terug te zien zijn in de foutmeldingen log file.

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 14 feb 2014, 16:26

Update: Mijn koplampen heb ik een nieuwe look gegeven heb ze gecleaned met het setje van turtle wax. Mijn beleving het werkt! Maar je moet niet verwachten dat ze weer als nieuw worden. Dus dit viel me echter wel wat tegen. Dus spuit ze over een tijdje op me werk in de blankenlak :whistle:

Ook ben ik van plan om mijn auto wat matzwart tinten te geven (nieren,dak, M-spiegels, velgen). Dit is allemaal een idee dus kan nog veranderen.

Ik kan voor een mooie prijs 19 inch cs concept velgen aankomen 275 breed achter. Ik kan alleen weinig foto's vinden van 5 series met deze velgen. Wat vinden jullie daarvan ?

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 15 feb 2014, 15:58

Ik heb de velgen erop liggen moest snel beslissen voor ze weg waren. Ik zal snel wat foto's posten van de koplampen en van de velgen.

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 15 feb 2014, 19:40

Foto 1. Zo waren ze eerst
Afbeelding

foto 2. Na het behandelen
Afbeelding

foto 3.
Afbeelding

En een foto van de velgen.( zijn nog vies)

Afbeelding

Dcreator

Bericht door Dcreator » 18 feb 2014, 01:44

Velgen staan goed!

Prachtige job met de koplampen zeg! :duim:

Dit wil ik ook nog eens doen bij de E46 van ons! wil je je werkwijze met ons delen? :whistle:

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 18 feb 2014, 13:11

Het is echt heel gemakkelijk. Koop een setje turtlewax lens repair. (deze werd mij aanraden) en is ook nog een van de goedkoopste. Dan volg je gewoon de stappen die in het instructie boekje staan. Kan niet fout gaan, goed afplakken om de koplamp dat je niks kan beschadigen. Hoe langer je de eerste stap doet hoe mooier het word. ( 1ste stap is de grofste schuurpad. En daar haal je dus ook de meeste beschadigingen mee weg.

Overigens vind ik een koplamp spuiten in de blanke lak mooier. Maar is natuurlijk een stukje duurder en niet zo maar even snel thuis te doen.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 18 feb 2014, 16:00

Heb deze set al gebruikt, en daarvan vond ik het resultaat erg tegenvallen… direct na gebruik idd mooi resultaat, week later zag het er al niet meer uit bij mij! :nee:

streamline

Bericht door streamline » 18 feb 2014, 22:21

Denk dat het mooiste bijna nieuwe glazen kopen is, voor de e46 dan.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 19 feb 2014, 08:05

Lees heel veel verhalen over dat polijsten van de koplampen, bij de een werkt het prima, bij de ander weer niet, wat heel belangrijk is als ze gepolijst zijn, is dat er ook weer een beschermlaag op komt, na het poetsen gebeurt dit meestal met een middel dat je elk half jaar weer opnieuw moet doen, in de blanke lak spuiten schijnt na verloop van tijd er ook weer af te bladderen. Ik zit er zelf over te denken om de koplampen ook te laten poetsen maar heb eigenlijk nog geen een bedrijf gevonden dat ze daarna kan conserveren met een langdurige bescherming, elk half jaar zelf weer conserveren zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Ik ben benieuwd hoe lang ze mooi blijven bij jou, ik ga eens bij een goede vertegenwoordiger die ik ken informeren naar een nanocoating, volgens mij is dit wel op de markt en zal dit een langduriger bescherming geven.

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 19 feb 2014, 19:11

Ik ben zelf autospuiter dus weet wel hoe en wat . Als je koplamp gewoon goed word voorbehandeld valt je blankelak er niet zo maar vanaf. Vaak is het zo als er een putje in komt ( door steentjes) dat er dan vocht onder komt en ja dan laat de lak los. Maar als het gewoon goed is voorbehandeld mag het geen problemen geven.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 19 feb 2014, 19:34

bmwspeed schreef:Ik ben zelf autospuiter dus weet wel hoe en wat . Als je koplamp gewoon goed word voorbehandeld valt je blankelak er niet zo maar vanaf. Vaak is het zo als er een putje in komt ( door steentjes) dat er dan vocht onder komt en ja dan laat de lak los. Maar als het gewoon goed is voorbehandeld mag het geen problemen geven.
Kans op schade door steentjes is bij de koplamp wel groot denk ik en wat gebeurd er als de lak er af komt, is deze dan eenvoudig weer opnieuw aan te brengen ?

bmwspeed

Bericht door bmwspeed » 20 feb 2014, 21:13

Kans op schade door steentjes is bij de koplamp wel groot denk ik en wat gebeurd er als de lak er af komt, is deze dan eenvoudig weer opnieuw aan te brengen ?[/quote]

Dan zal het er af geschuurd moeten worden. Steentjes is geen probleem mits het goed voorbewerkt is.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 20 feb 2014, 21:26

bmwspeed schreef:Kans op schade door steentjes is bij de koplamp wel groot denk ik en wat gebeurd er als de lak er af komt, is deze dan eenvoudig weer opnieuw aan te brengen ?

Dan zal het er af geschuurd moeten worden. Steentjes is geen probleem mits het goed voorbewerkt is.[/quote]

En wat blijft er van de koplamp over als deze voor de tweede of derde keer geschuurd wordt ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”